اطلاعات جدید حضور سرویس ویدیوی سه بعدی در هدست واقعیت مجازی اپل

مارک گارمن در آخرین خبرنامه فناوری بلومبرگ می نویسد که یک آگهی شغلی جدید از اپل نشان می دهد که ساکنان کوپرتینو به دنبال راه اندازی یک سرویس ویدیوی سه بعدی منحصر به فرد در فضای واقعیت مجازی برای سیستم عامل اپل هستند. به گفته گارمین، خرید استارتاپ NextVR توسط اپل در سال 2020 یکی از اولین گام های این شرکت در راه اندازی این سرویس جدید بود.

پیش از این، در سال 2021، گارمین ادعا کرد که برنامه های اپل برای تولید هدست واقعیت مجازی/افزوده آغاز شده است و قرار است این هدست ها در تاریخ نامشخصی از سال 2022 در دسترس علاقه مندان به فناوری قرار گیرند. اما به نظر می رسد مشکلات زیرساختی مانند کمبود تراشه و سایر قطعات الکترونیکی که تا به امروز پابرجاست، برنامه های اپل برای ورود رسمی و عمومی به این پلتفرم محبوب و فناوری های مرتبط با آن را تا سال آینده به تعویق انداخته است.

سال هاست که شایعات زیادی در مورد احتمال هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده توسط اپل وجود دارد. اکنون، گزارش جدیدی از بلومبرگ در مورد این پروژه مرموز ظاهراً از برنامه های اپل برای ایجاد یک سرویس ویدیویی کاملاً جدید برای این پلتفرم جدید، ظاهراً به نام واقعیت خبر می دهد.

گارمین پیش از این اعلام کرده بود که این هدست های جدید با برند Reality تولید و روانه بازار می شوند و اپل نام های Reality One و Reality Pro را به عنوان دو مدل پایه و گران قیمت این محصول مورد انتظار در آگوست سال جاری به ثبت رساند. بر اساس برآوردها و رتبه‌بندی‌های دیگر تحلیلگران، قیمت این هدست‌ها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار خواهد بود و پردازنده بسیار قدرتمند M2 به کار رفته در لپ‌تاپ‌های مک بوک این شرکت، قلب تپنده سخت‌افزار این هدست‌ها خواهد بود.

بخوانید  شروع فیلمبرداری فصل دوم سریال Halo با انتشار اولین تصویر، پیوستن دو بازیگر جدید

همچنین این هدست ها به بیش از 10 دوربین مختلف برای ردیابی اعمال و حرکات کاربران مجهز خواهند شد و از بهترین پنل های صفحه نمایش واقعیت مجازی موجود در بازار نیز بهره مند خواهند شد. اوایل ماه جاری نیز گزارش هایی مبنی بر استخدام بنیانگذاران استودیوی واقعیت مجازی موبایلی Playdeo توسط اپل منتشر شد که ظاهراً به برنامه های نرم افزاری اپل برای این پلتفرم جدید اشاره دارد.

نظر کاربران یک گیمر در این مورد چیست؟ شما می توانید نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

با توجه به جزئیات جدید، یکی دیگر از پست های شغلی به استخدام مهندسان و توسعه دهندگان برای ساختن دنیای سه بعدی یکپارچه اشاره دارد، مفهومی که فیسبوک که سال گذشته نام خود را به Meta تغییر داد، تاکنون بیش از 100 میلیارد دلار برای توسعه و توسعه هزینه کرده است. جذب عموم به خرج او.

شایعات جدید به احتمال وجود ویژگی های مرتبط با دنیای متاورس و امکان پخش ویدیوهای سه بعدی در هدست واقعیت افزوده جدید اپل اشاره دارد.

این شرکت که عمدتاً در تولید و پوشش محتوای رسانه‌ای ورزشی و موسیقی سه بعدی برای هدست‌های واقعیت مجازی بود، از آن زمان پشتیبانی از هدست‌های Quest از فیس‌بوک را که در حال حاضر بزرگترین بازار و پلتفرم واقعیت است، متوقف کرده است.