احتمال عرضه کنسول پلی استیشن 5 پرو در پایان سال 2024 وجود دارد

منابع Insider Gaming تایید کرده اند که کنسول PS5 Pro در دست ساخت است و ممکن است در اواخر سال 2024 عرضه شود.

وب سایت Insider Gaming پیش از این گزارش داده بود که نسخه جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 با درایو دیسک قابل جابجایی در حال ساخت است و در اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد.گفته می شود با انتشار این نسخه، هزینه های تولید و ارسال کنسول PS5 مدل فعلی کاهش خواهد یافت. اما در این گزارش ها به این نکته اشاره شد که این مدل PS5 Pro نیست.

جزئیات کمی در مورد آنچه که کنسول پلی استیشن 5 پرو خواهد داشت وجود دارد. اما پتنت جدیدی که توسط معمار پلی‌استیشن، مارک سرنی ثبت شده، نشان می‌دهد که Sony Interactive Entertainment به دنبال بهبود عملکرد ردیابی پرتو در بازی‌های ویدیویی است.

با توجه به تغییراتی که از کنسول PS4 به PS4 Pro می دانیم، می توان انتظار داشت که PS5 Pro نیز کیفیت جلوه های گرافیکی بازی ها را بهبود ببخشد و عملکرد و سرعت بهتری نسبت به نسخه اصلی خود داشته باشد. اما به هر حال باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی باشیم.

بعید به نظر می رسد که کنسول پلی استیشن 6، نسل بعدی کنسول های پلی استیشن، تا قبل از سال 2028 عرضه شود. به این ترتیب، زمان بندی عرضه کنسول های نسل جدید پلی استیشن رعایت می شود.

کنسول PS5 PRO

اکنون منبعی نزدیک به Insider Gaming گزارش داده است که این تازه شروع انتشار نسخه های جدید سخت افزار PS5 برای گیمرها است و برنامه های بیشتری برای این نسل در دست اجراست. تام هندرسون می گوید پلی استیشن 5 پرو وارد مرحله تولید شده و انتظار می رود اواخر سال 2024 عرضه شود.

بخوانید  بازی Deus Ex بازسازی خواهد شد