پخش کننده رایگان Tubi در ماه مه Disney+، Max و Peacock را شکست داد

هزینه های اشتراک سرویس های پخش عمده مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس به طور پیوسته در حال افزایش است و بینندگان بیشتری را به سمت پلتفرم های رایگان و با پشتیبانی تبلیغاتی مانند Tubi سوق می دهد. طبق داده‌های نیلسن که توسط LA Times استناد شده است، توبی در ماه می به بالاترین میزان بیننده خود رسیده است و به طور میانگین 1 میلیون بیننده داشته است که نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش داشته است.

توبی در فضایی که تحت سلطه خدمات پولی است، از Disney+ و سایر رقبای تبلیغاتی مانند Peacock و Paramount+ بهتر عمل کرده است. تحلیلگران MoffettNathanson به رشد قابل توجه Tubi اشاره کردند و آن را تا حدی به افزایش هزینه های اشتراک در سایر نقاط بازار نسبت دادند. تحلیلگران در این گزارش می‌گویند: «توبی به رهبری رقبای خود ادامه می‌دهد و سریع‌تر از حد انتظار رشد می‌کند».

موفقیت این پلتفرم در عملکرد بهتر از بازیگران اصلی و سایر جایگزین های رایگان مانند Roku Channel و Pluto TV قابل توجه است، اما کاملاً غیرمنتظره نیست. Tubi برای بینندگانی که می خواهند تبلیغات را برای محتوای رایگان تماشا کنند، به ویژه در سرویسی که برای آن هزینه ای پرداخت نمی کنند، جذاب است.

توبی که در سال 2017 تأسیس شد و در سال 2020 توسط فاکس خریداری شد، یک کتابخانه محتوا شامل 250000 قسمت تلویزیونی و فیلم دارد. لس‌آنجلس تایمز جذابیت خود را برای مخاطبان جوان‌تر برجسته می‌کند، به طوری که 63 درصد از کاربران به‌عنوان برش‌کننده بند ناف یا «بدون هیچ‌وقت» شناسایی می‌شوند.

علیرغم رسیدن به نقاط عطف مخاطبان، Tubi با مشکلات سودآوری روبرو است، همانطور که در نمایه Business Insider از ماه می به تفصیل آمده است. با این حال، این پلتفرم رشد درآمد سالانه 22 درصدی را گزارش کرد.

بخوانید  نقش لین مانوئل میراندا در سریال پرسی جکسون

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر