ادعای بی‌گناهی هکر ۱۷ ساله راک استار و اوبر

هکرها مدعی شدند که این اطلاعات و ویدیوها را از یک کانال داخلی برنامه‌ی اسلک به‌دست آورده‌اند و رخنه‌ی امنیتی اخیر اوبر نیز کار آن‌ها بوده است.

هفته‌ی گذشته بود که پلیس لندن این نوجوان را به اتهام دو فقره نقض وثیقه و دو فقره سوءاستفاده کامپیوتری در آکسفورد شایر دستگیر کرد.

پسر نوجوان ۱۷ ساله‌ای که چندی پیش به اتهام هک کردن راک‌استار دستگیر شد، در دادگاه ادعای بی‌گناهی کرده است.

تصویر GTA 6

چند روز پیش بود که پلیس از بازداشت پسری ۱۷ساله به اتهام هک کردن راک‌استار گیمز و اوبر خبر داد. حالا در جریان آخرین اخبار بازی باخبر شدیم که این فرد دربرابر اتهامات سوءاستفاده کامپیوتری، ادعای بی‌گناهی کرده است.

والری بنجامین، دادستان پرونده در دادگاه مدعی شده که متهم از موبایل خود برای هک کردن شرکت‌ها استفاده کرد و از اطلاعات به‌دست‌آمده به‌منظور باج‌گیری نگه‌داری کرده است تا به نرم‌افزاری که به‌صورت غیرقانونی به‌دست آورده، دسترسی داشته باشد.

بیش از یک هفته پیش بود که در یکی از بزرگ‌ترین لیک‌های صنعت ویدیوگیم نزدیک به یک ساعت از گیم‌پلی نسخه‌ی در حال توسعه‌ی GTA 6 توسط کاربری ناشناس در فروم‌های وب‌سایت GTA منتشر شد.

پلیس هنوز ارتباط قطعی بین این حملات و دستگیری نوجوان ۱۷ساله را تأیید نکرده است. اما متیو کیز، خبرنگار و یکی از منابع آگاه از این مسئله ادعا کرده است که این هکر به ارتباط داشتن با هر دو هک GTA و اوبر متهم شده است. او در این‌باره گفت:

«این دستگیری در پی تحقیقات مقامات اجرایی قانون فدرال در ایالات متحده در همکاری با همتای بریتانیایی صورت گرفته است که به این متهم [نوجوان] دررابطه‌با هر دو حمله مظنون هستند.

بخوانید  واکنش متخصص اسلحه به سلاح ها در Battlefield 1 PART 2

طبق گفته‌ی منبعی مطلع از مجریان قانون به نظر می‌رسد حداقل دو نفر دیگر در حملات اخیر به راک‌استار و اوبر مظنون هستند و دستگیری‌های بیشتر در آینده انتظار می‌رود».



منبع

به گزارش رسانه Bloomberg Law این پسر نوجوان در دادگاه تخصصی جوانان لندن، سوءاستفاده از موبایل خود را باهدف هک کردن شرکت‌های مذکور انکار کرده است.

قاضی پرونده را به دادگاهی عالی ارجاع داد که در آن‌جا درکنار پرونده‌ای مشابه به آن رسیدگی خواهد شد. این هکر نوجوان ۱۷ساله یکی از اعضای گروه هکری Lapsus$ است و پیش‌ازاین مایکروسافت و انویدیا را نیز در سال میلادی جاری هک کرده بود.