آیا دکتر دووم در فیلم پلنگ سیاه ۲ حضور دارد؟

آیا نیمور شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم Black Panther: Wakanda Forever است یا شخص دیگری پشت داستان قرار دارد؟ با یک گیمر برای بررسی یک نظریه محبوب همراه باشید.

نیمور در حال فرمان دادن در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

بدین ترتیب باتوجه‌به صحبت‌های کوین فایگی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دکتر دووم هم‌اکنون در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و او احتمالا در حال طرح برنامه شیطانی خود است. البته این موضوع به معنای مبارزه او با گروه چهار شگفت‌انگیز نیست و احتمال دارد تا مارول گذشته و ریشه این شخصیت را کمی تغییر داده باشد. پس اگر این شخصیت در MCU باشد، می‌توانیم منتظر حضور و معرفی او در یک فیلم یا سریال این مجموعه باشیم و عجیب نیست که مارول پیش از فیلم Fantastic Four و دو قسمت آینده فیلم Avengers از این شخصیت رونمایی کند.

doctor doom - دکتر دووم - مارول - marvel

آیا دکتر دووم شخصیت شرور و منفی بزرگ بعدی دنیای سینمایی مارول است؟

البته باز هم گروهی اعتقاد دارند که نیمور درنهایت شخصیت شرور اصلی فیلم Black Panther 2 نیست و درواقع دکتر دووم است، اما این موضوع بستگی به میزان حضور این شخصیت هم دارد و حتی اگر واقعا همه این اتفاقات زیر سر او باشد، درنهایت ممکن است با روش‌های خاص خودش ردپایی از خودش به‌جای نگذارد. در هر حال شایعات حضور و معرفی دکتر دووم در فیلم Black Panther: Wakanda Forever منطقی به‌نظر می‌رسد، اما تا به واقعیت رسیدن آن باید تا پاییز امسال صبر کنیم.

فیلم Black Panther: Wakanda Forever قرار است در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱) اکران شود.



منبع

این نظریه می‌تواند از این نظر مهم باشد که مشخصا معرفی دکتر دووم تا فیلم Fantastic Four که فاصله اکران زیادی تا اکران فیلم‌های بعدی اونجرز ندارد، نمی‌تواند خیلی عقلانی و درست به‌نظر برسد و مارول استودیو نیاز دارد تا این شخصیت را پیش از این فیلم حتی برای لحظاتی کوتاه معرفی کند. مارول استودیو قبلا با تانوس چنین تجربه‌ای را داشته است و حالا این تجربه دوباره می‌تواند به مارول استودیو برای معرفی بهتر چنین شخصیت مهم و محبوبی کمک کند.

البته هنوز مشخص نیست حضور دکتر دووم در فیلم چگونه خواهد بود و او احتمال دارد تنها یک حضور کوتاه و افتخاری در فیلم داشته باشد، اما گفته می‌شود که نیمور تجهیزات و فناوری لازم برای حمله به واکاندا را ندارد و او درواقع از دکتر دووم برای حمله به واکاندا در فیلم Black Panther: Wakanda Forever کمک گرفته است. درواقع اولین شایعه منتشر شده به این موضوع اشاره داشت که دکتر دووم درواقع باعث جنگ بین آتلانتیس (که البته در فیلم نام دیگری دارد) و واکاندا شده است.

دکتر دووم احتمالا درکنار کانگ فاتح شخصیت شرور و منفی اصلی خط داستانی مولتی ورس دنیای سینمایی مارول خواهد بود

آیا بازیگر دکتر دووم در MCU مشخص شده است؟

doctor doom - دکتر دووم - مارول - marvel

گفته می‌شود که دکتر دووم عامل جنگ میان واکاندا و آتلانتیس در فیلم Black Panther 2 است، اما احتمالا حضور کوتاهی خواهد داشت

بخوانید  مرثیه ای برای موشک؛ پیشرفته ترین فالکون 9 اسپیس ایکس گم شد

doctor doom - دکتر دووم - مارول - marvel

آیا دکتر دووم در دنیای سینمایی مارول حضور دارد؟

doctor doom - دکتر دووم - مارول - marvel

براساس شایعه‌ای که ظاهرا قرار است رنگ واقعیت به خود بگیرد، گروه چهار شگفت‌انگیز هم‌اکنون در دنیای سینمایی مارول حضور دارند و کوین فایگی، رئیس مارول استودیو اخیرا تایید کرده است که فیلم Fantastic Four قرار نیست یک داستان منشا را روایت کند. بدین ترتیب بسیاری اعتقاد دارند که فایگی با این مصاحبه به نحوی تایید کرده است که گروه چهار شگفت‌انگیز در MCU حضور دارند و تنها کسی از وجود آن‌ها خبر ندارد و آن‌ها احتمالا در حال انجام ماموریتی پنهان هستند که تنها از آن آگاهی نداریم.

البته گروهی اعتقاد دارند که مارول استودیو درنهایت ممکن است یک مینی سریال براساس شخصیت دکتر دووم تولید کند. پیش از این فاکس قرن بیستم تصمیم داشت تا فیلم Doctor Doom را تولید کند که این پروژه لغو شد، اما مارول می‌تواند از این فرصت برای ساخت یک سریال متفاوت و جالب توجه استفاده کند و در آن شخصیت دکتر دووم را به بهترین شکل ممکن معرفی کند. در هر حال چیزی که مشخص نیست به‌زودی شاهد حضور دکتر دووم خواهیم بود، اما کجا و چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد چیزی است که تنها زمان جواب این سؤال را خواهد داد.

فیلم Fantastic Four قرار نیست یک داستان منشا را روایت کند و این موضوع احتمالا در مورد دکتر دووم نیز صدق خواهد کرد

البته برخی به واکنش پدرو پاسکال به تریلر فیلم Black Panther: Wakanda Forever مشکوک شده‌اند و می‌گویند شاید او بازیگر نقش دکتر دووم باشد، اما اگر قرار بود هر فردی که به یک تریلر واکنش نشان دهد در فیلم حضور داشته باشد، احتمالا یافتن بازیگر یک شخصیت دیگر کار سختی نبود. البته درنهایت اگر بازیگر دکتر دووم مشخص شده باشد، او قطعا نمی‌تواند تا زمانی‌که مارول به وی اجازه دهد، در این مورد صحبتی کند یا واکنشی نشان دهد.

تصویر مفهومی از فیلم Black Panther: Wakanda Forever منتشر شده که ظاهرا حضور دکتر دووم را در این فیلم تایید می‌کند

پس احتمال دارد که این تصویر هم درست که در آن لباس دکتر دووم شباهت زیادی به نسخه کمیکش دارد، باشد، اما حتی قبل از آن اطلاعاتی در مورد حضور نیمور در فیلم Black Panther: Wakanda Forever فاش شده بود که باعث می‌شود تا احساس کنیم که این تصویر ممکن است درنهایت واقعی و درست باشد. اما مدتی پیش اولین تریلر فیلم Black Panther 2 منتشر شد که درکنار تصاویر احساساتی آن و ادای دینی که به چادویک بوزمن وجود داشت، ظاهرا طرفداران نشانه‌هایی از حضور دکتر دووم را در فیلم پیدا کرده‌اند.

بخوانید  نمایش طلسم ها و 4 عنصر اصلی در تریلر گیم پلی Witchfire

مدتی پیش تصویر مفهومی منتشر شد که گفته می‌شد این تصویر درواقع به فیلم Black Panther: Wakanda Forever تعلق دارد و ما در آن شاهد دکتر دووم هستیم که شخصی در مقابلش ایستاده است. البته مشخص نیست که این تصویر واقعا درست و واقعی باشد و نمی‌توان آن را کاملا تایید یا تکذیب کرد، اما طی چند ماه گذشته شاهد فاش شدن‌های این چنینی مثل فاش شدن تصویر مفهومی مبارزه واندا ماکسیموف با پروفسور ایکس در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بودیم.

حالا در این مقاله قرار است به این نشانه‌ها و احتمال حضور دکتر دووم در فیلم Black Panther: Wakanda Forever بپردازیم و ببینیم چقدر این شایعات ممکن است درست باشند و آیا اصلا باید منتظر معرفی دکتر ویکتور ون دووم در این فیلم باشیم یا اینکه باید انتظارات خود را کنترل کنیم. پس در ادامه با ذکر این نکته که بیشتر اطلاعات براساس نظریه طرفداران و شایعات منابع ناشناس است، با یک گیمر همراه باشید.

باتوجه‌به داستان جنگ‌های پنهان، این موضوع می‌تواند منطقی باشد، اما این موضوع چه ارتباطی به دکتر دووم دارد؟ دکتر ویکتور ون دووم درواقع از کشور لاتوریا است که بیشتر به‌عنوان دشمن اصلی گروه چهار شگفت‌انگیز شناخته می‌شود که به‌عنوان یکی از دشمنان اصلی اونجرز و دنیا نیز توانسته سر زبان‌ها بیفتد. از آنجایی‌که ما قرار نیست شاهد داستان منشا گروه چهار شگفت‌انگیز باشیم، به احتمال زیاد این موضوع در مورد دکتر دووم که ارتباط نزدیکی با این گروه دارد نیز صدق می‌کند.

از زمان معرفی ساخت فیلم Black Panther: Wakanda Forever تا شایعات حضور شخصیت نیمور در این فیلم، بسیاری از طرفداران اعتقاد داشتند که در فیلم Black Panther 2 شاهد معرفی شخصیت دکتر دووم نیز خواهیم بود. این شایعات با انتشار یک تصویر مفهومی بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفت و اخیرا مارول استودیو اولین تریلر فیلم Black Panther: Wakanda Forever را منتشر کرده است که بسیاری اعتقاد دارند در آن نشانه‌هایی از حضور دکتر دووم در این فیلم که آخرین اثر از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است، دیده می‌شود.

در پایان فصل اول سریال Loki شاهد معرفی شخصیت کانگ فاتح بودیم که مشخص شد او قرار است شخصیت منفی اصلی حماسه مولتی‌ورس دنیای سینمایی مارول باشد، اما از آنجایی‌که می‌دانستیم این داستان درنهایت قرار است به داستان Secret Wars ختم شود، مشخصا بسیاری انتظار داشتند که کانگ فاتح تنها شخصیت شرور بزرگ خط داستانی مولتی‌ورس نباشد. حالا که مارول ساخت فیلم Avengers: The Kang Dynasty و فیلم Avengers: Secret Wars را در کامیک کان سن دیگو ۲۰۲۲ معرفی کرده است، می‌دانیم که باید منتظر حضور دکتر دووم هم باشیم.

حالا که می‌دانیم دکتر دووم دیر یا زود معرفی خواهد شد، اما سؤال اصلی این است که اگر این شخصیت قرار باشد در فیلم Black Panther: Wakanda Forever معرفی شود، آیا بازیگرش مشخص شده است؟ در حال حاضر شایعه‌ای در مورد اینکه واقعا چه کسی قرار است نقش دکتر دووم را در دنیای سینمایی مارول بازی کند، وجود ندارد. حتی ما فهرست بازیگران فیلم Fantastic Four را نمی‌دانیم و احتمال دارد در نمایشگاه D23 امسال که در شهریور برگزار می‌شود، شاهد رونمایی از بازیگرانش باشیم.

بخوانید  بهترین فیلم های ۲۰۲۳ | ۳۰ اثر جذاب + امتیاز IMDB

دکتر دووم

دکتر دووم بخش مهمی از داستان مولتی‌ورس دنیای کمیک مارول به‌خصوص داستان Secret Wars است. اگرچه تمرکز Kang Dynasty احتمالا کاملا روی کانگ خواهد بود، اما احتمال دارد که دکتر دووم شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم Secret Wars باشد که باتوجه‌به کمیک آن نیز منطقی به‌نظر می‌رسد. پس می‌توان انتظار داشت که مارول اینبار به‌‌جای اینکه روی یک شخصیت منفی بزرگ برای پایان خط داستانی مولتی‌ورس تمرکز کند، دو شخصیت را ارائه کند.

تصویر مفهومی احتمالی دکتر دووم در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

آیا دکتر دووم در فیلم Black Panther: Wakanda Forever حضور دارد؟

البته او دل خوشی هم از واکاندا ندارد و همچنین نمی‌خواهد مستقیما وارد جنگ با آن‌ها شود. پس او به نحوی نیمور را وسوسه می‌کند تا به واکاندا حمله کند. البته مشخص نیست که حضور دکتر دووم در فیلم چقدر خواهد بود یا اصلا او را در فیلم خواهید دید یا نه، اما گفته می‌شود که او ممکن است درنهایت در طول فیلم حضور فیزیکی نداشته باشد و تنها او را در یکی از صحنه‌های احتمالی پس از پایان فیلم Black Panther: Wakanda Forever مشاهده کنیم که احتمالا به خواسته خود هم خواهد رسید. هرچند ممکن است مارول عمدا صحنه او را درنهایت حذف کرده باشد.

در ادامه شایعه دیگری وجود داشت که می‌گفت در فیلم بلک پنتر 2، نیمور به کشتی حمله می‌کند که حاوی مقدار زیادی فلز وایبرنیوم است و درواقع دکتر دووم به‌دنبال تصاحب این فلز در فیلم Black Panther: Wakanda Forever است که در تریلر منتشر شده نیز شاهد حمله به یک کشتی مرموز بودیم که گفته می‌شود احتمالا حاوی وایبرنیوم است، اما او چرا به‌دنبال وایبرنیوم است؟ طبق این نظریه دکتر دووم در حال ساخت لباس پیشرفته خود است و او نیاز به این فلز دارد تا بهترین و قوی‌ترین لباس ممکن را بسازد.

بااین‌حال، اگر حضور دکتر دووم در فیلم Black Panther: Wakanda Forever قطعی باشد، ممکن است مجبور باشیم تا اکران این فیلم صبر کنیم. در مرحله اول بسیاری انتظار دارند که بازیگر دکتر دووم هویت شرق اروپایی داشته باشد یا حداقل بتواند لهجه یک فرد اروپا شرقی را در فیلم اجرا کند. اما به‌هرحال مارول استودیو ممکن است نام بزرگی را برای این شخصیت انتخاب کند و در ادامه اولویت لهجه و موارد دیگر را برای این نقش در نظر گرفته باشد.

جاناتان میجرز در نقش کانگ در قسمت ششم سریال Loki