احتمال تایید قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن توسط کمیسیون اتحادیه اروپا را افزایش دهید

چند روز پیش اعلام شد که کمیسیون اتحادیه اروپا مهلت تصمیم گیری برای قرارداد مایکروسافت برای خرید Activision را تا 25 آوریل 2023 تمدید کرده است.5 می 1402) به تعویق افتاد و اکنون در گزارش جدید رویترز اعلام شده است که به احتمال زیاد در این زمان قرارداد بدون مشکل خاصی تصویب می شود.

رویترز گزارش داد که رگولاتور اروپایی این معامله را بدون درخواست بیشتر از سوی مایکروسافت تایید خواهد کرد. یکی از پیشنهادات ارائه شده توسط CMA برای تایید این معامله، درخواست مایکروسافت برای فروش برخی از دارایی های Activision بود که رویترز گفت در عمل توسط کمیسیون اروپا انجام نخواهد شد و چنین درخواستی انجام نخواهد شد.

نظر شما در مورد این تکامل جدید قرارداد مایکروسافت اکتیویژن چیست؟

به نظر می رسد تعهد اخیر مایکروسافت به انویدیا و نینتندو برای عرضه سری بازی های Call of Duty تا 10 سال بر روی پلتفرم های این شرکت، نقش مهمی در نظر مثبت کمیسیون اروپا در مورد این معامله داشته است. البته علاوه بر کمیسیون اتحادیه اروپا، قرارداد خرید اکتیویژن توسط FTC آمریکا و CMA انگلستان نیز در دست بررسی است و در گزارشی جداگانه اعلام شد که CMA احتمالا تا اواسط اردیبهشت ماه این قرارداد را تایید خواهد کرد.

به نظر می رسد کمیسیون اروپا توافق مایکروسافت و اکتیویژن را بدون درخواست جدید تایید خواهد کرد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.