نقد و بررسی فیلم “یک ایده از تو”. آن هاتاوی و یک داستان عاشقانه

با بازی آن هاتاوی، The Idea of ​​You یک کمدی و موزیکال رمانتیک خالی، دلچسب اما سرگرم کننده است.

The Idea of ​​You داستان سولین مرچان، مادر 40 ساله مطلقه ای را روایت می کند که به درخواست همسر سابقش، دختر نوجوانش را به پدرش می دهد. کوچلا طول می کشد. در یک چرخش شگفت‌انگیز، سولن با هیز کمپل 24 ساله، خواننده گروه آگوست مون، یک گروه پسر محبوب آشنا می‌شود و عاشق او می‌شود. این کمدی رمانتیک جدیدترین اثر مایکل شوالتر کارگردان فیلم های The Big Sick و The Eyes of Tammy Faye است. از رمانی به همین نام نوشته رابین لی اقتباس شده است.

فیلم «ایده دو» به طور کلی داستان خاصی دارد و قرار است تمرکز فیلم روی اختلاف سنی و مشکلات پیش روی آنها باشد. فیلم به وضوح پیش‌فرض جالبی دارد و پرداختن به چنین موضوعی می‌توانست جذاب باشد، اما فیلم از همان ابتدا نشان می‌دهد که نمی‌خواهد اثری ساختارشکن باشد و بیشتر به سراغ فرمول‌های آزمایش شده کمدی‌های رمانتیک می‌رود. اگرچه این می تواند کمی آزاردهنده باشد، اما نتیجه نهایی می تواند بسیار مثبت باشد.

آن هاتاوی در فیلم The Idea of ​​You در خانه است

فیلم به طور کلی سرعت دارد و داستان را تا حد امکان با سرعت خاصی به جلو می برد. این مشکل خیلی کمک کرد تا فیلم خیلی خسته کننده نشود. با این حال، این در عوض سازندگان را بر آن داشت تا فیلم را برای چند دقیقه به یک موزیکال تبدیل کنند تا گرما را از دست ندهند. البته علاوه بر آن، می‌توانید صحنه‌های اضافی زیادی را ببینید که در آن‌ها فیلم می‌توانست به جای آن بیشتر بر رابطه بین دو شخصیت تمرکز کند.

بخوانید  Digimon World: Next Order در رایانه شخصی تخفیف دارد

با وجود پتانسیل خوب، The Idea of ​​You به یک کمدی رمانتیک کم عمق هالیوود تبدیل می شود

در واقع در دقایق زیادی فیلم همان مسیر ازدواج با من را با بازی جنیفر لوپز طی می کند که البته کیفیت بسیار بهتری دارد. در هر صورت، داستان ایده شما و سولن بیننده را غافلگیر نمی کند و روندی کاملاً قابل پیش بینی دارد. در مجموع، فیلم شباهت زیادی به کمدی های رمانتیک دهه 90 و 2000 دارد و ما شاهد هیچ عشق ملموس و واقعی نخواهیم بود.

از سوی دیگر، ما با یک داستان عاشقانه تمام عیار هالیوودی طرف هستیم و نمونه مشابهی که اخیراً در فیلم هر کسی جز تو دیدیم. با این حال، فیلم پتانسیل خوبی دارد که در نهایت بلااستفاده خواهد ماند که نکته مثبتی نیست، اما در عوض با یک فیلم نسبتاً سرگرم کننده طرف هستیم. اگرچه فیلم می تواند در عرض چند دقیقه غیر قابل تحمل شود، اما در مجموع فیلم موفق می شود کاربردی بودن سرگرم کننده خود را حفظ کند و جلوه ای نسبتا قابل تماشا ارائه دهد.

کنسرت آن هاتاوی و دخترش در The Idea of ​​You

البته وقتی به کارنامه شوالتر نگاه می کنیم، می توان انتظار عادلانه ای از او داشت، اما او در دقایقی از فیلمش مطابق انتظار رفتار می کند و در دقایقی عکس آن را نشان می دهد. قسمت کمدی فیلم آنطور که انتظار داریم قوی نیست و فیلم بیشتر شبیه یک موزیکال رمانتیک است.

شوخی های فیلم اکثراً کلیشه ای و سطحی هستند و چیزی نیست که فیلم واقعاً به آن تکیه کند و قسمت عاشقانه فیلم بیشتر یادآور فیلم هایی مانند After or Fifty Shades است که باعث می شود فیلم فیلم فوق العاده ای نباشد. یک گزینه بسیار جذاب یا مناسب برای بسیاری. اما از طرفی جنبه موسیقایی فیلم یکی از معدود نکات مثبت فیلم به حساب می آید که در جریان اتفاقات فیلم تا حدودی کیفیت خوب آن را می بینیم. اگرچه این فیلم شباهت زیادی به اجرای زنده آهنگ های گروه پسر دارد، اما حداقل به ما اجازه می دهد تا کمی سرگرم شویم.

بخوانید  سریال پرسی جکسون در دیزنی پلاس شروع خوبی داشت

با این حال فیلم با وجود تمام این نکات به فردی نیاز دارد که بتواند آن را به اثری نسبتاً تماشایی تبدیل کند و آن آن هیتوی است که در طول فیلم بازی خوبی دارد. اگرچه فیلم می توانست زمان بیشتری را صرف صحبت در مورد رابطه و تفاوت سنی دو شخصیت اصلی کند یا شاهد مشکلات چنین رابطه ای و همچنین تاثیر آن بر خانواده هر شخصیت باشد، اما این کار را نمی کند و حالا وظیفه بازیگران اصلی سنگین تر است.

اجرای آگوست مون در The Idea of ​​You

آن هاتوی قطعا انتخاب مناسبی برای نقش سولن مرچنت است و او فیلم را به اثر بسیار بهتری تبدیل می کند که می توانیم تا پایان آن را دنبال کنیم. در طول دقایق فیلم، آن هاتاوی سعی می کند شخصیتی را نشان دهد که واقعاً بین عشق و زندگی صلح آمیز فعلی اش دویده شده است. اگرچه خود سناریو خیلی تلاش نمی کند. در مجموع، هاتوی انتخاب مناسبی برای چنین نقش هایی است و با توجه به مسائل فیلمنامه و کارگردانی می توان انتخاب او را هوشمندانه دانست.

بازی آن هاتاوی و نیکلاس گالیتزین یکی از معدود نقاط مثبت و قوت The Idea of ​​You است.

اگرچه هاتوی در بسیاری از دقایق فیلم او را نجات می دهد، اما نمی توان از بازی نسبتا خوب نیکلاس گالیتزین چشم پوشی کرد که توانست در دقایق زیادی با هاتوی همراه شود و با او شیمی خوبی خلق کند. اگرچه او می‌تواند یادآور خواننده‌هایی مانند هری استایلز باشد، اما همچنان موفق می‌شود نقش خود را از دست بدهد و بازی قابل قبولی را در طول فیلم ارائه دهد. در اینجا نکته ای نیز قابل ذکر است و آن این است که گروهی از پسران در فیلم حضور دارند که نیکلاس گالیتزین نقش رهبر این گروه را بازی می کند.

بخوانید  تاریخ عرضه کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16 گیگابایتی

گروه های پسر همیشه محدودیت ها و بحران های خاص خود را دارند و ایده تو به راحتی می توانست بهتر از آن از این فرصت و پتانسیل استفاده کند. با این حال، بخش بزرگی از فیلم در قالب یک موزیکال روایت می شود و همچنین بخش مهمی از داستان، حاشیه ها و مشکلاتی است که پاپاراتزی ها و روزنامه ها برای این دو نفر ایجاد می کنند. با این حال، فیلم فقط می خواهد سرگرم کننده و فراموش شدنی باشد.

آن هاتاوی در فیلم The Idea of ​​You

The Idea of ​​You پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک کمدی رمانتیک و موزیکال خوب دارد، اما نمی تواند یا نمی خواهد از این پتانسیل استفاده کند و به طور کامل از بودن یک داستان عشقی سطحی و فراموش شدنی غافل می شود. فیلم نمی خواهد یک داستان عاشقانه آشکار باشد و در عوض با کمک آن هاتاوی و نیکلاس گالیتزین به اثری تبدیل می شود که حداقل یک بار می توان آن را تماشا کرد و سپس فراموش کرد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر