آموزش کامل تغییرات قانون بیمه مسئولیت با بیمه دات کام در سال 1401

3. در صورت تصادف با وسیله نقلیه موتوری بدون بیمه نامه مسئولیت مدنی، علاوه بر پرداخت خسارت، مالک تا 20 درصد از مجموع صدمات جانی را جریمه نقدی خواهد داشت. ارائه خدمات حمل و نقل، اخذ کارت سوخت، همکاری با مؤسسات حمل و نقل کالا و مسافر به این گونه وسایل نقلیه ممنوع است.

4. برای برخورداری از این تخفیفات طبق قانون، اطلاعاتی مانند پلاک، پلاک و بیمه مسئولیت باید فقط به نام یک نفر باشد.

4. در صورت ادعا، تخفیف ها به صورت مرحله ای و چند مرحله ای کسر می شود: در واقع کسر مرحله ای تخفیف بستگی به تعداد مطالبات دارد. شما یک بار 30 درصد خسارت جانی، 70 درصد آسیب جانی را دو بار و 100 درصد کاهش را سه بار یا بیشتر از دست خواهید داد. همچنین برای یک بار ضرر مالی 20 درصدی. شما 30 درصد خسارت مالی را دو بار و 40 درصد کاهش را سه بار یا بیشتر از دست خواهید داد.

  1. تاخیر در تمدید بیمه مسئولیت مدنی مستلزم جریمه دیرکرد و افزایش قیمت بیمه مسئولیت مدنی است. جریمه دیرکرد به صورت روزانه محاسبه می شود. در صورتی که مدت اعتبار بیمه نامه مسئولیت به پایان رسیده باشد و خسارت مالی یا حیاتی رخ دهد، بیمه گر تعهدی به پرداخت خسارت ندارد. بنابراین مالک خودرو یا وسیله نقلیه زمینی باید خسارت وارده را بپردازد. جریمه دیرکرد بیمه مسئولیت به شرح زیر محاسبه می شود:

گزارش پایان اطلاعیه

2. افزودن اطلاعات گواهی به بیمه نامه مسئولیت: این کار برای محاسبه تخفیف بدون خسارت برای همه رانندگان انجام می شود. در صورت بروز حادثه و خسارت احتمالی، فقط راننده مسئول اجرای قانون است.

3. قانون جدید در راستای راننده محور شدن تدوین شده است و برای افرادی که قانون را رعایت می کنند و ضرری ندارند موثر است و می توانند تخفیف های خود را حفظ کنند.

با توجه به اهمیت بیمه مسئولیت، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری باید در اسرع وقت نسبت به خرید این بیمه نامه اقدام نمایند. Insurance.com یک کارگزاری آنلاین است که بیمه مسئولیت را به صورت آنلاین می فروشد. کاربران می توانند به https://bimeh.com/ مراجعه کنند برای خرید آنلاین بیمه مسئولیت اقدامات لازم را انجام دهید

بخوانید  دسته ای از بازی های جدید در GameStop خرید 1 دریافت کنید

قوانین بیمه مسئولیت

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

1. در قوانین بیمه مسئولیت که اخیراً توسط بیمه مرکزی به روز شده است، اطلاعات گواهی باید به طور کامل ثبت شود. طبق این قانون هنگام خرید بیمه مسئولیت باید توجه داشته باشید که بیمه گر اطلاعات گواهینامه شما را در بیمه نامه ذخیره کند تا بعداً دچار مشکل نشوید.در واقع این قانون برای شخصی سازی بیمه مسئولیت (راننده) طراحی شده است. -جهت دار).

2. قانون عدم انتقال تخفیف از فروشنده به خریدار: در هنگام خرید و فروش خودرو نمی توانید تخفیف هیچ بیمه مسئولیتی را منتقل کنید. البته انتقال تخفیف بدون خسارت فقط برای اعضای درجه یک خانواده امکان پذیر است.

اکنون که از بیمه مسئولیت مدنی، ضمانت نامه های آن و سیر تحول قوانین بیمه مسئولیت مدنی مطلع شدید، بد نیست قوانین کلی این بیمه را نیز بدانید. قوانین بیمه مسئولیت به شرح زیر است:

بیمه مسئولیت بخشی از بیمه اجباری موتور برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری است. این بیمه خسارات مالی و جانی اشخاص ثالث را پوشش می دهد. کلیه افرادی که در اثر حادثه دچار خسارت مالی و جانی می شوند تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار می گیرند. این بیمه هزینه های مربوط به مراقبت، فوت و خسارت مادی را پوشش می دهد. در چنین حوادثی راننده مقصر می تواند از مزایای بیمه حوادث رانندگی که شاخه جدیدی از بیمه مسئولیت است نیز استفاده کند. لازم به ذکر است که بیمه حوادث راننده فقط خسارت جانی را پوشش می دهد و هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسارات مالی ندارد.

تغییرات در قوانین بیمه مسئولیت

1. تغییرات بسیار مهم این قوانین شامل قانون جدید انتقال بیمه مسئولیت و اضافه شدن اطلاعات تصدیق به این بیمه نامه است! در واقع بیمه شده باید در هنگام خرید اطلاعات راننده را در بیمه نامه ثبت کند.

12. آیا قانون غیرعادی خودرویی که در سال 2015 تصویب شد را به خاطر دارید؟ اگر به خاطر داشته باشید، این قانون به منظور جبران هزینه های خسارت وارده به خودروهای لوکس که شامل دو نوع خودروی معمولی و غیرمتعارف بود، وضع شد. خودروی معمولی در واقع خودرویی است که قیمت آن نصف قیمت پول در ماه حرام یا معادل سقف تعهد مالی بیمه مسئولیت است. اکنون در سال 1401 این مبلغ معادل 400 میلیون تومان است. توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر مقالات مربوط به آسیب های غیر معمول خودرو و آسیب های معمولی خودرو را مطالعه کنید.

  1. هنگام خرید بیمه مسئولیت، این سوال که آیا مجوز برای بیمه خودرو مورد نیاز است یا خیر، احتمالا برای بسیاری مطرح می شود. اگر ابتدای این مقاله را مطالعه کرده باشید، اشاره کردیم که در قوانین بیمه مسئولیت که اخیراً به روز شده است، اطلاعات گواهینامه باید به طور کامل ثبت شود. طبق این قانون هنگام خرید بیمه مسئولیت باید توجه داشته باشید که بیمه گر اطلاعات گواهینامه شما را در بیمه نامه ذخیره کند تا بعداً دچار مشکل نشوید.در واقع این قانون برای شخصی سازی بیمه مسئولیت (راننده) طراحی شده است. -جهت دار).
بخوانید  پس از درخواست همسر بازیگر Chewbacca، یادگاری های جنگ ستارگان از حراج خارج شدند

5. در صورتی که مالک خودرو دو خودرو داشته باشد، می تواند تخفیف را از یکی از خودروها به خودروی دیگر منتقل کند. در این صورت او شاهد رویدادی خواهد بود که در آن تخفیف بیشتری برای خودرو در نظر گرفته شده و در واقع تخفیف های زیر بال و پر خودرو است.

قوانین بیمه مسئولیت چیست؟

بیمه مسئولیت بیمه اجباری است که تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری ملزم به همراه داشتن آن هستند.

به ازای هر روز تاخیر، مالک باید معادل تقسیم حق بیمه کامل بدون تخفیف یک سال خودرو بر تعداد روزهای متعارف یک سال یعنی 365 روز بپردازد.

  1. 6. چند سالی است که در قوانین جدید بیمه مسئولیت مدنی، خود راننده مقصر نیز مشمول بیمه مسئولیت مدنی است. البته اگر نوع آسیب جانی باشد. بیمه حوادث رانندگی یک پوشش مجزا نیست و همه رانندگان با خرید بیمه مسئولیت از این پوشش برخوردار خواهند شد. در صورت فوت راننده مقصر بر اثر تصادف، این بیمه نامه بر اساس دیه فوت در ماه غیرحرام، دیه فوت را به خانواده وی پرداخت می کند.
  2. 7. یکی از قوانین مهمی که باید در مورد بیمه مسئولیت بدانید این است که پرداخت دیه و صدمات بدنی جنسیت را تشخیص نمی دهد! مرد یا زن بودن شما فرقی نمی کند، در هر صورت تفاوتی بین میزان غرامت زن و مرد نخواهد بود و هر کس در تصادف مجروح یا کشته شود، همان غرامت دریافت می کند.
  3. 8. بر اساس قوانین بیمه مسئولیت خودرو، قیمت این بیمه نامه برای تاکسی های درون شهری 10 درصد و تاکسی های خارج از شهر 20 درصد افزایش می یابد.
  4. 9. در صورتی که راننده مقصر تصادف تشخیص داده شود و گواهینامه نداشته باشد، خسارت مالی و جانی مصدوم توسط بیمه پرداخت می شود. بدیهی است با توجه به اینکه فرد فاقد گواهینامه می باشد، تمامی خسارات وارده از مقصر دریافت خواهد شد. به عبارت دیگر از حق بیمه وی خسارتی پرداخت نخواهد شد. امکان پرداخت اقساط برای فرد خاطی نیز وجود دارد. البته این جدای از مشکلات حقوقی و قضایی است که متخلف با آن مواجه است. مجازات این افراد تا 5 سال حبس و انتقال خودرو یا موتور به پارکینگ است.
  5. 10. در سالهای گذشته اگر حداکثر تعهدات مالی راننده مقصر بیشتر از میزان خسارت بود، بیمه به همان میزان پرداخت می کرد. اما امسال در قوانین بیمه مسئولیت مدنی 1401 میزان خسارت در حدود تعهدات بیمه مسئولیت مدنی راننده مقصر پرداخت می شود و سایر هزینه ها را بیمه بدنه راننده خسارت می دهد.
  6. در صورتی که راننده ای مقصر تصادف تشخیص داده شود و گواهینامه نداشته باشد، خسارت مالی و جانی مصدوم توسط بیمه پرداخت می شود. بدیهی است با توجه به اینکه فرد فاقد گواهینامه می باشد، تمامی خسارات وارده از مقصر دریافت خواهد شد. به عبارت دیگر از حق بیمه وی خسارتی پرداخت نخواهد شد. امکان پرداخت اقساط برای فرد خاطی نیز وجود دارد. البته این جدای از مشکلات حقوقی و قضایی است که متخلف با آن مواجه است. مجازات این افراد تا 5 سال حبس و انتقال خودرو یا موتور به پارکینگ است.
بخوانید  Apex Legends - All Veiled Collection Event Cosmetics and Rewards

بیمه مسئولیت بگیرید

از بیمه مسئولیت و پوشش آن چه می دانید؟

قوانین بیمه مسئولیت مدنی توسط مرکز تضمین و نهادهای وابسته به آن تعیین می شود. هرگونه تغییر در قوانین بیمه مسئولیت از سوی بیمه مرکزی به اطلاع شهروندان خواهد رسید. در این مقاله قصد داریم در مورد قوانین بیمه مسئولیت صحبت کنیم.

در سال 1401 بیمه مرکزی یک سری تغییرات جدید در قوانین بیمه مسئولیت ایجاد کرد که به شرح زیر است.