احتمال شکست Halo Infinite در برآورده کردن انتظارات مالی مایکروسافت

در طول چند ماه گذشته افراد زیادی استودیو ۳۴۳ اینداستریز را ترک کرده‌اند. جری هوک، سرپرست طراحی Halo Infinite، و نیکولاس اسپارث بوویه، کارگردان هنری مدتی پیش استودیو را ترک کردند و به‌تازگی بانی راس، مؤسس و رئیس استودیو هم به این جمع پیوسته است. دیوید برگر، رئیس بخش مهندسی نیز قرار است استودیو ۳۴۳ را ترک کند که این خبر هنوز تأیید نشده است.

پوستر بازی Halo Infinite

سمز در ادامه از شکست هیلو اینفینیت در رسیدن به انتظارات مالی مایکروسافت خبر داد. به‌گفته‌ی او مایکروسافت صدها میلیون دلار خرج Halo Infinite کرد تا محصول نهایی لایو سرویسی باشد که توانایی رقابت با Destiny 2 از استودیو بانجی یا فورتنایت از اپیک گیمز را داشته باشد؛ بااین‌حال این بازی در رسیدن به این اهداف ناتوان بود و در نگاه ردموندی‌ها یک شکست تلقی می‌شود.

طبق ادعای برد سمز، Halo Infinite به اهداف مالی مدنظر نرسیده و عملکرد ضعیف این بازی دلیل تغییر در ساختار استودیو ۳۴۳ بوده است.

به‌گفته‌ی منابع سمز مایکروسافت به دلایل مختلفی از وضعیت بازی راضی نبود که از این موارد می‌توان به بد بودن وضع کلی بازی، تأخیر و زمان‌بندی‌های دوباره و پشتیبانی ضعیف نام برد.

بانی راس، مؤسس استودیو در زمان ترک ۳۴۳ اینداستریز یک مشکل پزشکی خانوادگی را دلیل این جدایی بیان کرد. حالا برد سمز، اینسایدر شناخته‌شده‌ی مایکروسافت ادعا کرده که این موضوع شاید تنها دلیل جدایی او نباشد.

به‌گفته‌ی این وبلاگ‌نویس مشهور، تأخیر فصل سوم بازی Halo Infinite کاسه‌ی صبر مایکروسافت را سرازیر کرد و این غول آمریکایی تصمیم به ایجاد تغییراتی بنیادی در استودیو ۳۴۳ اینداستریز گرفت.

بخوانید  برتری چشمگیر انویدیا در مقایسه عملکرد DLSS2 و AMD FSR2

سمز با انتشار ویدیویی جدید به نقل‌قول از افراد متعدد مطلع از این موضوع گفته جدایی بانی راس از استودیو ۳۴۳ اینداستریز به‌دلیل تجدیدنظر در ساختار این استودیو پس از پشتیبانی پس از عرضه‌ی ناامیدکننده‌ی آن‌ها از هیلو اینفینیت رخ داده است.

این موارد می‌تواند دلیل اخراج بانی راس و دادن وظایف او به سه فرد دیگر باشد: پیر هینتز که هم‌اکنون رئیس استودیو شده، برایان کوسکی که به‌عنوان مدیرکل مجموعه بازی هیلو انتخاب شده است و الیزابت ون ویک که وظیفه‌ی سرپرستی بخش عملیات تجاری را برعهده گرفته است. البته این موضوع هنوز در حد شایعه است و توسط شخص دیگری هنوز تایید نشده است.



منبع