احتمال احیای مجموعه Parasite Eve با ثبت نشان تجاری Symbiogenesis توسط اسکوئر انیکس

اما شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا جدیدترین نسخه از این مجموعه به‌جای Parasite Eve باید Symbiogenesis نام بگیرد؟ در پاسخ افشاگری با نام Dusk Golem در توئیتر می‌گوید که شرکت اسکوئر انیکس دیگر حق استفاده از این نام را ندارد؛ هرچند می‌تواند از محتوای بازی‌ها نظیر آیا برا، شخصیت اصلی بازی استفاده کند. هنوز معلوم نیست که طرفدارها باید تا چه زمانی برای انتشار جزئیات بیشتری در این رابطه منتظر بمانند.



منبع

اولین نسخه از مجموعه بازی‌های Parasite Eve که براساس یک رمان ژاپنی با همین نام ساخته شده است، در سال ۱۹۹۸ در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت. در ادامه یک دنباله برای این بازی در سال ۲۰۰۰ (در سال ۱۹۹۹ در ژاپن) منتشر شد. پس از آن این مجموعه برای یک مدت طولانی در خاموشی به سر برد تا اینکه در سال ۲۰۱۱ (در سال ۲۰۱۰ در ژاپن) سومین نسخه‌ی اصلی آن تحت عنوان The 3rd Birthday برای کنسول دستی PSP عرضه شد.

ژانر ترسناک برخلاف دیگر ژانرها در حال تجدید حیات است و شماری از مجموعه بازی‌های دلهره‌آور برجسته دوباره در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. مجموعه Resident Evil با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و موفقیت نسخه‌های اخیر آن باعث شده است که توسعه‌دهندگان دیگری نیز به فکر احیای مجموعه‌های خفته‌ی این ژانر بیفتند. طرفدارها پس از سال‌ها انتظار شاهد بازگشت مجموعه‌های بزرگی نظیر Silent Hill ،Dead Space و Alone in the Dark خواهند بود.

اما ظاهرا در آینده یک مجموعه ترسناک دیگر نیز به جمع آن‌ها اضافه می‌شود. بنابر گزارش رسانه Gematsu، شرکت اسکوئر انیکس نشان تجاری جدیدی با نام Symbiogenesis را به ثبت رسانده است. اما چرا این نشان تجاری اهمیت دارد؟ همان‌طور که در فرهنگ لغت ویکی‌واژه آمده است، درون‌هم‌زیستی یا Symbiogenesis به‌معنای «ادغام دو ارگانیسم مجزا برای تشکیل یک ارگانیسم تازه» است که موضوع اصلی بازی‌های Parasite Eve را شکل می‌دهد.

بخوانید  توانایی گسترش مجموعه بازی SteamWorld به ژانرهای بیشتری

سری بازی‌های ترسناک Parasite Eve برای بیش از یک دهه در سکوت بوده است، اما ثبت نشان تجاری Symbiogenesis احتمالا از بازگشت قریب‌الوقوع آن حکایت دارد.