آیا ایالات متحده می تواند اینترنت جهان را قطع کند؟

دولت ها نشان داده اند که توانایی قطع کامل اینترنت را دارند. قطعی اینترنت در دهه‌های گذشته نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر مانند چین، مصر، هند و ترکیه نیز رخ داده است.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در نامه ای به سناتور لیبرمن که توسط چندین سازمان جامعه مدنی دیگر امضا شد، از این لایحه انتقاد کرد. پس از انتقادات، سناتور لیبرمن گفت که هیچ برنامه ای برای ایجاد قطع کننده مدار وجود ندارد: «رئیس جمهور هرگز کنترل را به دست نمی گیرد. دولت هرگز نباید کنترل اینترنت را در دست بگیرد». لایحه حمایت از فضای مجازی به عنوان سرمایه ملی به تصویب نرسید و منقضی شد.

ابهام در نام نماد

اینترنت یک شبکه جهانی است که از بسیاری از شبکه های مستقل تشکیل شده است و دفتر مرکزی ندارد. با این حال، جنبه های فنی، سیاست های زیرساختی و فضاهای نام اصلی (نیمه فضاها) اینترنت توسط ICANN مدیریت می شود.

قانون ارتباطات آمریکا که در سال 1934 نوشته شد، هنوز پس از 89 سال پایه و اساس سیاست های ارتباطی ایالات متحده را تشکیل می دهد. این قانون از زمان تصویب تاکنون چندین بار اصلاح و به روز شده است.

در سال 2009، چین اینترنت را در منطقه سین کیانگ به طور کامل قطع کرد. در سال 2011، دولت مصر دستور قطع کامل اینترنت را صادر کرد که این امر امکان تبادل ترافیک اینترنت را برای همه ISPها غیرممکن کرد. مصر در کمتر از دو ساعت تمام ترافیک را متوقف کرد. ترکیه در سال 2016 قانون جدیدی را وضع کرد که بر اساس آن دولت مجاز است در صورت نیاز اینترنت را به طور کامل یا جزئی قطع کند.

بخوانید  آخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟ | از الکساندر پین تا ویم وندرس

سناتور جو لیبرمن وی در سال 2010 لایحه «حفاظت از فضای سایبری به عنوان یک سرمایه ملی» را ارائه کرد. این لایحه بحث برانگیز که در رسانه ها به عنوان «لایحه کلید کشنده» شناخته می شود، در صورت تبدیل شدن به قانون، به رئیس جمهور آمریکا اختیارات فوق العاده ای در زمینه اینترنت می داد. بخش‌های دیگر این لایحه مربوط به ایجاد دفتر سیاست‌گذاری فضای مجازی بود.

Icahn قبلاً یک قرارداد تجاری با وزارت بازرگانی ایالات متحده داشت، اما این قرارداد در سال 2016 منقضی شد. با پایان قرارداد، Ikon تحت قیمومیت سازمان ملل متحد قرار گرفت، بنابراین ایالات متحده دیگر نقشی نداشت. آیکون قبلاً روشن کرده بود که نمی تواند محتوای اینترنتی را تغییر یا تعدیل کند.

آیا قطع اینترنت جهانی امکان پذیر است؟

چشم انداز جنگ سایبری در دهه 2000 باعث شد گروهی از مقامات آمریکایی لایحه ای برای کنترل اینترنت تهیه کنند، اما استفاده از مفهوم “کشتن اینترنت” در سراسر جهان انتقادات گسترده ای را در ایالات متحده برانگیخته است.

دو بار، یک بار در سال 1934 و بار دیگر در سال 1996، آمریکا لوایحی را برای کنترل بیشتر بر اینترنت ارائه کرد، اما هیچ یک از این قوانین به آمریکا اجازه نمی دهد اینترنت جهانی را قطع کند.

آیکون یک سازمان غیرانتفاعی است که وظیفه آن هماهنگی نگهداری و بهره برداری از پایگاه های اطلاعاتی مربوط به فضای نام و فضای شماره است. آیکون وظیفه تضمین عملکرد ایمن و پایدار شبکه را بر عهده دارد. آیکون همچنین نگهداری فنی مخزن مرکزی آدرس های اینترنتی را تضمین می کند. سازمان آیکون همچنین تخصیص نام دامنه ها و آدرس های پروتکل اینترنت را مدیریت می کند و ارتباط بین کاربر و سایت مقصد را امکان پذیر می کند.

بخوانید  چه مدت طول می‌کشد تا اخراجی‌ها را شکست دهید: Ghosts of New Eden – فهرست ماموریت‌ها و موارد ترسناک توضیح داده شده است

بخش 706 قانون ارتباطات ایالات متحده به رئیس جمهور این امکان را می دهد که در صورت شناسایی خطر جنگ، «هر گونه تأسیسات یا ایستگاه ارتباطات سیمی» را تعطیل یا کنترل کند. با توجه به استقرار سیستم های بی سیم، تعلیق خدمات در صورت “جنگ یا تهدید جنگ” و همچنین در “وضعیت اضطراری عمومی” مجاز است، اما فقط در ایالات متحده. در هیچ بخشی از قانون مورد بحث هیچ اشاره ای به قطع اینترنت در سراسر جهان نشده است و آمریکا اساساً چنین قابلیتی را ندارد.

مفهوم «سوئیچ کشتن اینترنت» جدید نیست و معمولاً به یک مکانیسم واحد برای توقف تمام ترافیک اینترنت اشاره دارد. مفهوم سوئیچ مرگ اینترنتی مبتنی بر ایجاد یک اتاق کنترل است که از نظر تئوری امکان قطع شبکه وب را فراهم می کند.