از تماشاگران فیلم خود انتقاد کنید که جونا هیل و ادی مورفی با هم مرتبط هستند!

مسئله این است که وقتی فیلمی می‌خواهد به یک موضوع اجتماعی بپردازد، باید داستان را بی‌طرفانه روایت کند و یک طرفه به موضوع نپردازد تا تماشاگر احساس کند که فیلم فقط می‌خواهد گروهی را مقصر جلوه دهد. گروه دیگر مظلوم هستند. البته، مردم، فیلم شما معمولاً نمی داند به چه اهدافی می خواهد دست یابد و آنقدر در بین اهداف خود گم می شود که در نهایت تصمیم می گیرد پایانی کاملاً کلیشه ای و قابل پیش بینی داشته باشد.

ادی مورفی و جونا هیل در هواپیما در You People

فیلم You People دقیقاً شبیه فیلمی است که فیلمنامه آن از روی توییت های یک صفحه توئیتر افراطی نوشته شده و خود نویسنده هیچ ایده و خلاقیتی برای نوشتن آن نداشته است.

فیلم کمدی You People می توانست به جای آواز خواندن داستان ساده، تکراری و کاملا پیش پا افتاده خود را دنبال کند و به فیلمی سرگرم کننده تر تبدیل شود. اما نتیجه کار خلاف این را نشان می دهد و آنها فقط می خواستند با اضافه کردن برخی مسائل اجتماعی فیلم خود را فراتر از یک کلیشه به نمایش بگذارند. در نهایت دادن چند شعار توخالی و ادعای پرداختن به تفاوت های اجتماعی و فرهنگی اقشار مختلف یک جامعه بدون هیچ عمقی در فیلمنامه، فریب فیلمسازان است.

اما آیا این کمدی جدید نتفلیکس توانسته است انتظارات خود را به طور کامل برآورده کند؟ فیلم You People به جای مسخره کردن اختلافات بین دو خانواده، تصمیم می گیرد به موضوعات دیگری مانند مذهب، نژاد و دیگر مسائل و گرایش های روز بپردازد. به همین ترتیب، فیلم سعی می‌کند صحنه‌های کمدی خود را شکل دهد و حرف‌هایش را منتقل کند. اما او از همان ابتدا با یک مشکل بزرگ روبرو است و آن این است که او واقعا حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

بخوانید  فیلم جدید ماتریکس در دست ساخت است

از طرفی رابطه بین شخصیت دریفوس و شخصیت لندن جواب نداد که می توان آن را به مشکلات فیلمنامه نسبت داد که ایده خوب و مناسبی برای این قسمت نداشت. اگرچه You People چند ستاره کمدی خوب در بازیگران خود دارد، اما نمی تواند از پتانسیل آنها به خوبی استفاده کند و این کمدی نتفلیکس بیش از حد هیپ شده است. اگرچه فیلم مدعی انجام کاری متفاوت است، اما در واقعیت این ظاهر یک دروغ بزرگ از سوی سازندگان فیلم است.

هر بار که شما مردم در اوج هستید ناگهان خیلی سریع افت می کند و این روند صعودی و نزولی در طول فیلم ادامه می یابد و ما نقطه ای نداریم که فیلم حرکت خود را حفظ کند. پدری را می بینیم که سعی می کند دخترش را از ازدواج با شخصیت جونا هیل باز دارد و در مقابل، مادر پسر خانواده با همسر آینده اش مانند یک عروسک یا یک محصول تجاری رفتار می کند. فیلم می خواهد به این شکل درگیری های دو خانواده را نشان دهد اما این مضمون فاقد عمق کافی است و بارها در طول فیلم تکرار می شود.

فیلم شما مردم در اختیار بازیگران سرشناس و محبوب کمدی قرار گرفت تا خلاء ایجاد جوک های مناسب در فیلمنامه پر شود. جونا هیل که نقش اصلی فیلم را بازی می کند، تبدیل به معامله بزرگ و شاید مشکل اصلی فیلم شد. او که تهیه کننده فیلم نیز هست، شخصیتی کاملا بی روح است که اجرایش تقریبا هیچ تفاوتی با کارهای قبلی اش ندارد. در عوض با شخصیتی روبرو هستیم که تنها کارش راضی نگه داشتن پدرشوهری آینده اش است و لحظات مثبت و خوبی در طول فیلم کم دارد.

آنها به خوبی می دانند که فیلم عملاً همان داستان را دنبال می کند که به راحتی می توانیم هر قسمت از فیلم را پیش بینی کنیم که در ابتدا دو فرد کاملاً متفاوت عاشق یکدیگر می شوند و سپس خانواده هایشان آنها را از هم جدا می کنند و در پایان همه چیز درست می شود. خوب تموم شد اما قسمت منفی فیلم شما مردم واضح است که از همان ابتدا کند و کسل کننده است، دقیقاً جایی که به نظر می رسد فیلمسازان تصمیم گرفته اند فیلم خود را به بدترین شکل ممکن خسته کننده کنند.

جولیا لوئیس دریفوس و جونا هیل در شما مردم

جونا هیل و لورن لندن در حال قدم زدن در خیابان در You People

فیلم You People با بازی ادی مورفی و جونا هیل می خواهد به تفاوت های فرهنگی دو خانواده با مذهب و آداب و رسوم متفاوت بپردازد اما آیا نتیجه کار موفق است؟ با یک گیمر همراه باشید.

تا حدودی این موضوع در مورد لورن لندن نیز صدق می کند، اما اجرای ادی مورفی و تا حدودی بازی جولیا لوئیس دریفوس نقاط نسبتاً درخشانی در You People هستند. البته از پتانسیل ادی مورفی به درستی استفاده نشد و سازندگان فیلم می توانستند بیشتر روی رابطه مورفی و هیل تمرکز کنند و تضاد این دو شخصیت در واقع تنها قسمت مثبت و تقریبا خنده دار فیلم است. اما متأسفانه این پرداخت در قسمت های کوچکی از فیلم است و در بقیه قسمت های فیلم بسیار سهل انگارانه پیش می رود.

فیلم You People دقیقاً شبیه فیلمی است که فیلمنامه آن از روی توییت های یک صفحه توئیتر افراطی نوشته شده است و خود نویسنده هیچ ایده و خلاقیتی برای نوشتن آن نداشته است. این مشکل قطعاً برای من بیننده آزاردهنده است که فیلم به جای اینکه واقعاً داستانی را روایت کند و واقعاً به مشکل نژادپرستی در یک جامعه بپردازد، بخش بزرگ و مهمی از وقت خود را در این راه تلف می کند. این در حالی است که در دهه‌های گذشته فیلم‌های باکیفیت خوبی در این حوزه داشتیم، اما اکنون با فیلمی طرف هستیم که صرفاً در حد شعار است.

کمدی جدید نتفلیکس از همان ابتدا سعی می کند ثابت کند که می خواهد به مسائل فرهنگی، مذهبی و نژادی بپردازد، اما هر چه جلوتر می رویم، بیشتر مشخص می شود که سازندگان این کمدی در عوض یک جلد متفاوت روی فیلم خود هستند. که ما واقعاً با یک اثر متفاوت طرف هستیم. گاهی اوقات سازندگان یک فیلم اعتراف می کنند که حرف جدیدی برای گفتن ندارند و در عوض سعی می کنند همان کارهای تکراری را تا حد امکان سرگرم کننده و جذاب کنند. اما در مورد فیلم You People قضیه کاملا متفاوت است.

آنها به دروغ چنین ادعایی در مورد فیلم خود دارند، اما در داخل فیلم اینطور نیست و هر از چند گاهی شخصیت ها می خواهند با دادن شعارهای مختلف در شبکه های اجتماعی، فیلم را از یک کمدی عاشقانه صرف به درامدی تبدیل کنند که به مسائل اجتماعی می پردازد. تبدیل اما بدتر می شود جایی که حتی شوخی های خوب در شما افراد بسیار نادر است که تماشای فیلم در عرض چند دقیقه واقعاً سخت می شود.

فیلم شما مردم عمدتاً به موضوع نژادپرستی می پردازد که این روزها به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده است و این داستان نقش مهمی در مشکلات و اختلافات دو خانواده دارد. فیلم سعی می کند تا حد امکان به این موضوع اجتماعی بپردازد، اما سنگی را برمی دارد که کنترلش را ندارد. فیلم می خواهد به نژادپرستی و این مسائل بپردازد، اما به نظر می رسد نتیجه نهایی آن را بیشتر کند.

در ظاهر، You People قرار است کاری جدید و متفاوت انجام دهد، اما در باطن، در نوع خود یک کمدی کلیشه ای است.

خنده جونا هیل در کمدی شما مردم، یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2023

You People یک زوج تازه ازدواج کرده و خانواده‌هایشان را دنبال می‌کند که در میان تضاد فرهنگ‌ها، تفاوت‌های نسلی و انتظارات اجتماعی، مفهوم عشق مدرن و روابط خانوادگی پویا را بررسی می‌کنند. فیلم شما مردم در واقع داستانی آشنا دارد که داستان چندان جدیدی نیست و در این فیلم کمدی قرار است دو خانواده متفاوت با هم مقایسه شوند و رابطه و تفاوت آنها برای خلق صحنه های کمدی باشد. از طرفی حضور بازیگرانی چون جونا هیل و ادی مورفی در فیلم You People انتظارات را بالا برده است.

اما فیلم چطور شما مردم به جرات می توان گفت که فیلم بیش از حد به روند رسانه های اجتماعی وابسته شده است. این مشکلی است که این روزها در بسیاری از فیلم‌ها دیده می‌شود، جایی که به نظر می‌رسد سازندگان فیلم در تلاش هستند تا گروه کوچکی در توییتر را خشنود کنند و به نظر نمی‌رسد به مخاطبان اصلی که قرار است فیلم را از طریق یک استریم تماشا کنند اهمیتی نمی‌دهند. سرویس.