آواتار 2 چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان شد

همچنین آواتار: راه آب که با بودجه تقریبی 400 میلیون دلار تولید شد و یکی از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان به شمار می رود که با فروش 2 میلیارد دلاری، هزینه های بیش از حد انتظار و سودآوری توسط این شرکت به ثبت رسیده است. مدیران دیزنی منجر به تصمیم گیری ساخت دنباله های این فیلم شدند. فیلم آواتار 2 همچنین نامزد 4 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین جلوه های ویژه سال در جوایز 2023 شده است.

فیلم Avatar: The Way of the Water با پیشی گرفتن از فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد با فروش 2.07 میلیارد دلار و فیلم Avengers: Infinity War با فروش 2.07 میلیارد دلار و 2.05 میلیارد دلار در واقع به چنین رتبه ای رسیده است و اکنون فیلم تایتانیک او بالای سر خود می بیند که به مقام سوم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما برسد. فیلم تایتانیک با احتساب تمامی اکران های مجددش، تاکنون ۲.۱۹ میلیارد دلار فروخته است و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما محسوب می شود.

چند وقت پیش بود آواتار: راه آب به کارگردانی جیمز کامرون با شکستن مرز 2 میلیارد دلار به ششمین فیلم 2 میلیارد دلاری تاریخ سینما تبدیل شد. در حال حاضر در آخرین اخبار سینما و تلویزیونآواتار 2 موفقیت دیگری به دست آورد. هالیوود ریپورتر گزارش داد که آواتار 2 در سرتاسر جهان 2.117 میلیارد دلار فروخت و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ شد.

فیلم آواتار: راه آب به کارگردانی جیمز کامرون رسما چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان شد.

در هر صورت غیرممکن به نظر نمی رسد که فیلم آواتار: راه آب به رتبه سوم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما برسد. قسمت اول فیلم آواتار که 13 سال پیش اکران شد، با احتساب تمامی تکرارهای آن، 2.9 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروخت و پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان محسوب می شود. Avengers: Endgame با فروش 2.79 میلیارد دلاری در سال 2019 دومین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.

بخوانید  سامسونگ از مانیتور سه بعدی با قابلیت اجرای بازی های VR بدون هدست رونمایی کرد