احتمال تأخیر در عرضه کارت‌ های گرافیکی سری RTX 40


یک فرد مطلع مدعی شده که انویدیا ممکن است به‌دلیل ازدیاد دست دوم RTX 30 در بازار، تصمیم به تعویق زمان عرضه‌ی محصولات RTX 40 بگیرد.

نسل جدید انویدیا از سری RTX 40 با بهره‌گیری از پردازنده‌های گرافیکی Ada Lovelace قرار است در حوالی ماه اکتبر سال جاری به بازار عرضه شوند. بااین‌حال، کانال یوتیوب Moore’s Law Is Dead که اطلاعات موثقی را از منابع نزدیک به انویدیا نقل می‌کند، در جدیدترین گزارش خود مدعی شده که انویدیا می‌تواند زمان عرضه‌ی محصولات جدید خود را به تأخیر بیاندازد. اما نکته‌ی جالب توجه دلیلی است که برای این منظور بیان شده است.

در این گزارش مطرح شده که بازار گیمینگ در حال حاضر با ورود موجی از محصولات دست دوم مواجه است که توسط ماینرها و با قیمت پایینی به بازار عرضه می‌شوند. ضمن اینکه نزدیک شدن RTX 30 به قیمت‌های مصوب نیز باعث افزایش موجودی بازار از محصولات توانمند نسل فعلی شده است. بنابراین ممکن است انویدیا به منظور بالا نگه داشتن حجم تقاضا برای خود، چنین تصمیمی را عملی کند.

کارت گرافیک های دست دوم ماینینگ در بازار

برخی فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی گیمینگ، صراحتاً اعلام کردند که با کاهش حجم تقاضا برای نو RTX 30 مواجه‌ هستند که دلیل اصلی آن عرضه‌ی حجم بالایی از محصولات دست دوم توسط ماینرها به بازارهای ثانویه است.

بنابراین باید منتظر ماند و دید که انویدیا چه تدبیری را برای مدیریت وضعیت فعلی بازار در پیش خواهد گرفت.



منبع

بخوانید  شروع رویداد King’s Fall Raid در بازی Destiny 2 و اعلام اولین برنده