ارزش بازار انویدیا به یک تریلیون دلار رسیده است

ارزش انویدیا بیش از یک تریلیون دلار است

یکی دیگر از بخش‌هایی که این روزها انقلاب بزرگی کرده است، طراحی‌های هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی است و از DALL-E 2 و Midjourney تا Stable Diffusion در سال 2022، دستاوردهای بزرگی در این زمینه به دست آورده‌اند. این برنامه ها پس از گذراندن آموزش های مختلف با استفاده از میلیاردها متن که به تصویر تبدیل شده اند، به مرحله ای رسیده اند که می توانند تقریباً هر جمله ساده ای را با طراحی زیبا و عمیق نمایش دهند.

افزایش ارزش بازار انویدیا نتیجه مستقیم حضور قدرتمند این شرکت در دنیای هوش مصنوعی و مراکز داده است و پردازنده های گرافیکی این شرکت برای سرعت بخشیدن به محاسبات هوش مصنوعی ضروری تلقی می شوند. این مشکل باعث شده تا پردازنده های گرافیکی این شرکت در تحقیقات، آموزش و استنباط هوش مصنوعی مورد استقبال گسترده کاربران قرار گیرد. علاوه بر این، علاقه عموم کاربران به ابزارهای تولید هوش مصنوعی منجر به افزایش تقاضا برای تراشه های گرافیکی تیم سبز شده است.

انویدیا با رسیدن به ارزش بازار 1 تریلیون دلاری به نقطه عطفی بی سابقه در صنعت سخت افزار رسیده است. این دستاورد نه تنها موقعیت انویدیا را به عنوان یک نیروگاه در صنعت فناوری تثبیت می‌کند، بلکه اهمیت روزافزون پردازنده‌های گرافیکی را در حوزه‌هایی مانند بازی‌های ویدیویی، هوش مصنوعی و مراکز داده نشان می‌دهد.

هوش مصنوعی نفوذ روزافزونی در صنعت بازی پیدا می‌کند و در آینده نزدیک، احتمالاً شاهد استفاده از آن در بیشتر جنبه‌های تولید بازی‌های ویدیویی، از جنبه‌های هنری گرفته تا کنترل کیفیت خواهیم بود. هوش مصنوعی مدرن که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است مربوط به «یادگیری ماشینی» است; نوعی هوش مصنوعی که حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات را جمع‌آوری و پردازش می‌کند تا بر اساس آن محتوا بسازد یا رویدادها را پیش‌بینی کند و به تدریج به کیفیت بهتری در پاسخ‌دهی دست یابد.

بخوانید  سفر در زمان؛ آیا می‌توان همین حالا در زمان سفر کرد؟

ارزش سازمانی انویدیا به لطف محبوبیت روزافزون ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی از مرز 1 تریلیون دلار عبور کرده است.

برای درک بزرگی ارزش تریلیون دلاری انویدیا، فقط در نظر بگیرید که این مقدار معادل 600 میلیون کارت گرافیک RTX 4090 با قیمت مصوب است. انویدیا به تازگی از کارت گرافیک RTX 4060 Ti در دو رنگ 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی رونمایی کرده است که عملکرد بازی را تا 70 درصد در مقایسه با نسل قبلی RTX 3060 Ti ارائه می دهد. کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti یکی از مهم ترین محصولات نسل بعدی انویدیا است که نقش مهمی در درآمدزایی و افزایش ارزش سخت افزاری این شرکت در بازار خواهد داشت.

یکی از محرک های اصلی بازار بزرگی که انویدیا به دست آورده است، تسلط آن در صنعت بازی و محبوبیت فزاینده هوش مصنوعی است. این شرکت موفقیت خود را در زمینه کارت های گرافیک بازی ایجاد کرد، اما همچنین وارد بازارهای سودآوری مانند مراکز داده، شتاب دهنده های هوش مصنوعی و توسعه برنامه ها شد.

کاربرد هوش مصنوعی در درایورهای انویدیا