اعتراض مایکروسافت به عدم عرضه گیم پس روی پلی استیشن

سازمان رقابت و بازار انگلیس قبلا گفته بود تکمیل معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت به شکل واقع‌بینانه‌ای در رقابت کنسول‌های گیمینگ تاثیر خواهد گذاشت. این اداره به تاثیر «اثر شبکه» بازار اشاره کرد که باعث می‌شود کنسول محبوب‌تر محتوای بیشتری جذب کند و این قضیه هم باعث جذب گیمرهای بیشتری می‌شود.



منبع

«سونی انتخاب کرده تا گیم پس را از پلی استیشن مسدود کند؛ پس روی پلی استیشن در دسترس نیست. ازآنجایی‌که تمامی بازی‌های دردسترس گیم پس همچنین قابل خریداری هم هستند، بازیکنان پلی استیشن می‌توانند به‌قابلیت خرید Call of Duty روی پلی استیشن ادامه دهند. انجام این‌کار از تغییر پلتفرم به‌وسیله خرید یک کنسول ایکس باکس جدید، کم‌هزینه‌تر است».

مایکروسافت درجواب سازمان رقابت و بازار بریتانیا که گفته بود خرید اکتیویژن بلیزارد باعث تضعیف رقابت در گیمینگ می‌شود، بیانیه‌ای منتشر کرده است.

مایکروسافت در ادامه افزود این اولین باری است که یک بازی اکتیویژن بلیزارد ازطریق یک سرویس اشتراکی دردسترس خواهد بود: «دوباره این رقابت افزایش‌یافته با استقبال سونی، رهبر بازار رو‌به‌رو نشده است؛ که به‌جای پیشنهاد به گیمرها برای دسترسی بازی‌ها ازطریق سرویس اشتراکی خود (پلی استیشن پلاس)، انتخاب کرده تا ازطریق فروش بازی‌های تازه منتشرشده از درآمد خود محافظت کند».

مایکروسافت خطاب‌به سازمان رقابت و بازار (Competition and Markets Authority/CMA) پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند که درواقع انجمن تنظیم رقابت انگلستان است، بیانیه‌ای را منتشر کرد. این اداره گفته بود تکمیل معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت باعث کاهش رقابت در بازار گیمینگ می‌شود و حال مایکروسافت گفته اقدام سونی در مسدود کردن راه گیم پس به پلی استیشن، آسیب بیشتری به‌رقابت وارد کرده است.

بخوانید  رقابت دو به دو در بازی Overcooked 2 | دزدی در آشپزخانه