آشنایی کامل با سه ظرفیت اکانت های پلی استیشن

در صورتی که می‌خواهید با ظرفیت‌های مختلف اکانت‌های پلی استیشن آشنا شوید تا بازی‌ها و اشتراک پلاس را با هزینه‌ی کمتر بخرید، باید به خوبی این ظرفیت‌ها را بشناسید؛ تا مثلا بدانید کدام یک از آن‌ها قانونی یا و کدام یک غیرقانونی محسوب می‌شود.

پلی استیشن 4 پرو و دوال شاک 4

بسیاری از کاربرهای کنسول PS4 و کنسول PS5 از اکانت‌های ظرفیتی برای تجربه‌ی کم‌هزینه‌تر بازی‌ها استفاده می‌کنند. همراه یک گیمر و معرفی کامل ظرفیت‌های اکانت‌های پلی استیشن باشید.

استفاده از ظرفیت ۲ اکانت و ظرفیت ۳ اکانت قانونی است و مشکلی ندارد. ظرفیت ۲ اکانت زمانی در دسترس شما است که با اکانت وارد کنسول شوید و این اکانت، همین کنسول را به‌عنوان کنسول اصلی خود بشناسد. این کار روی پلی استیشن 4 با پرایمری کردن اکانت و روی پلی استیشن 5 با فعال‌سازی گزینه Console Sharing and Offline Play انجام می‌شود.

استفاده از ظرفیت ۳ متفاوت است. ظرفیت ۳ اکانت زمانی در دسترس شما قرار دارد که با اکانت وارد کنسول شوید و این اکانت، کنسول را به‌عنوان کنسول اصلی خود نشناسد. در حقیقت وقتی اکانت روی کنسول شما پرایمری نیست (گزینه Console Sharing and Offline Play غیرفعال است)، مشغول استفاده از ظرفیت ۳ اکانت هستید.

یک گیمر در ویدیو جدید به معرفی کامل ظرفیت ۱، ظرفیت ۲ و ظرفیت ۳ اکانت‌های پلی استیشن پرداخته است. شما با تماشای این ویدیو پاسخ سوالات خود درباره‌ی نحوه‌ی استفاده‌ی اشتراکی از اکانت‌ها را می‌گیرید و پس از آن می‌توانید توضیحات متنی را در مقاله مطالعه کنید.

جدا از توجه به بدون مشکل بودن ظرفیت ۲ و ظرفیت ۳ اکانت‌های قانونی پلی استیشن، هرگز سراغ خرید اکانت‌های هکی نروید. استفاده از اکانت‌های هکی و غیرقانونی که شاید بعضا با قیمت بسیار کم به فروش برسند، ممکن است منجر به بن شدن اکانت شخصی و حتی در بدترین حالت خود کنسول شما شود.

بخوانید  راه اندازی سرویس PC Game Pass در 40 کشور دیگر



منبع

در ظرفیت ۳ اکانت هر وقت بخواهید بازی‌ها را اجرا کنید، باید به اینترنت وصل باشید. فراموش نکنید که در زمان استفاده از ظرفیت ۳ اکانت، سایر اکانت‌های حاضر روی کنسول اصلا به بازی‌ها و اشتراک آن اکانت دسترسی ندارند. در نتیجه شخصی که از ظرفیت ۲ اکانت استفاده می‌کند، در یک اکانت دیگر به تجربه‌ی بازی‌ها می‌پردازد و کاربر ظرفیت ۳ اکانت، روی خود آن اکانت سراغ اجرای بازی‌ها می‌رود.

به اشتراک گذاشته شدن اکانت بین دو نفر کاملا قانونی و پذیرفته‌شده از سوی سونی است؛ کاری که می‌تواند هزینه‌ها را عملا برای هر بازیکن نصف کند. اگر مثلا یک دوست دارید که دقیقا به‌دنبال همان اشتراک و همان بازی‌های مورد نظر شما است، به‌راحتی می‌توانید با شارژ کردن یک اکانت و به اشتراک گذاشتن اکانت، همزمان به محتوای اکانت دسترسی داشته باشید. این‌گونه هر نفر نصف هزینه‌ی خرید گیفت‌کارت‌های مورد استفاده برای شارژ اکانت را پرداخت می‌کند.

لطفا برای حمایت از ما، ویدیو را در کانال یوتیوب یک گیمر ببینید

در این بین باتوجه‌به این نکته که اصولا ۲ نفر می‌توانند از یک اکانت به شکل اشتراکی استفاده کنند، بعضی از بازیکن‌ها کنجکاو می‌شوند که پس چرا در بیان عامیانه سه ظرفیت برای اکانت‌های پلی استیشن وجود دارد. ماجرا از این قرار است که استفاده از ظرفیت ۱ اکانت را می‌توان غیرقانونی دانست. شما موقع استفاده از ظرفیت ۱ اکانت عملا در حال فریب دادن سونی هستید و به همین دلیل باید تا زمان تجربه‌ی کامل بازی و پاک کردن آن از روی کنسول، آفلاین بمانید. پس در عین ارزان‌تر بودن ظرفیت ۱ به هیچ عنوان خرید آن را توصیه نمی‌کنیم.

بخوانید  به‌روزرسانی بتا کلاینت استیم به شما امکان می‌دهد در حین بازی فیلم تماشا کنید

وقتی در حال استفاده از ظرفیت ۲ اکانت روی پلی استیشن هستید، هر اکانت دیگر روی کنسول هم می‌تواند بازی‌های آن را اجرا کند و از اشتراک پلی استیشن پلاس آن بهره ببرد. حتی اگر آفلاین باشید، مشکلی در اجرای بازی‌ها به وجود نمی‌آید.

وبسایت گیم سیستم با امکاناتی مانند خرید ظرفیتی بازی‌های پلی استیشن، پیش خرید بازی‌های آینده و لوازم جانبی PS5 اسپانسر ویدیوی یک گیمر هستند. 

شخصی که وارد ظرفیت ۲ اکانت شده، برای شروع دانلود بازی‌ها به‌صورت موقت وارد اکانت مشترک می‌شود و بعد برای طی کردن پروسه‌ی دانلود و سپس اجرای آن‌ها از اکانت شخصی خود استفاده می‌کند. در آن سو فرد استفاده‌کننده از ظرفیت ۳ به‌صورت مداوم به استفاده از همان اکانت می‌پردازد.

فعال کردن گزینه Console Sharing and Offline Play برای اکانت پلی استیشن در کنسول PS5 سونی

فروشگاه‌های مختلف اکانت‌های ظرفیتی، در حال انجام همین کار با ظرفیت ۲ و ظرفیت ۳ اکانت هستند؛ با این تفاوت‌ها که آن‌ها اکانت را بین دو غریبه به اشتراک می‌گذارند. این وسط وقتی سراغ خرید اکانت ظرفیتی از فروشگاه می‌روید، معمولا قیمت ظرفیت ۲ اکانت مقداری بالاتر است. زیرا با خرید آن می‌توانید روی اکانت شخصی خود مشغول تجربه‌ی بازی‌ها و کسب تروفی‌های آن‌ها شوید.

وقتی دو نفر یک اکانت پلی استیشن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، یک نفر مشغول استفاده از ظرفیت ۲ است و دیگری از ظرفیت ۳ استفاده می‌کند. در این حالت معمولا اکانتی که به اشتراک گذاشته می‌شود، متعلق به شخصی است که قصد استفاده از ظرفیت ۳ آن را دارد. زیرا این‌گونه او در اکانت خود بازی می‌کند و دوست یا آشنای او که ظرفیت ۲ اکانت را دارد هم روی اکانت شخصی خودش به تجربه‌ی بازی‌ها می‌پردازد.

بخوانید  بهترین ایده های هدیه برای گیمرهای قدیمی در سال 2023