آنتی اسکالانت کاربرد آنتی اسکالانت ضد رسوب تمیز کننده سیستم RO

شاید باورنکردنی باشد که تزریق این نوع ضدرسوب تا این حد بتواند اثرات مثبت در سیستم تصفیه آب صنعتی بگذارد. بهترین محل برای تزریق آنتی اسکالانت بین فیلتر های کارتریج و پمپ فشار بالا می باشد که در عکس مشاهده می کنید. در بعضی از موارد آنتی اسکالانت نیز باید قبل از ورود آب به فیلتر شنی صنعتی کار گذاشته شود. آنتی اسکالانت ها عمدتاً بر اساس قدرت بازدارندگی توسط شاخصی به نام اندیس لانژلیر یا لانژلیه نامگذاری می شوند. این شاخص در حقیقت بیانگر میزان تمایل به ایجاد رسوب و خوردگی در سیستم است و به پارامترهایی نظیر دما، PH و سختی آب بستگی دارد.

این مواد شیمیایی باعث ایجاد تاخیر زمانی بین بی کربنات و منیزیم کلسیم می شوند. این تاخیر باعث می شود آب قبل از هرگونه واکنش شیمیایی، که می تواند در آن مقیاس ایجاد شود، از غشا عبور کند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که چنانچه مقدار مناسب آنتی اسکالانت تزریق نشود میزان زیادی از رسوب بر روی ممبران ها ایجاد می شود. اگر دوز مصرفی پایین باشد، استفاده کردن و نکردن این ضدرسوب ها تفاوت چندانی ندارد.

بر اساس سازنده

این ماده باعث افزایش حلالیت ذرات در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس RO محلول می گردد. در نتیجه امکان رسوب آنها در سطح ممبران دستگاه RO را کاهش می دهد و باعث عملکرد بهتر دستگاه می شود. برای اینکه مواد ضد رسوب بتوانند عملکرد مناسب داشته باشند باید قبل از ورود آب به بخش های مختلف دستگاه آب شیرین کن از مخلوط شدن مواد شیمیایی با آب اطمینان حاصل کنیم.

  • در مجموعه ایکو تضمین کیفیت و اصالت انواع محصولات به ویژه محصول حساسی چون آنتی اسکالانت بی سولفات سدیم وجود دارد تا شما با خیال راحت اقدام به خرید این محصول کنید.
  • آنتی اسکالانت ها دارای بار منفی می باشند و رسوبات نمکی بدلیل اینکه بار مثبت دارند باعث جذب آنها می شوند و باعث تشکیل کریستال رسوب شده و از آب پساب یا آب دور ریز آب شیرین کن ها خارج می شود.
  • برخلاف نوع اول، وزن مولکولی این ترکیبات بالاتر بوده و می توانند کلیه رسوب های کربنات و فسفات را به کلی نابود سازند.
  • این مواد با سه مکانیسم اصلی از ایجاد رسوب بر روی غشاء ها جلوگیری می کنند.
  • به همان میزانی که استفاده از مواد ضد رسوب می تواند طول عمر دستگاه اسمز معکوس را افزایش بدهد،استفاده غیر اصولی و انتخاب نوع نامناسب آن هم می تواند آسیب های جدی به این تجهیزات وارد نماید.
بخوانید  آموزش بازی کالاف دیوتی موبایل 0 تا 100 رایگان و کامل | 1gamer
آنتی اسکالانت کاربرد آنتی اسکالانت ضد رسوب تمیز کننده سیستم RO

اما استفاده از اسید تنها برای جلوگیری از رسوب یون کلسیم موثر است اما در مورد سایر یون های سختی آور محلول در آب آنتی اسکالانت فاقد تاثیر است. در پاسخ به این سوال می توان گفت که به طور معمول این ترکیبات سمی نیستند. در غیر این صورت توسط NSF برای استفاده در تصفیه آب آشامیدنی تأیید نمی شوند.

این ضدرسوب با ایجاد پیوند هایی با عوامل رسوب‌زا از تشکیل رسوب در سطح ممبران جلوگیری می‌کند و همراه پساب خارج می‌شود. از دیگر انواع این ضدرسوب می‌توان به فلوکن 135، 190 و فلوکن پلاس اشاره کرد. تمامی آب های موجود در طبیعت دارای مواد و املاحی می باشند که در زمان تصفیه درون دستگاه RO، باعث ایجاد رسوباتی می شوند که در مدت زمان طولانی باعث کاهش بازدهی دستگاه و عمر آن می شود. آنتی اسکالانت با ویژگی های ساختاری و شیمیایی که دارد باعث جلوگیری از ایجاد این رسوبات تا بعد از فیلتر ممبران می شود.

سامانه فروش دیجی شیمی آنتی اسکالانت قیمت مناسب را با کیفیتی بی نظیر در اختیار مشتریان قرار می دهد و علت این قیمت مناسب را باید در فروش مستقیم این سایت جست و جو کرد. اولین گام پاسخ به این پرسش است که آنتی اسکالانت چیست؟ در پاسخ باید گفت که این ماده دارای ترکیبی متفاوت در هر منطقه و با توجه به نوع آب است. فاکتورهایی نظیر اسیدیته آب، میزان سختی آب و انواع نمک های موجود در آن، از عواملی هستند که ترکیبات آنتی اسکالانت را تعیین می کنند. امروزه این محصول به علت پر کاربرد بودن در فروشگاه های عرضه مواد شیمیایی فروش چشم گیری دارد و سامانه فروش آنلاین دیجی شیمی که از قدرتمند ترین فروشندگان مواد شیمیایی است، نیز اقدام به فروش آنتی اسکالانت کرده است. در این مطلب ضمن این که شما را با این ماده شیمیایی پر کاربرد و خواص آن آشنا می کنیم، نحوه کار با آن و عوارض احتمالی مصرف بیش از اندازه آنتی اسکالانت نیز بیان خواهد شد. اکثر آب های طبیعی حاوی مقادیر بالایی از کلسیم، سولفات و یون های بی کربنات هستند.

بخوانید  خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلCall of Duty-CP با تضمین قیمت | 1gamer

کاربرد آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب

این نوع آنتی اسکالانت بسیار قدرتمند می باشد تا حدی که می توان از آن در آب دریا، آب شور و آب های با سختی بالا استفاده کرد و نتیجه مطلوب را به دست آورد. آنتی اسکالانت های مرغوب تولید شده توسط شرکت هوبارت شیمی در گالن های 20 و 27 کیلویی بصورت فروش خرده و عمده عرضه می‌گردد. جهت کسب قیمت فروش آنتی اسکالانت مرغوب با کارشناسان فنی و یا واحد فروش تماس حاصل فرمائید. آنتی اسکالانت‌ها با توجه به معیارهای آنالیز آب، دمای آب، میزان دبی ، ph آب، میزان ریکاوری سیستم،منبع آب و نوع ممبران و نحوه آرایش ممبران وارد دستگاه ro می شوند.

غالبا انواع مختلف این ماده دارای رنگ سفید مایل به زرد می باشند و حالت فیزیکی آنها مایع است. در پاسخ جزئی تر به این پرسش که آنتی اسکالانت چیست باید گفت که این ماده، مایعی محلول در آب است که دارای اسیدیته های گوناگون می باشد. در برخی مناطق نیاز به استفاده از آنتی اسکالانت اسیدی و در برخی مناطق نیاز به استفاده از آنتی اسکالانت قلیایی است، اما غالبا این ماده دارای ماهیت اسیدی می باشد. این محصول را با نام های دیگری نظیر آنتی اسکالانت، رسوب زدا، ضد رسوب، رسوب زدای سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس و محلول پاک کننده ممبران نیز می شناسند.

برای خرید بی سولفات سدیم باکیفیت می توانید با مراجعه به سایت ایکو و مشاهده مشخصات آن و سپس استفاده از سیستم مشاوره رایگان، بهترین نوع از آن را بخرید. در مجموعه ایکو تضمین کیفیت و اصالت انواع محصولات به ویژه محصول حساسی چون آنتی اسکالانت بی سولفات سدیم وجود دارد تا شما با خیال راحت اقدام به خرید این محصول کنید. چنانچه قبل از ورود آب به دستگاه RO، مقداری بی سولفیت سدیم یا سدیم متا بی سولفیت به آب اضافه نمایید، می توانید کلر باقیمانده در آب را حذف کنید. توجه داشته باشید که اگر کلر به غشای فیلتر ممبران برسد بسیار خطرناک است و آن را از بین می برد. در واقع شما با استفاده از آنتی اسکالانت مرغوب و باکیفیت، به نوعی در هزینه های جاری خود صرفه جویی می کنید.

بخوانید  سیستم مورد نیاز بازی وارزون Call of Duty Warzone‎ | 1gamer

مقدار مصرف انتی اسکالانت