هیچ تصمیمی برای انتشار GTA 6 بر روی رایانه شخصی گرفته نشده است

Take-Two که مالک استودیوی Rockstar است، قصد دارد بازی موردانتظار Grand Theft Auto 6 را منتشر کند. حداقل در ابتدا آن را به رایانه شخصی پیشنهاد نکنید.

اولین تریلر بازی Grand Theft Auto 6 در دسامبر سال گذشته منتشر شد که تاریخ انتشار بازی در سال 2025 را تایید کرد. همچنین از سری Xbox در حالی که در حال حاضر صحبتی در مورد عرضه این بازی برای رایانه های شخصی وجود ندارد.

در همین راستا، استراوس زلنیک، رئیس Take Two Interactive، در جریان کنفرانس TD Cowen به سوال خبرنگاران پاسخ داد که ارائه نکردن GTA 6 برای رایانه شخصی تصمیمی حیاتی است یا اینکه این موضوع در آینده تغییر خواهد کرد.

زلنیک در بخشی از صحبت های خود در این باره می گوید: «ارائه نشدن بازی به رایانه شخصی هنوز به طور قطعی قطعی نشده است، زیرا طبیعی است که پس از ارائه نشدن آن چیزی که می افتد این است که آیا ارائه می شود یا این موضوع ارائه می شود. ادامه هید.” روندی که من فکر می کنم این اتفاق می افتد. به نظر می رسد که هیچ یک از این سناریوها هنوز به طور کامل حل نشده است.

اما Rockstar در حال حاضر رویکرد روشنی برای پشتیبانی از پلتفرم های مختلف دارد و مطمئناً در آینده جزئیات را به کاربران اطلاع می دهد. “من معتقدم استراتژی درست برای کسب و کار ما این است که در هر جایی که مصرف کننده باشد حضور داشته باشیم، و سابقه ما نشان می دهد که ما این روند را دنبال کرده ایم و تمام پلتفرم هایی را که در طول زمان معنادار هستند، در نظر گرفته ایم.”

بخوانید  کتاب آشپزی جدید ConcernedApe's Stardew Valley تخفیف زیادی در آمازون دریافت می کند

تبلیغاتی Grand Theft Auto 6

همانطور که Strauss-Zelnick اشاره می‌کند، Rockstar قبلاً سابقه انتشار بازی‌ها برای کنسول‌ها و سپس انتقال آن‌ها به رایانه شخصی را دارد. بازی هایی مانند GTA 4 و GTA 5 و همچنین LA Noire یا Red Dead Redemption 2 قبل از ورود به رایانه شخصی برای کنسول ها منتشر شدند. دلیل آن تقریباً روشن است. پلتفرم PC با قابلیت دانلود نسخه های غیر رسمی و آنلاک شده، بخشی از پتانسیل فروش بازی را در زمان انتشار از ناشر می گیرد.

بنابراین طبیعی است که بازی سازان حداقل در ابتدای کار تمام تلاش خود را برای فروش هر چه بیشتر آثار خود انجام دهند. لازم به ذکر است که برخی از بازی های Rockstar مانند Red Dead Redemption هنوز برای رایانه های شخصی منتشر نشده اند. با این حال، طرفداران همچنان امیدوارند که این بازی را روی پلتفرم PC ببینند. این می تواند در قالب یک پورت ساده یا نسخه بازسازی شده آن با تنظیمات گرافیکی به روز شده اتفاق بیفتد.

Take-Two با خلاصه ای از گزارش مالی خود در این ماه، تاریخ انتشار GTA 6 را برای پاییز سال آینده تعیین کرد. همچنین گفته شد که GTA5 که پیش از هر محصول دیگری در صنعت سرگرمی جهانی به رکورد فروش یک میلیارد دلاری دست یافته است، از زمان عرضه آن در سال 2013 تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این بازی در سراسر جهان فروخته است.

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر