اطمینان مدیرعامل مایکروسافت از تأیید نهایی قرارداد خرید اکتیویژن

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس قبلاً گفته بود که با سونی بر سر عرضه بازی‌های Call of Duty روی کنسول‌های پلی استیشن تا چند سال دیگر به توافق رسیدیم. از سوی دیگر جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن در فاصله‌ای کوتاه از اظهارات فیل اسپنسر گفته بود که این توافق برای سه سال بعد از پایان موعد قرارداد فعلی این شرکت با اکتیویژن است که از دیدگاه سونی «ناکافی» تلقی می‌شود.

«البته که هر خریدی در این مقیاس مورد بررسی دقیق این نهادها قرار خواهد گرفت، اما ما بسیار بسیار مطمئن هستیم که از این موانع عبور خواهیم کرد.» او با اشاره به موقعیت پیشروی سونی در صنعت بازی و خریدهای بزرگ این شرکت در زمینه استودیوهای پلی استیشن افزود: «اگر مسئله رقابت است، پس بگذارید ما هم فرصت رقابت داشته باشیم.»

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت

معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در نهادهای نظارتی مختلفی تحت بررسی قرار دارد اما به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از به نتیجه رسیدن آن کاملا مطمئن است.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت کاملاً مطمئن است که از این موانع عبور خواهد کرد و معامله را به سرانجام خواهد رساند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ اظهار داشته که حساسیت نهادهای نظارتی کاملاً مورد انتظار این شرکت بوده و آن‌ها اطمینان دارند که این قرارداد توسط مقامات تأیید خواهد شد. او در بخشی از گفتگوی خود اضافه کرد:

مایکروسافت گفته که بعد از تکمیل قرارداد اکیتیوژن بلیزارد نیز به خرید استودیوهای بیشتر ادامه خواهد داد. نادلا می‌گوید انتظار می‌رود این قرارداد تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

بخوانید  یک روز قبل از بسته شدن استودیو، چند روز پس از راه اندازی فاجعه بار



منبع

خرید شرکت‌های Activision Blizzard توسط مایکروسافت بزرگ‌ترین قرارداد تصاحب یک شرکت در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود و جای تعجب نیست که پروسه قانونی آن تا بسیار طولانی شده باشد. نهادهای نظارتی و قانونی جوانب مختلف این معامله و تأثیر آن بر صنعت بازی را به‌طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهند و در این بین رقبای مایکروسافت (به‌طور ویژه پلی استیشن) نگران از دست دادن برندهای بزرگی مانند Call of Duty به ایکس باکس هستند.