آخر هفته چه بازی کنیم: از شورش در شهر تا پازل های اعتیاد آور


در این قسمت از مقالاتی که قرار است این آخر هفته پخش شود، نگاهی به سری Riot in the City می اندازیم و تجربه پلتفرمینگ پازلی با کیفیتی داریم. با یک گیمر همراه باشید.

این چهارشنبه در بخشی دیگر از مقالات آخر هفته چه بازی کنیم دو بازی را به شما معرفی می کنیم. بازی اول این هفته جدیدترین بازی از سری نوستالژیک است و بازی دوم یک تجربه کاملاً لذت بخش از استودیویی است که به ساخت بازی های مستقل با کیفیت بالا شهرت دارد. پس منتظر معرفی بازی ها باشید.

شخصیت اکسل در بازی Streets of Rage 4

بازی Streets of Rage 4

بازیکنان سابق خاطرات خوبی از سریال Streets of Rage دارند. این سریال که در کشور ما با نام شورش در شهر معروف شد یکی از آی پی های پرفروش سگا در دهه 90 بود که سه نسخه اول این مجموعه بین سال های 1991 تا 1994 منتشر شد و به خصوص دو نسخه اول یک موفقیت بزرگ برای سگا بود. . با این حال، تا زمان ورود نسخه چهارم این سری، طرفداران سال ها منتظر بودند تا Streets of Rage 4 در سال 2020 از راه برسد و این هفته به معرفی آن می پردازیم.

پس از انتشار Streets of Rage III در سال 1994، سگا اقدام به ساخت نسخه دیگری از این بازی کرد، به عنوان مثال این شرکت قصد داشت در مقطعی یک نسخه کلکسیونی را برای کنسول Saturn منتشر کند که این امر محقق نشد. بعدها تلاش مشابهی برای انتشار نسخه جدیدی از بازی برای Dreamcast انجام شد که آن هم به نتیجه نرسید. در سال 2018، پس از تکمیل فیلم Wonder Boy: The Dragon’s Trap، Lizardcube قصد داشت نسخه‌ی Remaster اولین نسخه Rebellion in the City را انجام دهد. اما پس از رفتن یکی از اعضای استودیو، این برنامه تغییر کرد و Lizardcube به همراه Dotemu به سگا رفتند تا مجوز ساخت نسخه جدید Rebellion را در شهر بگیرند. سگا این ایده را پذیرفت و نتیجه آن اولین بازی Streets of Rage 4 بود.

بخوانید  ارباب حلقه ها رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه سریال‌ های آمازون را شکست

در بازی Streets of Rage 4 با دشمنان مبارزه کنید

در ساخت بازی استودیوهای Dotemu، Lizardcube و Guard Crush Games همکاری داشتند و در کل توسعه بازی با دقت بالایی در تمام جزئیات انجام شد. از طراحی بسیار چشم نواز از محیط های مختلف صحنه گرفته تا دقت بالا در طراحی شخصیت. به طوری که برای هر یک از شخصیت های اصلی بازی حدود هزار فریم و حدود 300 فریم انیمیشن برای دشمنان در نظر گرفته شده است. اما جدا از این موارد، چیزی که تجربه Streets of Rage 4 را واقعاً لذت بخش می کند، گیم پلی درجه یک و سرگرم کننده آن است.

Streets of Rage 4، بدون اغراق، تجربه‌ای است که همان اصالت و جذابیت نسخه‌های کلاسیک را با فضای یک اثر مدرن و امروزی ارائه می‌کند. در نسخه اصلی بازی ما پنج شخصیت قابل بازی داریم که هر کدام سبک مبارزه و حرکات خاص خود را دارند. در آینده با انتشار بسته الحاقی Mr. X Nightmare سه شخصیت دیگر به این گروه اضافه شد. حالت داستانی نسخه اصلی، بازیکنانی را در حال نبرد با دشمنان در مراحل مختلف دارد و داستان قابل قبولی را برای یک تجربه beat-em-up روایت می کند. تجربه بازی به تنهایی لذت بخش است، اما جذابیت اصلی بازی را زمانی می چشید که آن را با یک دوست تجربه کنید و در این حالت Co-Op، بازی مانند نسخه های کلاسیک چند نفره لذت بخش و سرگرم کننده است.

گیم پلی و مبارزات Streets of Rage 4

در مجموع، Streets of Rage 4 مملو از گیم‌پلی سرگرم‌کننده، جزئیات بصری زیبا، موسیقی درجه یک است، و Mr. X Nightmare یکی از بهترین کارهای بیت‌ام‌اپ تا کنون است. ما می‌توانیم این روزها تجربه کنیم و من پیشنهاد کنید که اگر هنوز آن را بازی نکرده اید یا حالت تعاونی آن را امتحان نکرده اید، خود را از لذت بازی دریغ نکنید!

بخوانید  Helldivers 2: نبرد با روبات ها و حشرات برای دموکراسی

شخصیت اصلی بازی Creaks در حالت سردرگمی به سر می برد

بازی کرانچ

آمانیتا دیزاین یکی از آن استودیوهایی است که در چند سال گذشته آثار مستقلی با ارزش واقعی خلق کرده و منتشر کرده است. شاید معروف ترین بازی این استودیو Machinarium باشد که اولین بازی کامل این استودیو و محصول سال 2009 می باشد و قبلا در این سری مقالات به معرفی آن پرداخته ایم. اما کاری که امروز از استودیو به سراغش رفتیم Creaks محصول سال 2020 است.

Radim Jurda و Jan Chlup دو دوست دانشگاهی بودند که در طول تحصیل ایده Creaks را مطرح کردند. آن دو سپس با Jakub Dvorský، بنیانگذار استودیوی طراحی Amanita و طراح بازی هایی مانند Machinarium آشنا شدند که اساس پیوستن آنها به این استودیو را تشکیل داد. این دو دوست با هم این فرصت را پیدا کردند تا ایده خود را به یک کار کامل استودیویی گسترش دهند و دوورسکی در کنار آنها بود. روند کلی ساخت این بازی حدود هشت سال طول کشید و در نهایت در سال 2020 منتشر شد.

گیم پلی ترسناک

Creaks یک تجربه سبک پازل-پلتفرمر است، اگرچه جنبه های پازل بسیار مهمتر از جنبه های پلتفرم بازی هستند. به گونه ای که اغلب اتفاق نمی افتد که مجبور شوید خیلی سریع واکنش نشان دهید یا اینکه در پرش ها باید بیشترین دقت را در نظر بگیرید. برعکس، بیشتر اوقات ذهن شما برای پیشروی بیشتر در بازی مشغول حل معماها خواهد بود، البته گاهی اوقات نسبت به همه چیز کاملا بی تفاوت خواهید بود و از زیبایی بصری واقعا فوق العاده بازی شگفت زده خواهید شد! استودیوی طراحی آمانیتا همواره در طراحی جزییات بصری بازی های خود وسواس زیادی داشته و این امر در Creaks به وضوح دیده می شود و بی شک فضای درجه یک و چشم نواز بازی یکی از بهترین ویژگی های آن است.

بخوانید  رویداد Apex Legends Urban Assault Collection – لوازم آرایشی، جوایز رایگان و ست پوست Octane’s Prestige

پازل های کرک مکانیک خیلی متفاوت و پیچیده ای ندارند. اما یکی از جنبه هایی که این اثر را متفاوت و متمایز می کند، نقش متهورانه موجودات دنیای بازی در حل معماها است. به تدریج با موجوداتی روبرو می شوید که هر کدام رفتار خاص خود را دارند و باید با یادگیری رفتار آنها و بدون آسیب رساندن به خود از رفتار و حرکت آنها برای حل معماها استفاده کنید. گاهی اوقات باید این موارد را با مواردی از این قبیل ترکیب کنید و این باعث می شود که پازل های بازی هرگز یکنواخت و تکراری نشوند و معرفی مکانیک ها و موجودات جدید به مرور زمان تجربه بازی را تازه نگه می دارد.

Creaks پس از انتشار امتیاز متای 82 را دریافت کرد و یکی از کارهای خوب ژانر پازل در سال های اخیر است که اگر هنوز آن را تجربه نکرده اید، پیشنهاد می کنم آن را ببینید.

در پایان نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.