احتمال توقف ساخت ریمستر بازی‌ های GTA IV و Red Dead Redemption

طبق منابع کوتاکو، قرار بود تا عملکرد این کالکشن و میزان فروش آن نقش مهمی در ساخت ریمسترهای بیشتری از بازی‌های کلاسیک این استودیو داشته باشد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که بازخوردهای ناامیدکننده هواداران به کیفیت فنی و اجرایی این بازی‌ها، یکی از دلایل توقف ساخت نسخه‌های ریمستر دو بازی از بهترین آثار تاریخ بازی‌های ویدیویی توسط راک‌استار گیمز بوده است.

نیکو بیلیک در بازی GTA IV

عده‌ای از هواداران نیز اعتقاد دارند که اجرای این دو بازی روی موتور گرافیکی اختصاصی RAGE، می‌تواند یکی دیگر از دلایل منصرف شدن راک‌استار از ساخت این ریمسترها بوده باشد. تنها تیم‌های داخلی راک‌استار توانایی کار و برنامه‌نویسی در این ابزار گرافیکی قدرتمند و پیچیده را دارند. بنابراین برخلاف بازی‌های ریمسترشده‌ی GTA: Trilogy، امکان برون‌سپاری ریمستر دو بازی GTA IV و RDR به استودیوهایی مانند Grove Street Games نیز وجود ندارد.

حالا به‌نظر می‌رسد که راک‌استار گیمز در حال حاضر برنامه‌ای برای ساخت این نسخه‌های ریمستر ندارد. براساس توییت جدید Tez2 که اینسایدر معتبر و قابل‌اعتماد بازی‌های شرکت راک‌ استار در میان هواداران شناخته می‌شود، توسعه نسخه‌های ریمستر دو بازی Red Dead Redemption و GTA IV به‌دلایل نامشخصی متوقف شده است. Tez می‌نویسد که براساس اطلاعاتی که از یک منبع بااعتبار و دارای سابقه افشای برنامه‌های راک‌استار به‌دست او رسیده، ساخت ریمستر این دو بازی از چند سال گذشته در دستور ساخت راک‌استار قرار داشته است، اما این استودیو اخیرا از ادامه‌ی ساخت این بازی‌ها منصرف شده است.

پوستر بازی Red Dead Redemption

هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست که دلیل این تصمیم راک‌استار چه بوده است، اما براساس اطلاعات Tez، ممکن است واکنش‌های بسیار منفی و مشکلات به‌وجودآمده در عرضه بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition در ماه نوامبر سال گذشته یکی از دلایل توقف ساخت این پروژه‌ها بوده باشد. پیش از این و قبل از عرضه‌ی سه‌گانه ریمسترشده بازی‌های GTA در ماه نوامبر، سایت کوتاکو برای اولین‌بار گزارشی از این بازی‌ها منتشر کرد که در آن اطلاعاتی از احتمال ساخت ریمستر دو بازی Red Dead Redemption و GTA IV نیز وجود داشت.

بخوانید  تاریخ انتشار جدید و نام رسمی Venom 3 با بازی تام هاردی اعلام شد

سال‌ها است که هواداران در انتظار انتشار نسخه‌های ریمستریافته و بهبودیافته دو بازی GTA IV و Red Dead Redemption برای کنسول‌های امروزی و کامپیوتر هستند. با عرضه بازی Red Dead Redemption 2 که حکم پیش‌درآمد بازی اول را دارد و انتشار کالکشن ریمسترشده سه بازی GTA برای پلتفرم‌های جدید، هواداران بیشتر از هر زمان در ماه‌های اخیر منتظر تایید خبر ساخت ریمستر این دو بازی بوده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، به‌نظر می‌رسد راک‌استار گیمز از عرضه نسخه‌های ریمسترشده دو بازی پرطرفدار خود منصرف شده است.

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع باتوجه‌به لغو ساخت نسخه‌های ریمستر بازی‌های قدیمی و توقف پشتیبانی از بازی Red Dead Online که یک‌سال از انتشار آخرین آپدیت آن می‌گذرد، درحال‌حاضر به‌نظر می‌رسد استودیوهای جهانی راک‌استار گیمز تمام توجه خود را روی پشتیبانی از بازی GTA Online و ساخت قسمت بعدی مجموعه‌ی Grand Theft Auto که در ماه فوریه سال گذشته شاهد تایید خبر ساخت آن توسط راک‌استار بودیم متمرکز کرده‌اند. پروژه‌‌ موردانتظاری که بسیاری از هواداران امیدوارند تا پایان سال جاری اولین لوگو یا تریلر از آن منتشر شود.