نقد و بررسی انیمیشن مردان ایکس 97 (مردان ایکس 97) | فصل اول

کارتون X-Men 97 نه تنها با نوستالژی جای خود را پیدا خواهد کرد، بلکه به یکی از بهترین آثار ابرقهرمانی تبدیل خواهد شد.

مدتی پیش بالاخره انیمه X-Men 97 از دیزنی پلاس پخش شد. این انیمه در واقع دنباله مستقیمی بر X-Men: The Animated Series است که بعد از مرگ پروفسور چارلز خاویر اتفاق می افتد و حالا اعضای X-Men با چالش های جدید و مرگباری روبرو خواهند شد و باید برای زنده ماندن به مبارزه ادامه دهند. در ابتدا این طرز فکر در بیننده ایجاد می شود که شاید انیمه فقط می خواهد با استفاده از نوستالژی جای خود را پیدا کند و بتواند مورد توجه قرار بگیرد.

اما آیا کارتون های X-Men 97 فقط به خاطر سریال اصلی مورد توجه قرار گرفتند؟ درست است که بخشی از این واقعیت که این یک اثر مورد انتظار تبدیل شده است، سریال کلاسیک آن است، اما انیمه می خواهد یک چیز را از ابتدا مشخص کند و آن این است که فقط داستان اصلی با همان حس و حال خواهد بود. ، موسیقی و سبک هنری را ثابت نگه دارید و نه نسخه درجه دوم آن. بله، کارتون X-Men 97 در فصل اول تبدیل به کلاس درس برای خود دنیای سینمایی مارول شد. اما چگونه این اتفاق افتاد؟

Wolverine و Gambit در X-Men '97 با هم متحد می شوند

این کارتون همان داستان فیلم کلاسیک مردان ایکس را روایت می کند که در آن اعضای مدرسه خاویر سعی می کنند نظر جهان را نسبت به جهش یافته ها تغییر دهند تا بتوانند در صلح با هم زندگی کنند. علاوه بر این، افرادی هستند که می خواهند جنگی بین انسان ها و جهش یافته ها شروع کنند. این کارتون داستانی کلاسیک و شاید کمی کلیشه ای از سری X-Men را روایت می کند، اما این دقیقا همان چیزی است که باید از این کارتون انتظار داشته باشیم.

کارتون X-Men 97 نسخه اصلی و واقعی سری X-Men را به تصویر می کشد

با این حال، این انیمیشن کاری را انجام می دهد که فیلم های مردان ایکس نتوانستند انجام دهند. نکته فقط موضوع یا محتوای داستان نیست، نکته این است که کارتون کاملاً هویت X-Man را به تصویر می کشد. اگر فیلم های مردان ایکس به خصوص سری اصلی برای طرفداران بیشتر به عنوان ولورین و دوستانش شناخته می شوند، پس کارتون مردان ایکس 97 شخصیت های زیادی را برای بیننده مهم می کند و هر شخصیت اهمیت خاصی در داستان دارد.

بخوانید  احتمال حضور متال گیر 4 و 5 در Metal Gear Solid: Master Collection Vol.2

شخصیت هایی مانند Rogue یا Gambit در فیلم های این مجموعه نمی درخشیدند، اما در کارتون به ستاره های اکشن تبدیل می شوند یا Cyclops و Jane Gray در داستان انیمیشن جایگاه پررنگی دارند. با این حال، این تنها دلیل کیفیت خوب انیمیشن نیست و سازندگان سعی کرده اند مرزهای اخلاقی هر شخصیت را محک بزنند. شخصیتی مانند Cyclops قرار است چندین بار از خط قرمز عبور کند، اما باز هم به شخصیتی نیاز داریم که بین دو جهان و دو ایده باشد و آن شخصیت کسی نیست جز مگنیتو.

اعضای ایکس من در مردان ایکس 97

استفاده از Magneto یک انتخاب هوشمندانه است که هر دو دیدگاه چارلز و مگنتو را به بهترین شکل ممکن به چالش می کشد. مگنیتو به خواست دوست قدیمی خود عمل می کند و تصمیم می گیرد مسیر دیگری را طی کند، اما سوال اصلی این است که آیا او می تواند از این مسیر خارج شود و راه خاویر را دنبال کند؟ مگنیتو بارها و بارها به عبور از خط قرمز جدید خود نزدیک می شود و این به نقطه قوتی در انیمه تبدیل شده است.

در واقع انیمه سعی می کند شرایط سختی را که دنیایش در آن زندگی می کند به بیننده منتقل کند و در این شرایط بقا و همزیستی انسان ها و جهش یافته ها بسیار نزدیک است و انیمه موفق شده آن را با موفقیت زیادی به تصویر بکشد. اوج اکشن دقیقا در قسمت پنجم اتفاق می افتد، جایی که شاهد اتفاقی هستیم که به طور کلی جهت انیمیشن را تغییر می دهد. قسمت پنجم در واقع می تواند کلاسی باشد در مورد اینکه چگونه یک شخصیت را وادار کنیم یک باور جدید را باور کند و در نهایت این باور در مقابل او از بین برود.

حمله به جنوشا در واقع نه تنها یک قتل وحشیانه است، بلکه یک نابودی ایمان در شخصیت های مردان ایکس مانند روگ و مگنتو است. باورهایی دارند که جای خود را به باورهای دیگر می دهد و حالا چشمانشان فقط انتقام می بیند. در واقع داستان و اهمیت شخصیت ها در این نقطه مشخص می شود. انیماتورها فقط نمی‌خواهند صحنه‌ای احساسی یا سرنوشت‌ساز را با دیالوگ کم خلق و ارائه کنند، بلکه می‌خواهند داستان و روند پرونده را به تصویر بکشند.

Magneto، Rogue و Gamibit در X-Men 97 حضور دارند

این باعث می شود بفهمیم که چرا تصمیم یا نظر شخصیت ها در طول داستان تغییر می کند. اما انیمه در طول داستان خود بارها سعی می کند بیننده را غافلگیر کند تا مسیر و طراوت داستان را حفظ کند. شخصیت منفی انیمه کیست و چه شخصیت هایی در طول داستان واقعا مرده یا زنده هستند. شرورهای انیمه می‌توانند فریبنده باشند و در ابتدا می‌توانیم فرض کنیم که مستر سینیستر در واقع عامل این اتفاقات است، اما انیمه با اضافه شدن Bastion این نظریه را رد می‌کند.

بخوانید  دموی رایگان بازی Skull and Bones منتشر شد

باورهای مگنیتو در مردان ایکس 97 به چالش کشیده می شود و او در راه او و خاویر مورد آزمایش قرار می گیرد.

Bastion می تواند انتخاب هوشمندانه ای در انیمیشن باشد، زیرا او شخصیتی است که می تواند سرنوشتی را نشان دهد که ژان گری و سیکلوپ اگر شاگرد خاویر نمی شدند، یا او کمی شبیه کیبل است، شخصیتی که آینده را متفاوت می بیند. مسیر. من می توانم ببینم که از طرف دیگر، Bastion شخصیتی نیست که ما آن را زیاد دیده باشیم، و این چیزی است که باعث می شود این انتخاب هوشمندانه و جذاب به نظر برسد.

بازی شخصیت باستیون نیز قوی است و درست است که او در پایان زمینه ای برای اتفاقات بزرگتر خواهد ساخت، اما در نهایت نقشی را که بازی می کند به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد. اما چه چیزی می تواند این تلاش ها را خنثی کند؟ در واقع، با وجود اینکه Bastion تبدیل به یک تهدید بزرگ شده است، این موضوع باعث نمی‌شود که مگنیتو تصمیم خود را تغییر دهد و این باعث می‌شود که تأثیرات سریال بیش از پیش احساس شود. در واقع این تصمیمات و اتفاقات مشخص نیست و شما می توانید دلیل هر تصمیم را در طول فصل متوجه شوید.

مردان ایکس غروب خورشید را در مردان ایکس 97 تماشا می کنند

به طور کلی انیمیشن بارها شخصیت ها را به چالش می کشد و این چالش فقط به شخص محدود نمی شود و می تواند روابط و دوستی ها را نیز محک بزند. اگرچه قسمت پنجم اوج انیمیشن فصل اول است، اما می توان گفت که سه قسمت آخر نه تنها مجموعه کاملی از صحنه های اکشن، درام و صحنه های سرنوشت ساز هستند، بلکه زمینه بسیار خوبی را برای فصل دوم ایجاد کرده اند. درست است که باستیون به یک تهدید جدی برای مردان ایکس تبدیل شده است، اما آیا او می تواند شرور مناسبی برای آینده باشد؟

بخوانید  The Legend Of Zelda: Tears Of The Kingdom: پخش زنده ویژه 11 می

پایان فصل اول می تواند غافلگیرکننده ترین قسمت سریال باشد، زیرا شخصیت هایی معرفی شدند که در فاز اول انتظارشان را نداشتیم و حضور آنها می تواند فصل دوم را چندین سطح بهتر از فصل اول کند. در واقع انیمیشن از ابتدا مسیر مشخصی را برای خود تعیین کرده است و این باعث می شود که سازندگان به خوبی بدانند در قسمت بعدی به دنبال چه هستند و می خواهند چه کاری انجام دهند. این باعث می شود قسمت های کمتر و قسمت های اضافی را در انیمیشن ببینیم.

اما کارتون X-Men 97 دارای شخصیت ها و ارجاع به سریال های دیگر مارول است. در طول داستان ما شاهد شخصیت هایی مانند کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، دردویل، مرد عنکبوتی و اشاره به هالک و شخصیت های دیگر هستیم. اما این ظواهر شرافتمندانه نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه نشان می دهند که در چنین نبردی، انتقام جویان کاری جز تماشا نمی توانند انجام دهند و این جنگی است برای جهش یافته ها برای زنده ماندن و یافتن خانه.

Cyclops در مردان ایکس 97

با این حال، مارول می تواند از این موضوع برای حضور کوتاه در لایو اکشن خود کمک بگیرد، اما کارتون X-Men 97 نیز می تواند به مارول استودیوز برای تولید یک فیلم جدید X-Men کمک کند. در واقع، انیماتورها فقط به چند شخصیت محدود نگاه نمی کنند و می خواهند به همه شخصیت ها ارزش یکسانی بدهند. این کارتون در واقع دلیل محبوبیت این سریال را نشان می دهد و نشان می دهد که دنیای مردان ایکس به چند شخصیت خاص محدود نمی شود.

اما مهمترین چیز این است که انیمه بالاخره تبدیل به اثری می شود که طرفداران سال ها منتظر آن بودند. انیمیشن مردان ایکس 97 انیمیشنی با کیفیت نیست و شما نمی خواهید تنها با نوستالژی جلو بروید. برعکس، این انیمه با روایت هوشمندانه و قدرتمند، سبک هنری و موسیقی جذاب و کلاسیک خود، در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین آثار ابرقهرمانی چند سال گذشته در رسانه های سینمایی و تلویزیونی است.

اگرچه X-Men 97 بخشی از MCU نیست، اما بهترین اثری است که استودیو مارول از فصل دوم Loki تولید کرده است و ممکن است تضمینی برای بازگشت دنیای سینمایی مارول نباشد، اما می تواند امیدوار باشد. به این استودیو برای تولید آثار باکیفیت بیشتر به خصوص در زمینه انیمیشن Restore.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر