ابزارهای سنگی باستانی کشف شده در برزیل ساخته دست بشر نیستند

محققان ابزارهای یافت شده در Pedra Forada را با ابزارهایی که امروزه توسط میمون های کاپوچین استفاده می شود مقایسه کردند. آگوستین ام آگنولین گفت: «نتیجه شگفت‌انگیز بود: هیچ تفاوتی بین ابزار فرضی انسان‌های 50000 سال پیش و ابزار میمون‌های امروزی وجود نداشت.

به گفته محققانی که کتاب هولوسن را نوشته اند، اکنون شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد این ابزارها ساخته دست بشر نبوده اند. فدریکو ال. آگنولین گفت: “بررسی ما از شواهد نشان می دهد که مکان های باستانی در برزیل متعلق به آمریکایی های اولیه نبوده است.” بلکه نتیجه فعالیت میمون است».

محققان مطالعات و مشاهدات قبلی جمعیت میمون‌های کاپوچین را بررسی کردند که نشان داد این نخستی‌ها از ابزارهای کوچکی مانند چکش و سنگ‌های صاف بزرگ به عنوان سندان برای شکستن پوسته‌های آجیل و دانه‌های گیاهی استفاده می‌کنند. آگوستین ام آگنولین گفت: «نتیجه این است که سنگ‌های مورد استفاده اغلب می‌شکنند و تکه‌های سنگی تولید می‌کنند که شبیه آنهایی است که انسان هنگام ایجاد ابزار سنگی تولید می‌کند.

همچنین محققین مقاله The Holocene با اشاره به نبود اجاق گاز یا آثاری از مواد غذایی به جای مانده، اظهار داشتند که هیچ مدرکی دال بر وجود انسان وجود ندارد. آگنولین گفت: “مطالعه ما نشان می دهد که ابزارهای یافت شده در Pedra Forada و سایر مکان های نزدیک در برزیل، نتیجه شکستن آجیل و سنگ توسط میمون های کاپوچین در حدود 50000 سال پیش است.”