استودیو نایت‌دایو: تصمیم تولید System Shock 3 با تنسنت است

امتیاز بازی System Shock 3 هنوز به‌طور کامل در دست شرکت Tencent قرار دارد. استیون کیک، مدیرعامل استودیو Nightdive اخیرا در گفت‌وگو با رسانه‌ی VGC اظهار داشت بازی سیستم شاک ۳ که برای چند سال در استودیو OtherSide Entertainment مراحل توسعه را پشت سر می‌گذاشت، اکنون به تنسنت واگذار شده است.

شرکت تنسنت از زمان تصاحب امتیاز بازی سیستم شاک ۳ چیزی نگفته است. درحال‌حاضر نمی‌دانیم که آیا استودیو آدرساید اینترتینمنت قبلا با همکاری شرکت Tencent روی توسعه‌ی نسخه‌ی سوم کار می‌کرد یا خیر. بااین‌وجود اوایل امسال متوجه شدیم که وارن اسپکتور، خالق سیستم شاک از سال ۲۰۱۹ روی بازی System Shock 3 کار نکرده است.

این وسط استودیو نایت‌دایو نیز روی توسعه‌ی ریمیک System Shock کار می‌کند. آن‌ها تریلر جدیدی از این بازی را در هفته‌ی جاری به اشتراک گذاشتند و یک نسخه از آن را برای تجربه به نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۲ آوردند. استیون کیک در جریان رویداد Gamescom اعلام کرد که وارن اسپکتور و پل نورات نظرات و بازخوردهای مختلفی را درباره‌ی ریمیک سیستم شاک ارائه کردند و استودیو Nightdive در تولید بازی از آن‌ها استفاده کرده است.



منبع

استیون کیک در این‌باره توضیح داد: «آن‌ها درنهایت امتیاز بازی سیستم شاک ۳ را به شرکت تنسنت واگذار کردند. بنابراین درحال‌حاضر شرکت Tencent حقوق نسخه‌ی سوم System Shock را در اختیار دارد و ما نیز حق ساخت بازسازی نسخه‌ی اول و احتمالا بازسازی نسخه‌ی دوم را داریم. درحال‌حاضر وضعیت این بازی این‌گونه است».

استیون کیک در بخش دیگری از مصاحبه‌ی خود با VGC گفت: «بنابراین اکنون امتیاز تولید نسخه‌ی سوم سیستم شاک در دست تنسنت قرار دارد. از نظر فنی آن‌ها امکان ساخت نسخه‌های چهارم و پنجم بازی System Shock را نیز خواهند داشت، اما در ابتدا باید به‌سراغ توسعه‌ی نسخه‌ی سوم بروند. بنابراین باید دید که چه پیش خواهد آمد».

بخوانید  استودیو PixelOpus پلی استیشن تعطیل می شود

استیون کیک، مدیرعامل استودیو نایت‌دایو در گفت‌وگو با رسانه‌ی VGC گفت که تولید نسخه‌ی سوم بازی سیستم شاک به شرکت چینی تنسنت بستگی دارد.