اشاره هیدئو کوجیما به دنباله پلیس‌نات‌ها که هرگز ساخته نشد

در نهایت، او به دومین رمان تصویری خود با نام Policenauts که در سال 1994 برای کامپیوتر ژاپنی PC-9821 منتشر شد، رفت. این بازی ژانر علمی تخیلی را با عناصر کارآگاهی ترکیب کرد و بعداً برای پلی استیشن و سگا ساترن در دسترس قرار گرفت. اگرچه این بازی هرگز در غرب منتشر نشد، اما خوشبختانه ترجمه های خوبی از طرفداران برای هر دو نسخه وجود دارد.

در همان سال، کونامی استودیوی کوجیما پروداکشنز را تعطیل کرد و در پایان سال کوجیما، کوجیما پروداکشنز را به عنوان یک استودیوی مستقل در ارتباط با بخش سرگرمی های تعاملی سونی افتتاح کرد. اولین بازی این استودیو Death Stranding بود که دنباله آن برای پلی استیشن 5 در دست ساخت است و این استودیو یک بازی برای مایکروسافت نیز خواهد ساخت.

سپس به سراغ اسناچر رفت که در واقع یک رمان تصویری علمی تخیلی است که از سری Blade Runner و Terminator الهام گرفته شده است. این بازی فقط برای یک سیستم و آن مگا سی دی به زبان انگلیسی منتشر شد. سپس نسخه دوم متال گیر به نام Metal Gear 2: Solid Snake آمد.

پس از بیش از سه دهه، هیدئو کوجیما به دنباله‌ای بر یکی از آثار علمی تخیلی دهه 90 خود به نام Policenauts اشاره کرد.

بااینکه هیدئو کوجیمااین کارگردان سرشناس ژاپنی امروزه به خاطر آثاری مانند سری متال گیر و Death Stranding و همچنین چهره‌ای که هرگز قدیمی نمی‌شود، شناخته می‌شود، اما حرفه او به Solid Snake و Sam Porter Bridges محدود نمی‌شود. آغاز کار او در سال در سال 1986 به شرکت Konami پیوست و سال بعد بازی Metal Gear را برای MSX2 طراحی کرد.

بخوانید  Valorant Introduces Iso, An Agent Who Can Shoot Through Walls And Absorb Damage

هیدئو کوجیما، طراح بازی ژاپنی

حالا بعید به نظر می رسد که کوجیما فرصتی برای مواجهه دوباره با آثار دوران کونامی خود داشته باشد. او در سال 2015 راه خود را از ناشر ژاپنی جدا کرد و حتی پس از آن کونامی نام کوجیما را از تبلیغات Metal Gear Solid V: The Phantom Pain حذف کرد. قضیه به اینجا ختم نشد و او از حضور در مراسم Game Awards 2015 برای دریافت جایزه منع شد.

او اخیرا در توییتر به این اثر اشاره کرده و گفته است که برنامه ریزی، کارگردانی، داستان، استوری بورد و دستورالعمل بازی را در سال 1990 یعنی 32 سال پیش به پایان رسانده است. اما توسعه بازی پس از انتقال آن به بخش دیگری به تعویق افتاد. او افزود که قصد دارد دنباله آن را انجام دهد. جایی که آنتونی سکویا، آنتاگونیست بازی برای انتقام به زمین باز می گردد. متاسفانه این بازی هرگز ساخته نشد.