آداپتور برق Fusion CableMod سفارشی 12VHPWR

اولین گزارش از خرابی کابل برق 12VHPWR گمرک Cablemod در Reddit پست شد و شرکت اطمینان داد که هزینه جایگزینی محصول معیوب را پوشش خواهد داد.

از این رو به نظر می رسد اگر فردی همچنان با این مشکل مواجه است، به شرط دسترسی به خدمات پس از فروش کیبل مد، نگران آن نباشد. البته این اولین گزارش از چنین مشکلی در کابل های CableMod است و اکنون کارشناسان CableMod باید بررسی کنند که آیا این مشکل به دلیل اتصال بد رخ داده است یا دلیل دیگری وجود داشته است.

اما اکنون یکی از کاربران reddit که کابل سفارشی را از شرکت CableMod خریداری کرده است، ادعا می کند که آداپتور را به درستی در محل مورد نظر وصل کرده است تا در نهایت صدای کلیک شنیده شود. با این حال، کابل به وضوح ذوب شد و خوشبختانه خود کارت گرافیک آسیبی ندید.

پس از چند هفته سکوت در رابطه با مشکل ذوب کابل برق کارت‌های گرافیک Nvidia RTX 4090، بار دیگر گزارشی از آن در متن آخرین اخبار فنی و سخت‌افزاری قرار گرفت. اما به نظر می رسد این بار قضیه کمی متفاوت است و اکنون کابل های سفارشی شرکت های دیگر هستند که با چنین مشکلی مواجه هستند. آداپتور مورد بحث یک کابل برق سفارشی 12VHPWR از Cablemod است که اعلام کرده است که آماده است تا آداپتورهای اصلی Nvidia را جلوتر از سایر رقبا جایگزین کند.

CableMod نیز به سرعت به این گزارش پاسخ داد و گفت که اگر مشکل از کابل باشد و خود GPU از کار بیفتد، آن شرکت هزینه تعویض آن را تقبل می کند.

بخوانید  برای مدت محدودی 25% در Xbox Game Pass Ultimate صرفه جویی کنید

کابل برق CableMod 12VHPWR

طبق گزارش رسمی انویدیا، این مشکل زمانی رخ می دهد که کاربر به اشتباه کابل را به پورت مورد نظر متصل کرده است. در واقع اتصال کابل های 16 پین جدید به طوری که به طور کامل به سوکت مورد نظر وارد شوند کمی مشکل است که باعث شده بسیاری از کاربران به اشتباه آن را به صورت ناقص وصل کنند. از زمانی که Nvidia بیانیه رسمی را منتشر کرد، گزارش های مربوط به این کابل ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و به نظر می رسد راه حل مورد نظر پیدا شده است.