اسناد محرمانه ارتش ایالات متحده در سرور Minecraft Discord به بیرون درز کرد و هیچ کس هفته ها متوجه نشد

اسناد محرمانه ارتش ایالات متحده به مدت یک ماه قبل از اینکه کسی متوجه آنها شود در سرور Minecraft Discord لو رفت.

توماس رید، کارشناس اخبار دولتی، گفت بعید است که کشور خارجی مانند روسیه پشت این موضوع نباشد، زیرا «این واقعیت که نسخه‌های ویرایش نشده و ویرایش نشده برخی فایل‌ها به صورت آنلاین در دسترس هستند، من را به تردید می‌اندازد. ”

به گزارش سی ان ان، مقامات آمریکایی بر این باورند که اسناد به گونه ای تغییر داده شده است که تعداد تلفات اوکراینی از آنچه هست بیشتر شود.

بر اساس گزارشی که توسط NC، اسناد فاش شده در اوایل ماه گذشته روی سرور Discord منتشر شد و حاوی اطلاعاتی درباره تلفات روسی و سیستم‌های تسلیحاتی در دسترس اوکراین بود. آریک تولر، محقق Bellingcat، گفت: “این چیزها به مدت یک ماه روی سرور Minecraft Discord نشسته بود و هیچ کس متوجه نشد.”

پس از اینکه یک کاربر بخش هایی از اسناد را در 4chan پست کرد، اسناد شروع به افزایش سرعت کردند. در 7 آوریل، برخی از اعضای Discord شروع به ترس کردند که در ارسال مجدد مطالب با مشکل مواجه شوند. کاربری که این اسناد را در اول مارس پست کرده بود، حساب‌های توییتر و دیسکورد خود را بلافاصله پس از آن حذف کرد.

اگرچه فرد مسئول این افشاگری هنوز ناشناخته است، اما اطلاعات موجود در اسناد می تواند پیامدهای جدی داشته باشد، زیرا آنها استراتژی های نظامی اوکراین را در اختیار روسیه قرار می دهند.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما ارائه شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

بخوانید  ست مک فارلین قبل از کراس اوور پیتر گریفین هیچ ایده ای برای فورتنایت نداشت