ادعای اینتل مبنی بر برتری ۱۴ درصدی Arc A770 بر RTX 3060

اینتل درنهایت اعلام کرد که بازی Gotham Knights که در تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) منتشر خواهد شد، در زمان عرضه از شتابدهنده ری تریسینگ پردازنده‌های گرافیکی Arc پشتیبانی خواهند کرد. امید آن می‌رود که تا آن زمان مدل‌های رده بالایی از تراشه‌های گرافیکی اینتل نیز در اختیار کاربران قرار بگیرند.



منبع

اینتل در سریال پرتکرار مقایسه کارت‌های گرافیک Ark A7 خود با RTX 3060، اینبار نه A750 بلکه مدل پرچم‌دار A770 را با کارت گرافیک میان‌رده انویدیا مقایسه کرده و میزان برتری آن بر RTX 3060 را یادآور می‌شود. درواقع نمودارهای جدیدی که اینبار منتشر شده، یک تست معمول گیمینگ را نشان نمی‌دهد و تمرکز آن روی فعال بودن ری تریسینگ در رزولوشن 1080p است.

البته که نرخ فریم کلی بازی‌ها از ۴۹ درصد تا ۱۱۳ درصد نسبت به حالت نیتیو متغیر است. معماری Intel Arc Alchemist از نوع جدید از هسته‌های پردازشی تحت عنوان Thread Sorting Unit استفاده می‌کند که وظیفه به کارگیری Asynchronous Ray Tracing را برعهده دارد. به عبارت دیگر کمک می‌کند تا استفاده از ظرفیت هسته‌های Xe-Cores به حداکثر حالت خود رسیده و در عین حال بهترین بهینه‌سازی ممکن ارائه شود.

کارت گرافیک A770 در این بازی‌ها به‌طور میانگین ۱۴ درصد سریع‌تر از 3060 عمل کرده است. اما حداقل ۴ بازی در این مقایسه وجود دارند که عملکرد بهتر نماینده میان‌رده انویدیا را در مقایسه با پرچم‌دار اینتل نشان می‌دهند. GPU انویدیا ۱۲ هسته RT دارد درحالی که هنوز مشخصات فنی پردازنده گرافیکی اینتل به‌صورت رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود تراشه کامل ACM-G10 از ۳۲ هسته Xe و به همان تعداد واحد ری ترسینگ برخوردار باشد.

بخوانید  چرا از بین شرکت های حسابداری، باید به رایان محاسبان اعتماد کنم؟

پشتیبانی گاتهام نایت از ری تریسینگ در پردازنده های گرافیکی آرک

عملکرد کارت گرافیک Arc A770 با ری تریسینگ

علاوه‌براین اینتل اولین نتایج رسمی خود از بنچمارک کارت‌های گرافیک سری Arc A را با XeSS فعال منتشر می‌کند. فناوری آپ اسکیل گرافیکی اینتل هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده است. هرچند اینتل وعده‌ی دسترسی کاربران در اوایل تابستان را داده بود. در هرحال اینتل مقایسات XeSS خود را برای حالت‌های Balanced و Performance منتشر کرده که در برخی بازی‌ها مثل HItman 3 و Ghostwire Tokyo نرخ فریم دو برابری حالت Performance را نشان می‌دهد. 

اینتل ادعا می‌کند که کارت گرافیک Arc A770 این شرکت با فعال بودن ری تریسینگ و در رزولوشن 1080p به‌طور متوسط ۱۴ درصد سریع‌تر از GeForce RTX 3060 عمل می‌کند.