پیتر دالتون: صنعت بازی های ویدیویی به دلیل جاه طلبی بیش از حد در حال نابودی خود است

پیتر دالتون، CTO استودیوی Bluepoint Games معتقد است که اندازه و پیچیدگی بازی های AAA مانع از رشد صنعت بازی های ویدیویی شده است.

آینده بازی های بزرگ و گران قیمت AAA با خطرات و عدم قطعیت های جدی روبرو است. بودجه های بالا و اخراج در استودیوها باعث ایجاد حس اضطراب در صنعت بازی های ویدیویی شده است.

یکی از افراد جدیدی که به بحث در مورد آینده این صنعت می پیوندد، پیتر دالتون، رئیس فناوری استودیو Bluepoint Games است که روی بازسازی بازی های Shadow of the Colossus و Demon’s Souls کار می کند. کار کرد او معتقد است که اندازه و پیچیدگی بیش از حد بازی های مدرن AAA مانع از رشد صنعت بازی های ویدیویی شده است.

در حالی که بسته شدن استودیو همچنان در سال 2024 گریبانگیر توسعه دهندگان AAA خواهد شد، برخی از استودیوها مانند FromSoftware و Larian عملکرد متفاوتی داشته اند. موضع اخیر آنها در برابر اخراج ها از حمایت قابل توجهی در صنعت برخوردار شده است.

پیتر دالتون نیز نگرانی های مشابهی را مطرح می کند. او معتقد است که جاه طلبی فعلی این صنعت به نقطه ضعف آن تبدیل شده است. وی در این خصوص گفت: توسعه بازی “AAA ابعاد و دامنه ای که ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم برای خود صنعت مضر است.”

این تلاش بی‌وقفه برای ساخت بهترین بازی، هم بر توسعه‌دهندگان و هم بر بازیکنان فشار زیادی وارد می‌کند. زمان لازم برای ساخت بازی ها بیشتر می شود و اهمیت هر بازی بیشتر می شود. یک اشتباه کوچک می تواند از نظر مالی ویرانگر باشد.

بخوانید  تریلر فصل ۱۰ بازی Sea of Thieves با معرفی سرورهای اختصاصی

نگرانی های مشابهی پیش از این نیز مطرح شده بود. شان لایدنیکی از مدیران سابق پلی استیشن اخیراً بر نیاز به صبر و سرمایه گذاری در پروژه های خلاقانه کوچکتر با چرخه توسعه طولانی تر تأکید کرده است. پیتر دالتون به FramSoftware و Nintendo افتخار می‌کند که از این چالش‌ها عبور کرده‌اند. در این دوران پرتلاطم بازی‌های AAA، این شرکت‌ها الگویی برای دیگران هستند تا به آن امیدوار باشند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر