احتمال تصاحب شرکت برادران وارنر دیسکاوری توسط Comcast در آینده

اگر تصاحب مجموعه‌ی برادران وارنر دیسکاوری نیز با وجود موانع قانونی بسیار پیچیده صورت بگیرد و اگر کام‌کست بتواند در شرایطی غیرممکن تمامی حقوق و سهام مجموعه‌ی Hulu را نیز از دیزنی خریداری کنند، شاید در آینده یک شبکه‌ی استریم فیلم و سریال کاملا جدید به وجود بیاید که از مجموع کاتالوگ آثار تاریخ برادران وارنر، دیسکاوری، HBO Max، پیکاک و Hulu تشکیل شده باشد. چنین شبکه‌ای به‌راحتی می‌تواند خود را به‌عنوان رقیب جدی و خطرناکی برای دو غول بزرگ دیگر شبکه‌های اینترنتی یعنی نتفلیکس و دیزنی پلاس معرفی کند.

دیوید زسلاو، مدیرعامل جدید و پرحاشیه‌ی این شرکت در حالی با بدهی حدود ۵۰ میلیارد دلاری این مجموعه رو‌به‌رو است که به‌تازگی دن لین، تهیه‌کننده موفق بسیاری از پروژه‌های وارنر مانند فیلم‌های سینمایی لگو از قبول پیشنهاد زسلاو برای در دست گرفتن هدایت واحد تولید فیلم‌ و سریال از روی کمیک‌های دی‌سی نیز امتناع کرده است. قرار بود لین نقشی مشابه با نقش کوین فایگی در دنیای سینمایی مارول، برای نظارت روی ساخت یک دنیای سینمایی موفق از دی‌سی داشته باشد.

شایعات جدید از احتمال ادغام گروه برادران وارنر دیسکاوری و شرکت رسانه‌ای NBCUniversal خبر می‌دهد.

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود راجع به جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.



منبع

البته از مصاحبه‌های اخیر رابرتز به‌نظر می‌رسد که احتمالا هزینه‌ی فروش سهام Hulu به دیزنی می‌تواند برای قرارداد سنگین خرید مجموعه‌ی وارنر دیسکاوری استفاده شود؛ هرچند که فعلا تا سال ۲۰۲۴ و آغاز احتمالی این معامله‌ها هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

بخوانید  انتشار تریلر جدید اولین DLC بازی Marvel's Midnight Suns با حضور Deadpool

حالا تحلیل‌گرها می‌گویند تصاحب کلی مجموعه وارنر دیسکاوری توسط شرکت بزرگ صاحب NBCUniversal می‌توانند یکی از راه‌های برطرف کردن بسیاری از مشکلات این شرکت فیلم‌سازی باشد. کیم مسترز به‌عنوان یکی از نویسندگان نشریه‌ی هالیوود ریپورتر، به‌تازگی با انتشار یک مقاله‌ راجع به بحران‌هایی که وارنر دیسکاوری در حال حاضر با آن‌ها روبه‌رو است، از علاقه برایان رابرتز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت Comcast به خرید وارنر برادرز دیسکاوری گفته است. کامکست به‌عنوان صاحب ان‌بی‌سی یونیورسال می‌تواند به‌دنبال ادغام مجموعه‌ی NBCUniversal و وارنر برادرز دیسکاوری باشد.

از سوی دیگر نیز اعتقاد بسیاری از تحلیل‌گرها بر این است که این موضوع به‌نوعی هدف اصلی برنامه‌های بلندمدت زسلاو نیز به‌حساب می‌آید. تصمیمات سؤال برانگیز زسلاو در ماه‌های اخیر باعث شده است تا بسیاری از هواداران و دوست‌داران سینما از مفید بودن این سیاست‌ها برای آینده‌ی وارنر اطمینان چندانی نداشته باشند، اما به‌نظر می‌رسد کاهش حداکثری بدهی‌های بسیار سنگین این مجموعه به‌لطف سال‌ها اشتباهات مدیریتی و ادغام‌های بی‌هدف برای سهولت روند خرید این شرکت توسط یک شرکت جدید، یکی از اهداف اصلی مدیرعامل فعلی مجموعه‌ی وارنر دیسکاوری محسوب می‌شود.

مسترز می‌گوید بسیاری از تحلیل‌گران و مدیران رسانه‌ای هالیوود اعتقاد دارند شبکه‌ی استریم اینترنتی Peacock نتوانسته است عملکرد چندان درخشان و تحسین‌آمیزی را نشان بدهد و به‌همین دلیل رابرتز به تصاحب یک شبکه‌ی استریم موفق دیگر که مخاطبان بیشتری داشته باشد، علاقه زیادی دارد. تحلیل‌گران اعتقاد دارند قیمت سهام وارنر برادرز دیسکاوری در حال حاضر در پایین‌ترین حد ممکن قرار گرفته است و به‌همین دلیل بسیاری از غول‌های رسانه‌ای آمریکایی خصوصا کام‌کست، همین حالا سناریوهای مختلفی برای تصاحب این مجموعه‌ی باارزش و بسیار گران‌قیمت را درنظر گرفته‌اند.

بخوانید  یک هفته با “Filimomdaresa” رایگان مطالعه کنید!

درحالی‌که این روزها مجموعه‌ی تازه ادغام‌شده‌ی برادران وارنر دیسکاوری با مشکلات مدیریتی متعددی دست و‌پنجه نرم می‌کنند، به‌نظر می‌رسد این شرکت در مسیر یک پیوند بزرگ‌تر باشد.

از طرفی برایان رابرتز، مدیرعامل Comcast اخیرا اعلام کرده است هیچ الزام قانونی برای فروش این سهام به دیزنی وجود ندارد و اگر شرایط مهیا باشد، کام‌کست حتی علاقه‌مند است تا تمامی سهام دیزنی و دیگر سهام‌داران از این شبکه‌ی استریم را خریداری کند. رابرتز می‌گوید اگر دیزنی تصمیم به فروش سهام این مجموعه بگیرد، کام‌کست و بسیاری از شرکت‌های فناوری و رسانه‌ای نیز به خرید این سرویس استریم فیلم و سریال موفق علاقه‌مند خواهند بود. عقیده تحلیل‌گران بر این است که باتوجه‌به عملکرد نه‌چندان تحسین‌برانگیز سرویس پیکاک، کام‌کست و به‌خصوص برایان رابرتز به تصاحب یک شبکه‌ی اینترنتی موفق دیگر و ادغام آن با پیکاک بسیار علاقه‌مند است.

تحلیل‌گرها می‌گویند لغو لایحه‌ی حمایتی رقابت و جلوگیری از خرید و فروش متعدد شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای توسط دیوان عالی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹، یکی از دلایل اصلی هرج‌و‌مرج‌های سال‌های اخیر در مدیریت و مالکیت غول‌های هالیوودی به‌حساب می‌‌آید. البته به‌نظر می‌رسد به‌دلیل بندهای قانونی موجود در ادغام اخیر برادران وارنر و دیسکاوری، امکان آغاز مذاکرات جدی بین این شرکت و NBCUniversal تا پایان سال مالی بعدی یعنی ماه آوریل ۲۰۲۴ وجود ندارد. این تاریخ دقیقا همان زمانی است که کام‌کست توانایی قانونی فروش ۳۳ درصد سهم باقیمانده خود از شبکه‌ی اینترنتی Hulu به دیزنی با مبلغ حدودی ۲۷/۵ میلیارد دلار به‌دست خواهد آورد.