اشاره FTC ایالات متحده به امتناع مایکروسافت از ارائه جزئیات معاملات اخیر

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با ما در میان بگذارید.

با توجه به اینکه خرید احتمالی مایکروسافت از Activision Blizzard توسط چندین تنظیم کننده در حال بررسی است و احتمال انحصار سری Call of Duty در آینده زیر سوال رفته است، مایکروسافت تاکنون با چندین شرکت شخص ثالث، از جمله Nvidia و Nintendo، قراردادهایی منعقد کرده است. تعهد خود را به غیر انحصاری نمایش بازی های اکتیویژن بلیزارد. مایکروسافت در مورد این قراردادها اعلام کرد که متعهد است بازی های آینده Call of Duty را با محتوای کامل و شرایط یکسان به مدت 10 سال در اختیار سایر شرکت ها قرار دهد. این شرکت همچنین افزود که در آینده قراردادهای بیشتری با شرکت های تجاری امضا خواهد کرد.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در حال حاضر توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا و کمیسیون اروپا در دست بررسی است. انتظار می رود تصمیمات نهایی آنها در هفته های آینده به اطلاع عموم برسد.

شخصیت های Call of Duty: Modern Warfare 2

با این حال، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) که در ماه دسامبر علیه مایکروسافت برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد شکایت کرد، ظاهراً از معاملات اخیر این شرکت راضی نیست. این آژانس اخیرا توضیح داد که مایکروسافت این قراردادها را در تلاشی برای متقاعد کردن قانونگذاران برای تایید خرید Activision Blizzard امضا کرد، اما از ارائه جزئیات بیشتر در مورد آنها طبق درخواست خودداری کرد.

FTC گفت: “اگرچه مایکروسافت به وضوح قصد دارد از این قراردادها در دفاع از خود استفاده کند، اما از ارائه اسناد داخلی مربوط به آنها یا شرکت های شخص ثالث غیر از سونی، نینتندو و انویدیا خودداری کرده است. مایکروسافت نباید اجازه استفاده از این قراردادها را داشته باشد. برای دفاع از خود بدون ارائه جزئیات درخواستی، به این قراردادها تکیه کند. ما تمام اسناد مربوط به محتوای اختصاصی را که مایکروسافت هنگام خرید Zenimax به دست آورده است و محتوایی که ممکن است پس از خرید Zenimax. خرید Activision به مالکیت تبدیل شود، بررسی خواهیم کرد.”

بخوانید  قاب رایانه شخصی Persona 3، پدهای میز و کلیدهای شارژ برای پیش‌سفارش

FTC اخیراً اعلام کرد که مایکروسافت از ارائه جزئیات در مورد معاملات اخیر با Nvidia و Nintendo خودداری کرده است.