هدف انتشار بازی های سونی بر روی رایانه شخصی افزایش فروش PS5 است

مدیرعامل پلی استیشن اخیرا اعلام کرده است که انتشار بازی های انحصاری این شرکت بر روی رایانه های شخصی به منظور تشویق بازیکنان به خرید پلی استیشن 5 در حال انجام است.

هرمان هالستمدیرعامل جدید پلی استیشن در آخرین اظهارات خود ضمن تشریح رویکرد جدید سونی برای عرضه بازی هایش، تغییری در این استراتژی تایید کرد. همچنین اعلام شد که بازی‌های تک‌نفره از روز اول برای رایانه‌های شخصی عرضه نمی‌شوند. در راستای استراتژی جدید سونی، هالست اظهار داشت که این شرکت قصد دارد از روز انتشار، تمام خدمات زنده را در دسترس کاربران رایانه شخصی قرار دهد. رویکردی که با انتشار Helldivers 2 با فروش 12 میلیون نسخه آزمایش شد.

از سوی دیگر، برنامه‌های سونی برای انتشار بازی‌های تک‌نفره و داستان محور بر روی رایانه شخصی متفاوت است. زیرا قصد دارد با انتشار آثاری مانند Ghost of Tsushima و God of War بازیکنان را به خرید پلی استیشن 5 تشویق کند. این شرکت امیدوار است بتواند بازیکنانی را به کنسول خود جذب کند تا نسخه های بعدی این آثار را تجربه کنند.

او همچنین اضافه کرد که سایر برنامه های تلویزیونی مانند Last of Us عملکردی مشابه با این رویکرد دارند. سونی قصد دارد از اهداف اصلی اکوسیستم کنسول خود پشتیبانی کند. هالست گفت: «ما فرنچایزهای عالی خود را برای مخاطبان جدید ارائه می کنیم. امیدواریم بتوانیم بازیکنان جدیدی را به پلتفرم‌های پلی‌استیشن اضافه کنیم.»

Hermann Halst در کنار Helghast از Killzone

در بیانیه دیگری، Hulst مدعی شد که سونی قصد دارد هزینه های توسعه بازی را کاهش دهد. او امیدوار است که فرصت های راه اندازی آثار مختلف در پلتفرم های دیگر و همکاری با شرکت ها نتایج مثبتی را برای سونی به همراه داشته باشد.

بخوانید  Batman: Caped Crusader یک شوالیه تاریکی "واقعا عجیب" و یک هارلی کوین ترسناک تر دارد

به نظر می رسد سونی در رویکرد جدید خود مطمئن است. بسیاری از بازی‌های این شرکت به رایانه‌های شخصی راه پیدا کرده‌اند، اما قسمت‌های بعدی آی‌پی‌های بزرگ پلی‌استیشن ابتدا در پلی‌استیشن 5 منتشر خواهند شد. برای مثال God of War و Spider-Man هنوز داستان هایی برای گفتن دارند و فقط می توانند روی پلی استیشن 5 ارائه شوند، همچنین طبق شایعات، Ghost of Tsushima 2 ممکن است سال آینده برای پلی استیشن 5 منتشر شود.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر