آخر این هفته چه فیلم هایی تماشا کنیم: دو فیلم پلیسی دهه 90 و دو انیمیشن خوشمزه دیزنی


پیتر پن، کارگردان فیلم جنایی ترسناک The Devil’s Advocate با بازی ادوارد نورتون و مرد.

یک گیمر همچنان در سری مقالات “اخر این هفته چه فیلمی ببینیم؟” او سعی می کرد آثار متنوعی را با توجه به سلایق مختلف به مخاطبان محترم عرضه کند. زیرا نه تنها افراد مختلف همیشه می توانند هوس های سینمایی متفاوتی داشته باشند، بلکه حتی یک فرد خاص در موقعیت های مختلف با حس خاصی به سینما می رود.

اولین و آخرین آثاری که در این مقاله مقدماتی فیلم گنجانده شده است، انیمیشن های دیزنی از دوره های مختلف فعالیت این شرکت بزرگ است. انیمیشن هایی که هر کدام برای مخاطبان زمان خود رویایی بود و با روایت شیرین بسیاری از اعضای خانواده را سرگرم می کرد. در این میان توجه به تفاوت فاحش در انواع تصویرسازی و جلوه های گرافیکی دو انیمیشن منتخب جالب توجه است. چون با فاصله ای نزدیک به 6 دهه آزاد شدند.

در بین این انیمیشن ها با دو فیلم ترسناک بزرگسالان روبرو می شوید که بازیگران سرشناسی دارند و مورد تحسین بسیاری از مخاطبان قرار گرفته اند.

پرواز در آسمان مهتابی در پیتر پن، یک فیلم انیمیشن دیزنی محصول 1953

پیتر پن (1953)

انیمیشن پیتر پن از بسیاری جهات جلوتر از زمان خود بود. زیرا علاوه بر روایت یک داستان کلاسیک با یک قهرمان و یک ضد قهرمان، هدف آن این بود که طرفداران وارد کیهان قهرمان مورد علاقه خود شوند. به همین دلیل است که وندی که به همراه برادرانش وارد سرزمین جادویی نورلند می شود، مانند تینکر بل، پیتر پن و کاپیتان هوک یکی از شخصیت های اصلی انیمیشن است.

شاید جالب باشد بدانید که پیتر پن محصول سال 1953 با بودجه 4 میلیون دلاری به قیمت 87.4 میلیون دلار فروخته شد. امسال فیلم لایو اکشن پیتر پن و وندی به کارگردانی دیوید لاوری در شبکه آنلاین دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

بخوانید  How The Award-Winning Game You Likely Missed Vanished, And Why It's Coming Back - Cart Life Preview

کتی بیتس در فیلم Dolores Claiborne محصول 1995

دولورس کلیبورن (1995)

داستان فیلم Dolores Claiborne از سفر یک خبرنگار به یک شهر کوچک می گوید. روزنامه نگاری که سال ها پیش این جامعه کوچک را ترک کرد و به زندگی شهری عادت کرد. چرا او به آنجا برمی گردد؟ چون مادرش متهم به قتل یک پیرزن بود. اما چرا یک زن سالخورده که خانه دار بود باید چنین کاری کند؟

قدرت فیلم Dolores Claiborne از افشای گام به گام رازها ناشی می شود. اغلب وقتی اتفاق عجیب و تکان دهنده ای می افتد، مردم به خود می آیند و بهتر از قبل به گذشته نگاه می کنند. Dolores Claiborne به شخصیت اجازه می دهد تا در حالی که سعی می کند از یک رویداد تاریک نجات یابد، تاریکی زندگی خود را بهتر درک کند.

ادوارد نورتون در ترس اولیه، 1996

ترس اولیه (1996)

مانند کتاب قبلی، این اتهام قتل است. ترس اولیه پسر جوانی به نام آرون با بازی ادوارد نورتون را نشان می دهد که زندگی او به دلیل اتهام قتل یک کشیش رسماً زیر و رو می شود.

داستان زمانی به قسمت اصلی و جذاب خود می رسد که وکیلی به نام مارتین ویل تصمیم می گیرد در دادگاه از او دفاع کند. وکیلی که ریچارد گیر وظیفه اوست که نقش خود را ایفا کند. همانطور که در حال گسترش است، این فیلم باعث می شود که مخاطبان احساس کنند به کشف حقیقت از طریق داستان سرایی قابل توجه خود نزدیک تر می شوند. اما تاریکی حقیقت را نباید دست کم گرفت. زیرا در این نوع داستان ها، هر چه به واقعیت های نهفته در پشت جنایات ظاهری نزدیکتر شوید، جنایات بزرگ تری مشاهده می کنید. در واقع، اگر از تماشای این فیلم لذت بردید، ممکن است بخواهید به آثار دیگر با نویسنده فرصت بدهید. آن بیدرمن شما هم پشیمان نخواهید شد؛ مانند سریال درام جنایی Ray Donovan.

بخوانید  مجموعه صوتی Splinter Cell امروز عرضه شد

دختری با موهای بلند بلوند از انیمیشن Tangled در کنار اسب سفید

Tangled (2010)

دختری در یک برج بلند زندگی می‌کند و یک زن شیطان صفت آنقدر از او سوء استفاده می‌کند که از موهایش برای بالا و پایین رفتن از برج استفاده می‌کند. دختر نیز در این خیال زندگی می کند که زن از او محافظت می کند. او این دروغ را باور کرد که سودجو به او اهمیت می دهد.

انیمیشن هایی مانند Tangled که مملو از موسیقی های شنیدنی و عاشقانه های ساده و در عین حال جذاب هستند، به راحتی دل بسیاری از مخاطبان را به دست می آورند. اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود با این داستان‌ها همراهی کنیم، قرار گرفتن شخصیت‌های آن‌ها در موقعیت‌های تلخ و ملموس است. نه، ما در برج زندگی نمی کنیم و هیچ کس با موهای ما راه نمی رود. اما ما درک می کنیم که چرا یک نفر می تواند در ظاهر مشغول شانه زدن موهای ما باشد و در واقع مشغول سوء استفاده از توانایی های ما باشد. انیمیشن درهم موزیکال، ماجراجویی، عاشقانه، کودکانه، خارق العاده و خنده دار است. در عین حال، هیچ یک از این ویژگی های جذاب باعث نمی شود که این اثر عاری از احساسات عمیق انسانی باشد که ما را به آن متصل می کند. بهترین فیلم های دیزنی معمولاً اینگونه هستند. مانند فیلم Enchanted کار می کند.

چنین فیلم هایی فقط نمی خواهند نسخه ای رویایی از زندگی را به نمایش بگذارند. برعکس، با اشاره بی سر و صدا به دردهای واقعی زندگی، به خودمان اجازه می دهند حداقل دو ساعت به این خیالات شیرین ایمان بیاوریم. انسان هم می‌تواند تخیل «تخیل» را بپذیرد و هم آرزو کند که روزی زندگی واقعی بخشی از زیبایی او را داشته باشد.

بخوانید  ایکس باکس پیشنهاد جدیدی را تایید کرده است