اسپنسر: تاخیر در استارفیلد و ردفال تصمیم درستی بود

اسپنسر در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که تاخیر در انتشار Starfield و Redfall تصمیم درستی بوده است.

نسخه گسترده پوستر بازی Starfield

مدیر بازی‌های مایکروسافت ادامه داد: «فکر می‌کنم، حداقل برای من، کمی اشتباه است که این تأخیر را یک تصمیم توصیف کنم». انتشار یک بازی پس از گذراندن سال ها تلاش تیمی فقط برای رسیدن به تاریخ مورد نظر، تصمیمی واقع بینانه نیست.

در همین راستا اخیرا فیل اسپنسررئیس بخش بازی های مایکروسافت در مصاحبه با The Verge اعلام کرد که تاخیر در انتشار Starfield و Redfall تصمیم درستی بوده است. او در ادامه توضیح داد که با توجه به زمان و منابع سرمایه‌گذاری شده برای ساخت این دو بازی به بهترین شکل ممکن، عجله در انتشار آن‌ها بی‌فایده است. اسپنسر همچنین خاطرنشان کرد که با توجه به تجربه قبلی خود در بازی‌های عجله‌ای، می‌خواست از اشتباه مشابه جلوگیری کند.

الان این بازی ها در همین مرحله هستند. ما انتشار زودهنگام و سریع بازی را تجربه کرده ایم. با نگاهی به گذشته، وقتی به چیزی مانند Starfield نگاه می‌کنید، زمان زیادی صرف ساخت آن شد و سرمایه‌گذاری زیادی روی IP جدید تیم توسعه انجام شد. تصمیم به دادن فرصتی به تیم برای انجام بازی هایی که فکر می کنند باید انجام دهند، کار درستی است.

این تصمیمات پیامدهای مالی دارند. اندازه‌گیری آنچه قرار است اتفاق بیفتد، خواه گسترش پلتفرم، رشد مشترک یا درآمد حاصل از انتشار یک بازی جدید، اینها تصمیمات تجاری هستند و شما باید نتیجه آنها را کاملا ارزیابی کنید.

هر دو بازی Starfield و Redfall جزو موردانتظارترین بازی هایی هستند که قرار است در سال 2023 عرضه شوند، اما اگر روند توسعه این دو بازی طبق برنامه پیش می رفت و بدون هیچ تاخیری، بازیکنان اکنون به هر دو دسترسی داشتند. Redfall در ابتدا برای تابستان 2022 برنامه ریزی شده بود و بازی بزرگ Starfield برای نوامبر 2022 برنامه ریزی شده بود. با این حال، اوایل سال جاری اعلام شد که تاریخ انتشار هر دو بازی به سال 2023 به عقب کشیده شده است.

بخوانید  قابلیت‌های جذابی به بازی Immortals of Aveum اضافه می‌شوند
Starfield و Redfall در نیمه اول سال 2023 برای PC، Xbox One و Xbox Series Xbox Series S منتشر خواهند شد.

Bethesda قبلاً اعلام کرده بود که Starfield بسیار بزرگتر از نسخه های قبلی سری Fallout و The Elder Scrolls خواهد بود. علاوه بر این، بازی Redfall یک تجربه جهان باز توسط Arkin Studio است. بنابراین، توانمندسازی توسعه دهندگان برای ارائه بهترین تجربه ممکن، تصمیم درست مایکروسافت بود.

شخصیت های بازی Redfall در خیابان

برای هر بازی، و به ویژه برای بازی‌های Starfield و Redfall ما، که اولین بازی‌های بزرگ Xbox با تیم ZeniMax هستند، فقط می‌خواستم مطمئن شوم که آن تیم احساس می‌کند همه پشتیبانی ممکن را از Xbox دریافت کرده است. هم [می‌خواستم بتسدا] احساس مزیت عضویت در یک شرکت بزرگ؛ کسب و کاری که جریان های درآمد دیگری دارد و فعالیت های مفید دیگری را انجام می دهد. در نهایت من معتقدم [با تأخیر] کیفیت بازی ها در حال بهبود است و مشتریان تجربه را جذاب تر می یابند. امیدوارم در آینده تصمیم درستی باشد.”

این دو بازی جدید و AAA ممکن است از نظر فروش برای مایکروسافت موفق به نظر برسند. این شرکت همچنان به فروش کنسول های ایکس باکس و اشتراک سرویس Game Pass ادامه می دهد. اگرچه تاخیرهای Starfield و Redfall فهرست بازی‌های اول شخص مایکروسافت در سال 2022 را تضعیف کرده است، به نظر می‌رسد که این شرکت غول‌پیکر نگران تاخیر در بازی‌های انحصاری خود نیست.