آخر هفته چه بازی کنیم: از فراموشی تا یک پازل متفاوت

برخی از بازی ها ممکن است به دلیل عدم تبلیغات رسانه ای خاص، هرگز در بین تعداد زیادی از بازیکنان محبوب نشوند که منجر به از دست رفتن تجربیات ارزشمند می شود. گشت و گذار در میان بازی های دارای رتبه برتر در استیم یکی از بهترین راه ها برای دریافت این نوع بازی ها است و من اخیرا Firework را از این طریق کشف کردم و تصمیم گرفتم آن را در مقاله این هفته به شما معرفی کنم.

طبق معمول چهارشنبه‌ها، این هفته دو بازی را در بخش دیگری از مقاله‌های آخر هفته درباره برنامه‌های بازی ارائه خواهیم کرد. نزدیک به یک ماه تا انتشار نسخه جدید مجموعه Amnesia باقی مانده است و این هفته بهانه ای شده است تا به سراغ این مجموعه برویم. بعلاوه، صحبت از بازی های ترسناک، چه بهتر از دومین بازی این هفته که یک ورودی کمتر شناخته شده در این سبک باشد. پس با ادامه مقاله همراه باشید:

همه چیز با یک مراسم تشییع جنازه شروع می شود. جایی که یک آتش سوزی عجیب پلیس را مجبور به بازگشایی یک پرونده جنایی بسته شده می کند. در این بین بازیکنان نقش یک پلیس تازه کار را دارند که درگیر این قضیه می شود و این کار مانند وارد شدن به یک پیچ و خم است. هزارتویی که در آن همه چیز بیشتر و بیشتر عجیب و پیچیده می شود و در آن تعجب می کنید که آیا به عناصر ماوراء طبیعی مرتبط است یا چیزی متفاوت است.

به هر حال، بازی به طور رسمی در سال 2010 منتشر شد و خیلی سریع نشان داد که با یک کار ترسناک واقعاً دقیق روبرو هستیم. داستان بازی ما را به سال 1839 می برد. شخصیتی در تالارهای تاریک و به ظاهر خالی از سکنه یک قلعه بیدار می شود و فقط می داند که نامش دانیل است. پس از مدتی، دانیل متوجه می شود که حافظه خود را به تنهایی پاک کرده است و توسط موجودی ماورایی به نام شیدو تعقیب می شود. سپس متوجه می شود که باید به عمق قلعه برود و در نهایت با بارون قلعه به نام اسکندر روبرو می شود.

بخوانید  انویدیا قصد دارد تا پایان سال 2024 سری RTX 50 را عرضه کند

از نظر گیم پلی، تعامل بازیکن با بازی عمدتاً بر حل پازل متمرکز است. پازل ها نه خیلی پیچیده هستند و نه آنقدر آسان که اصلاً سخت باشند. با این حال، جذابیت اصلی پازل ها نوعی ارتباط بین آن ها و داستان بازی است که حل آن ها را جذاب تر می کند. همچنین لازم به ذکر است سبک طراحی خاص Firework که حال و هوای آبرنگ های شرقی را دارد و انصافاً سازندگان در ارائه فضا و حال و هوای یک ماجراجویی مرموز و جنایی بسیار عالی عمل کرده اند.

به طور کلی، Amnesia: The Dark Descent یکی از آن بازی های ترسناک واقعاً ماندگار است که به خوبی ایده رها کردن یک شخصیت درمانده در دنیایی بی رحم را در یک بازی ویدیویی به تصویر می کشد. پیشنهاد می کنم اگر تا به حال این مجموعه را تجربه نکرده اید، به نسخه اول و سپس دنباله های آن ارتقا دهید تا برای انتشار نسخه جدید آماده شوید.

در این قسمت از مقاله آخر هفته چه بازی کنیم، دو بازی ترسناک خواهیم داشت. با یک گیمر همراه باشید.

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

هنگام توسعه Penumbra: Requiem، بازی Frictional Games روی بازی دیگری نیز در آن زمان کار می کرد که به نام Unknown و Unknown شناخته می شد. با این حال، اولین بار در سال 2009 بود که بازی با نام Amnesia: The Dark Descent معرفی شد. ایده اولیه این بازی با چیزی که در نهایت دیدیم متفاوت بود و مثلاً قرار بود سیستم مبارزات رنگارنگ تری را در بازی ببینیم، اما سازندگان بعدا احساس کردند که چنین سیستمی حسی را که بازی باید منتقل کند از بین می برد. . توماس گریپ، یکی از توسعه دهندگان اصلی بازی، بعداً در مصاحبه ای اعلام کرد که Amnesia: The Dark Descent در مراحل ساخت، چالش های زیادی را پشت سر گذاشت که اصلی ترین آنها را می توان به مسائل مالی استودیو نیز نسبت داد و تنها به تغییرات مختلف می توان اشاره کرد. در ساختار کلی بازی.

بخوانید  یکی از بهترین تبهکاران جنگ ستارگان می خواهد دکتر دووم در MCU باشد

دیوار نوشتاری چینی در بازی Fireworks

یک شخصیت پلیس در بین مردم محلی در بازی Firework

مجموعه آتش بازی

لوگوی بازی Amnesia: The Dark Descent

بازی Amnesia: The Dark Descent

Fireworks از آن دسته بازی هایی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد و می تواند به طور غیرمنتظره ای به یک تجربه به یاد ماندنی برای مخاطب تبدیل شود.

Firework توسط یک استودیوی چینی به نام Shiying Studio ساخته شده است که در پنج روز اول انتشار در استیم در سال 2021 بیش از 100000 نسخه فروخت. این بازی یک تجربه در سبک ترسناک است که بر حل معما تمرکز دارد و بازیکنان را به دهکده ای کوهستانی در چین می برد. .

این روزها سریال Amnesia در بین گیمرها و به خصوص طرفداران ترسناک مشهور شده است. با این حال، بازی Frictional، استودیوی پشت سر این مجموعه، قبل از ساخت Amnesia بیشتر با Penumbra شناخته می شد. تا اینکه اولین نسخه Amnesia در سال 2010 منتشر شد و هنوز هم یکی از ارزشمندترین آثار در ژانر وحشت است.

موجودی عجیب در بازی Amnesia: The Dark Descent

با گذشت زمان و پیشروی در بازی، جزئیات جدیدی از داستان مرموز و خاص آن فاش خواهد شد و انصافاً سازندگان تجربه بسیار خوبی را در این زمینه تدارک دیده اند. اما جالب‌تر از داستان، احساس ترس و تنش مداوم است که در حین کاوش در این قلعه شما را سرشار از ترس می‌کند. در Amnesia: The Dark Descent جدا از اینکه باید به سطح سلامتی دانیل توجه کنید و البته دستگاه دفاعی خاصی برای مقابله با تهدیدات و دشمنان نخواهید داشت، یک دشمن اصلی و بسیار قدرتمند در بازی است. خود تاریکی اگر دنیل مدت زیادی در تاریکی بماند یا با صحنه ها و هیولاهای وحشتناکی مواجه شود دچار مشکلات روحی و روانی می شود که کار را برای مخاطب سخت می کند. Amnesia: The Dark Descent همچنین چند پازل برای حل دارد که در کل به خوبی طراحی شده اند.

بخوانید  با وجود رفتن سوپرمن، هنری کاویل در نقش گرالت ریویا باز نخواهد گشت.