آخر هفته چی بازی کنیم: از Kingdom Come: Deliverance تا یک ریسینگ متفاوت

در Retrowave بازیکنان کارشان را با یک ماشین از بین ۱۰ ماشین در دسترس بازی آغاز می‌کنند؛ ماشین‌های بازی برگرفته از خودرو‌های لوکس و سریع دهه ۸۰ میلادی هستند و خب جهان بازی هم حس مشابهی دارد؛ با این تفاوت که در دنیایی با حال و هوای آن دوره، شاهد اتمسفری هستیم که همزمان حس دهه هشتادی و آینده‌ای دارد و مثلا رقص نورهای نئونی و افکت‌هایی از این دست، فضایی سایبرپانکی را هم در برخی از محیط‌های بازی تداعی می‌کنند. 

رانندگی در غروب آفتاب بازی Retrowave

بازی Retrowave

بازی Kingdom Come: Deliverance

صحنه نبرد در بازی Kingdom Come: Deliverance

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، یک نقش آفرینی قرون وسطایی داریم و اثری متفاوت در سبک ریسینگ معرفی می‌کنیم. همراه یک گیمر باشید. 

جهان بازی Kingdom Come: Deliverance

پس از انتخاب ماشین و جهانی که دوست دارید در آن رانندگی کنید،‌ وارد محیط بازی خواهید شد و باید بسته به حالت بازی که انتخاب کرده‌اید، در آن مشغول رانندگی آرامش‌بخش شوید یا اینکه جلوی برخورد ماشین‌تان با ماشین‌های دیگر را بگیرید. فارغ از اینکه کدام حالت بازی را انتخاب کنید، Retrowave از حیث رانندگی کردن در جهانی با جلوه‌های بصری و نورپردازی‌های واقعا زیبا حس بسیار خوبی به‌مخاطب می‌دهد و در این بین موسیقی‌های بسیار مناسبی هم برای بازی انتخاب شده‌اند که این حس را بهتر هم می‌کنند. 

دومین بازی این هفته، یک اثر در سبک ریسینگ و ماشین‌سواری به نام Retrowave است که همین چند ماه شاهد انتشار نسخه نهایی آن بودیم. این بازی به‌وسیله استودیو RewindApp ساخته و منتشر شده و با نگاهی به بررسی‌های آن در استیم، می‌توان گفت که حسابی هم مورد‌استقبال کاربران قرار گرفته است. 

بخوانید  احتمال خروج مارک همیل از نقش جوکر به دلیل مرگ کوین کانروی

Retrowave به‌طور کلی، تجربه‌ای نیست که بخواهیم آن را برای مدت طولانی تجربه یا از چالش‌های متعددی که پیش‌روی مخاطبش می‌گذارد تعریف کنیم؛ بلکه هدف این بازی که حجم کم و قیمت پایینی هم دارد، ارائه یک تجربه آرامش‌بخش است و اگر دنبال چنین بازی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به آن بزنید. 



منبع

اولین بازی این هفته، Kingdom Come: Deliverance محصول سال ۲۰۱۸ از استودیو Warhorse است که در زمان عرضه، با اینکه به دلیل داشتن ایده‌های جالب گیم‌پلی و داستانی مورد تحسین قرار گرفت ولی مواردی مثل باگ‌های فنی مانع از کسب نمره‌های بالا برای آن شدند. در طول این سال‌ها سازندگان با انتشار آپدیت‌های مختلف و رفع بسیاری از مشکلات بازی و همینطور عرضه بسته‌های الحاقی مختلف، تجربه به‌مراتب بهتری از Kingdom Come: Deliverance رقم زده‌اند که باعث می‌شود بتوانیم آن را پیشنهاد کنیم. 

رانندگی در دنیای نئونی بازی Retrowave

استودیو Warhorse پس از تاسیس اقدام به دریافت مجوز استفاده از موتور کرای انجین ۳ کرد و با انتشار خبری، مشخص شد که آن‌ها مشغول کار روی بازی اول خودشان هستند. با این حال هنوز هم مشکل جذب بودجه توسعه بازی کامل حل نشده بود و پس از آنکه پروژه استودیو در جلب نظر ناشرین ناموفق شد، آن‌ها تصمیم به راه‌اندازی یک کمپین کیک استارتر گرفتند تا از طریق آن، جدا از جمع کردن بخشی از بودجه ساخت بازی، ثابت کنند که بازی‌شان می‌تواند با استقبال عموم روبه‌رو شود. این ایده موفق بود و پس از مدتی سازندگان برای انتشار نسخه‌های کنسولی و نسخه خرده‌فروشی بازی برای کامپیوتر، با دیپ سیلور به توافق رسیدند و در نهایت سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار Kingdom Come: Deliverance بودیم. 

بخوانید  Xbox Honors Akira Toriyama With A Nod To Blue Dragon

سوارکار در بازی Kingdom Come: Deliverance

به رسم همیشگی چهارشنبه‌ها، این هفته هم در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم به معرفی دو بازی خواهیم پرداخت. اولین بازی این هفته تجربه‌ای در سبک نقش آفرینی و با حال و هوای قرون وسطایی و واقع‌گرایانه است و بازی دوم هم اثری است که در آن تجربه‌ای متفاوت و آرامش‌بخش از ماشین‌سواری خواهید داشت. پس لطفا در ادامه همراه معرفی بازی‌ها باشید:

Kingdom Come: Deliverance از حیث بصری هم تجربه با‌کیفیتی است و حالا که بسیاری از باگ‌های زمان عرضه آن هم رفع شده‌اند، می‌توانید به‌عنوان یک تجربه نقش آفرینی با ارزش تجربه بالا به‌سراغش بروید و برای مدتی طولانی با آن سرگرم شوید. 

وقایع بازی Kingdom Come: Deliverance در پادشاهی بوهم و در قرن ۱۵ جریان دارد؛ پادشاهی بوهم در آن زمان بخشی از امپراتوری مقدس روم (Holy Roman Empire) بود و همان سرزمینی است که الان آن را به‌عنوان جمهوری چک می‌شناسیم. شخصیت اصلی بازی پسر جوانی به نام هنری که با مادر و پدرش که یک آهنگر است، زندگی می‌کند. پس از حمله‌ای که گروهی از مزدور‌ها به دهکده این کاراکتر‌ها دارند، هنری خودش را در وضعیتی اسفناک پیدا می‌کند و همین سرآغازی است برای درگیر شدن او در ماجراهایی خطرناک و جنگی داخلی که سرنوشت بوهم را رقم خواهد زد. بازی در کل داستانی جالب با تنوع خوبی از ماموریت‌های اصلی و فرعی دارد و بازیکنان می‌توانند با آزادی‌عمل و به شکلی که دوست دارند در آن پیشروی کنند. 

دنیل واورا در سال ۲۰۰۹ از شعبه جمهوری چک شرکت 2K جدا شد و ایده‌ای برای ساخت یک بازی ویدیویی داشت؛ ایده‌ای که پس از مدتی با استقبال مارتین کلیما هم قرار گرفت ولی این دو در پیدا کردن سرمایه‌گذار برای بازی به مشکل خوردند. پس از تلاش‌های بسیار، در نهایت این Zdeněk Bakala، میلیاردر اهل جمهوری چک بود که حاضر شد بودجه‌ای برای ساخت نسخه‌ای آزمایشی از بازی در اختیار این دو قرار دهد و آن‌ها هم از این شانس برای تاسیس استودیو Warhorse در سال ۲۰۱۱ استفاده کردند. 

بخوانید  New On Max In July 2023: How To With John Wilson Season 3, Project Greenlight Season 1

اما بدون شک عامل اصلی جذابیت Kingdom Come: Deliverance، گیم‌پلی آن است. شاید اولین باری که در این بازی سلاح در دست بگیرید و مبارزه کنید، متوجه شوید که نبرد‌های بازی چقدر در مقایسه با آثار رایج نقش آفرینی سخت‌تر و واقع‌گرایانه‌تر است و مواردی مثل نبرد‌ها خیلی خوب آن حس در دست گرفتن مثلا شمشیر یا کمان را منتقل می‌کنند و به مرور که به این مکانیک‌ها عادت کنید، لذت بسیار زیادی از نبرد‌های بازی خواهید برد و تنش حاکم بر آن‌ها هیجان خاصی به بازی می‌دهد. امکان ارتقای کاراکتر به شکلی که دوست دارید هم عنصر تاثیرگذاری در بازی است و از طرف دیگر، تصمیم‌ها و کارهای شما، تاثیر مستقیمی در بازی و مثلا روابط افراد با کاراکترتان دارد که همه این‌ها، به‌نوعی حس زندگی کردن در یک جهان قرون وسطایی و هرج و مرج حاکم بر آن را منتقل می‌کنند.