Monster Jam Showdown فرصتی بی نظیر برای علاقه مندان به رانندگی و وسایل نقلیه سنگین است که به محض مشاهده آن در کاتالوگ گیم پلی یا پلی استیشن پلاس، فرصت امتحان آن را از دست ندهند. با بررسی یک گیمر همراه باشید.
در دنیای بازی های ویدیویی، تجربیات زیادی وجود دارد که به اوج هیجان و آدرنالین می رسد، اما برخی بازی ها هستند که بازیکن را از همان لحظه اول در دل طوفانی از قدرت، سرعت و غرش موتورهای غول پیکر قرار می دهند. . Monster Jam Showdown دقیقا یکی از این بازی هاست. جدیدترین محصول استودیو Milestone Srl که مسابقه های هیجان انگیز و جذابی را ارائه می دهد برای علاقه مندان به دنیای ماشین های سنگین و مسابقات پرسرعت ساخته شده است. بازی مورد بحث ما در واقع آخرین نسخه از سری Monster Jam است و سعی دارد با کمک نسل جدید فناوری بازی های ویدیویی تجربه ای جذاب و خوشمزه را در رانندگی با وسایل نقلیه سنگین به بازیکنان ارائه دهد و اکنون در این بررسی ما می خواهم ببینم چقدر در ماموریت خود موفق است.
از فیزیک فوق العاده واقع گرایانه و کنترل های مجزا برای فریم های پشت و جلو گرفته تا ساختار آرکید گیم پلی، تضاد عجیبی را در ماهیت گیم پلی ایجاد کرد.
اولین چیزی که با ورود به دنیای Monster Jam Showdown توجه شما را به خود جلب می کند جلوه های بصری خیره کننده و جزئیات شگفت انگیز بازی است. با استفاده عالی و بهینه از موتور گرافیکی Unreal Engine 5، تیم سازنده موفق به نمایش جلوه های بصری منحصر به فرد و ایجاد ماشین ها و مسیرهای دقیق شدند. از طراحی دقیق بدنهها و فریمهای بزرگ گرفته تا جزئیات زنجیرهها و فلزات، همه چیز به شکلی واقعی و چشمنواز به تصویر کشیده شده است. نورپردازی ظریف و جلوههای ویژه مانند گرد و غبار که از زیر لاستیکها بلند میشود، هر مسابقهای را به یک تماشای سینمایی تبدیل میکند. خوشبختانه این بازی از نظر جلوه های فنی و هنری محصول فوق العاده ای است و با بازی های ویدیویی مانند Tekken 8 به یکی دیگر از آثار بهینه سازی شده و خوش ساخت موتور گرافیکی Unreal Engine 5 تبدیل می شود.
Monster Jam Showdown جایی است که هرج و مرج، خاک و غول های آهنی به هم می رسند. کار مورد نظر ما سعی میکند یک سیستم کنترلی نسبتاً پیچیده و شبیهسازی را شامل شود، تا حالت آرکید را در هسته خود قرار دهد و از ارائه شبیهسازی خالص فاصله بگیرد. البته این به نظر من کمی متناقض است. دقت بسیار بالای بازی در ارائه گیم پلی مبتنی بر فیزیک که در آن حتی یک سنگریزه کوچک می تواند تعادل ماشین شما را از بین ببرد، به همراه ارائه یک سیستم کنترل مجزا برای چرخ های جلو و چرخ های عقب ماشین ها، چالش جذابی را برای بازی به ارمغان می آورد، اما به صورت ترکیبی. با ماهیت آرکید مانند این بازی، ناهماهنگی عجیب در طراحی بازی; انگار مثلاً در یک بازی آرکید دیوانهوار مانند Need For Speed Hot Pursuit، با نوعی سیستم کنترل شبیهسازی، با GranTurismo طرف هستیم.
در این بازی با یکی از بهترین خروجی های Unreal Engine 5 مواجه هستیم
علیرغم ماهیت متضاد در هسته خود، بازی موفق می شود چالش های پیچیده را با سیستم های ساده و قابل یادگیری به زیبایی متعادل کند. این ترتیب یک تجربه سرگرم کننده و در دسترس برای بازیکنان فراهم می کند و تعادل بین کنترل های ساده و یادگیری چالش برانگیز را حفظ می کند. هنگامی که برای اولین بار پشت فرمان یکی از این ماشین های عظیم قرار می گیرید، کنترل آن از طریق مسابقات پیچیده و زمین های ناهموار ممکن است کار دشواری به نظر برسد. اما با گذشت زمان و تجربه، کنترل ها به شما حس قدرت و تسلط می دهند. حس جارو شدن در کنار یکی از غول های آهنین صحرا یکی از آن احساساتی است که مطمئنم هرگز نمی خواهید آن را از دست بدهید! یکی از نقاط قوت بازی تنوع حالت های بازی است. بازیکنان می توانند مسابقه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طریق حالت های مختلف مانند مسابقات سرعت، نمایش های بدلکاری و چالش های زمانی در آن شرکت کنند. هر حالت بازی به استراتژی ها و مهارت های متفاوتی نیاز دارد که باعث می شود بازیکنان همیشه با تجربیات جدیدی روبرو شوند. به عنوان مثال در حالت Freestyle باید با انجام حرکات آکروباتیک و عبور از موانع امتیاز کسب کنید در حالی که در حالت Racing باید از سرعت و دقت خود برای برنده شدن در مسابقه استفاده کنید.
مسابقات مورد بحث در پیست های نه چندان متنوع برگزار می شود. درست است که برای تنوع بخشیدن به چالش ها و تجربه بصری از مسیرهای خاکی، جنگل، برف و اشیاء دیگر استفاده می شد، اما تکرار ساختار پیست ها و طراحی ساده بیشتر آنها منجر به شکست مسابقات شد. و فرآیندی تکراری ایجاد کرد. بارها گفتهایم که با وجود تنوع حالتهای مختلف رقابت، هر کدام به تدریج جذابیت اولیه خود را از دست میدهند و برای بازیکن قابل پیشبینی میشوند و اینجاست که تجربه بازی آنلاین به کارتان میآید. البته، تجربه چند نفره در هر بازی ویدیویی قطعا جذاب است و حتی Redfall در صورت تجربه آنلاین به محصولی لذت بخش تبدیل می شود. با این حال، یک نکته بسیار مهم در تجربه چند نفره در Monster Jam Showdown وجود حالت دو نفره آفلاین یا تقسیم صفحه است. به لطف این حالت، بازی قادر است بازیکنان را به دنیای هیجان انگیز و فراموش نشدنی بازی های ویدیویی مسابقه ای منتقل کند، جایی که می توانیم با دوستان و خانواده خود از تجربه بازی مسابقه ای لذت ببریم.
وجود حالت تقسیم صفحه دو نفره ما را به یاد تجربه های فراموش نشدنی مسابقه دو دهه گذشته می اندازد.
یکی دیگر از نقاط قوت Monster Jam Showdown، تنوع زیاد خودروها است. این بازی بیش از 20 نوع ماشین مختلف از برندهای معروف Monster Jam را در اختیار شما قرار می دهد. از Grave Digger افسانه ای گرفته تا Max-D و El Toro Loco، هر خودرو دارای ویژگی ها و توانایی های منحصر به فردی است که بازیکنان را مجبور می کند ماشین خود را با دقت انتخاب کنند. تنوع کم در امکانات شخصی سازی یکی دیگر از نقاط ضعف بازی است که در مقایسه با غول های سبک مسابقه ای قطعا ناامید کننده است.
همانطور که موسیقی متن Monster Jam Showdown تاثیرگذار و استادانه است، موسیقی هیچ نقشی در بازی بازی نمی کند و رسماً در هرج و مرج ایجاد شده توسط ماشین ها گم می شود. غرش موتورهای غولپیکر، فلز و لاستیکها که به زمین برخورد میکنند، و حتی تشویق تماشاگران با دقت ضبط و طراحی شدهاند تا به بازیکنان حس واقعیتری از Monster Jam بدهد. اما در نهایت موسیقی چیزی است که باید بازیکن را در انبوه بازی نگه دارد و هرگز در این کار موفق نمی شود.
در نهایت، Monster Jam Showdown یک اقدام سرگرم کننده و سرگرم کننده برای رانندگی با وسایل نقلیه سنگین است. محصولی که در زمان عرضه بر روی پلتفرم های گیم پلی و پلی استیشن پلاس به همه علاقه مندان به سواری با ماشین های سنگین و پر سر و صدا توصیه می کنم. گیم پلی جذاب و پر هرج و مرج این بازی به همراه جلوه های صوتی و بصری جذاب، آن را به یکی از بهترین بازی های ویدیویی در کتابخانه کنسول خود تبدیل کرده است که در جمع های خانوادگی یا با دوستان از آن لذت خواهید برد. اگرچه مواردی مانند استفاده حداقلی از قابلیتهای بخش موسیقی، ناهماهنگی در طراحی بازی بین آرکید و سبک شبیهسازی، همراه با تکرار حالتهای رقابتی و تنوع کم در سفارشیسازی سازها، مانع از تبدیل شدن اثر مورد نظر به محصولی برتر و باکیفیت شد. .
بررسی بازی بر اساس تجربه نسخه PC نوشته شده و ناشر کد آن را برای یک گیمر ارسال کرده است.