احتمال عرضه همزمان مدل ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی RTX 4080

همینطور که به زمان معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX 40 نزدیک می‌شویم، انتظار می‌رود که اخبار و شایعات بیشتری را بشنویم که خیلی از آن‌ها می‌توانند به واقعیت نزدیک باشند. بااین‌حال در نظر داشته باشید که تاکنون وجود مدل 12GB کارت گرافیک RTX 4080 توسط منابع نزدیک به انویدیا تأیید نشده است و این شایعات می‌تواند اشتباه از آب دربیاید.

علاوه‌بر این kopite7kimi نیز مدعی شد که مدل و بورد کارت گرافیک RTX 4080 12GB از هم‌اکنون مشخص شده است. تازه این‌جا جدیدترین اطلاعات منتشرشده جالب‌تر می‌شوند. جدا از اینکه پردازنده‌های گرافیکی AD104 و AD103 از نظر پین‌های اتصال با هم سازگاری دارند، این احتمال وجود دارد که RTX 4080 12GB با تراشه گرافیکی AD104 معرفی شود؛ نه AD103.

درحال حاضر انتظار می‌رود کارت گرافیک RTX 4080 با پردازنده گرافیکی جدید AD103 متشکل از ۹۷۲۸ هسته CUDA عرضه شود و TBP آن حداکثر به ۳۴۰ وات برسد. در صورتی که واقعا دو نسخه از این کارت وجود داشته باشد، انویدیا یا تصمیم به عرضه‌ی همزمان آن‌ها گرفته است یا ابتدا مدل ارزان‌قیمت‌تر را به بازار عرضه می‌کند تا در صورت استقبال رضایت‌بخش و احساس نیاز برای یک مدل قوی‌تر به سراغ نسخه ۱۶ گیگابایتی برود.



منبع

درحالی که شایعات زیادی در خصوص وجود دو مدل از کارت گرافیک RTX 4080 مطرح شده، حالا MEGAsizeGPU ادعا می‌کند که انویدیا هر دو این محصولات را به‌صورت همزمان به بازار عرضه خواهد کرد.

پیرو شایعاتی که درباره وجود دو نسخه‌ی ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4080 مطرح شده بود، حالا گفته می‌شود که انویدیا در نظر دارد تا هر دو مدل سری 4080 را درکنار هم معرفی کند. انویدیا قبلا با معرفی نسخه‌های ۳ و ۶ گیگابایتی GTX 1060 چنین کاری را انجام داده است. ضمن اینکه کارت گرافیک RTX 3080 از نسل فعلی هم با دو حجم متفاوت از حافظه گرافیکی عرضه شد. البته مدل سومی هم وجود داشت که هیچوقت به بازار نرسید.

بخوانید  نقد فیلم روزهای عالی (Perfect Days) | داستان توکیوی خالق پاریس تگزاس