هشت سال توسعه Helldivers 2 با پشتیبانی سونی به موفقیت منجر شده است

کارگردان بازی Helldivers 2 در آخرین مصاحبه خود از روند توسعه بازی و موفقیت بزرگی که به دست آورده صحبت کرد.

Helldivers 2 یکی از موفق ترین نسخه های سال است. علیرغم چرخه طولانی توسعه، این بازی موفق شد به موفقیت جهانی بیشتر از آنچه سونی و استودیو بازی Arrowhead انتظار داشتند، دست یابد. طبق آمار رسمی، Helldivers 2 در ابتدای ماه می سال جاری بیش از 12 میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت و رکورد سریع ترین فروش را در میان بازی هایی که تا به حال توسط پلی استیشن منتشر شده است، به دست آورد.

اکنون جان بلستدموسس استودیوی بازی سازی Arrowhead و مدیر Helldivers 2 به موفقیت ها و مسیر توسعه بازی در کنفرانس Nordic Game اشاره کرد. کارگردان در صحبت های خود اعلام کرد که Helldivers 2 در اوج خود به رکورد بیش از 750000 بازیکن همزمان در هر دو پلتفرم پلی استیشن 5 و رایانه شخصی رسیده است. با توجه به اینکه حداکثر تعداد بازیکنان استیم به 458 هزار بازیکن رسیده است، می توان نتیجه گرفت که همین تعداد برای پلی استیشن 5 به حدود 30 هزار بازیکن به طور همزمان افزایش یافته است.

قهرمانان آماده مبارزه برای دموکراسی در Helldivers 2 هستند

علاوه بر این، کارگردان بازی Helldivers 2 اشاره کرد که ساخت این بازی حدود هشت سال به طول انجامید که تقریباً دو برابر زمان پیش بینی شده توسط استودیو Arrowhead است. در واقع، استودیو در ابتدا فکر می کرد ساخت این بازی تنها سه سال طول می کشد.

از آنجایی که زمان توسعه بسیار بیشتر از حد انتظار بود، تیم توسعه برای تکمیل آن به بودجه بیشتری نیاز داشت. در همین حال، سونی بودجه توسعه Helldivers 2 را دو برابر کرد و کارکنان استودیو Arrowhead را از 30 نفر به بیش از 100 نفر افزایش داد.

بخوانید  Funko کارکنان Mondo را اخراج کرده است، اما تجارت پوستر فیلم آن ادامه خواهد داشت

اخیراً اعلام شد که بلستد از سمت خود به عنوان مدیرعامل استودیو Arrowhead کناره‌گیری می‌کند تا به کار خود به عنوان مدیر ارشد خلاقیت ادامه دهد و مسئولیت‌های مدیریتی خود را به شمس الجرجانی Deposit این دو توسعه‌دهنده اخیراً در مصاحبه‌ای تأیید کردند که استودیو Arrowhead هیچ تمایلی به رشد و گسترش سریع ندارد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر