سری Dragon Age که مدت هاست به عنوان یکی از جذاب ترین سری های RPG شناخته می شود، میلیون ها بازیکن را در سراسر جهان با داستان های عمیق و دنیای افسانه ای خود مجذوب خود کرده است. با وجود محبوبیت بسیار زیاد این سریال، اخبار ناامیدکننده ای برای طرفداران وجود دارد. به نظر می رسد هیچ برنامه ای برای بازسازی سه گانه اصلی خاطره انگیز عصر اژدها وجود ندارد.
با توجه به وب سایت Gamingbolt، جان اپلرکارگردان بازی Dragon Age: The Veilguard طی گفتگو با رولینگ استون در مورد امکان بازسازی سری Dragon Age به سبک Mass Effect: Legendary Edition صحبت کرد. وی علاقه خود را به چنین پروژه ای اعلام کرد و به موانع فنی عمده آن اشاره کرد. اپلر خاطرنشان کرد که بر خلاف سه گانه Mass Effect که کاملاً با استفاده از موتور قدرتمند و انعطاف پذیر Unreal Engine ساخته شده است، هر قسمت از Dragon Age با استفاده از موتور بازی متفاوتی ساخته شده است که ریمستر یکپارچه سری را بسیار دشوار کرده است.
نسخه های اول و دوم این سری از بازی ها با استفاده از موتور بازی سازی انحصاری Eclipse توسعه یافته اند، در حالی که نسخه Inquisition بر اساس موتور قدرتمند Frostbite طراحی شده است. Eppler در این زمینه توضیح می دهد که روند کار با این دو موتور بازی متفاوت چالش های فنی پیچیده ای را به همراه دارد و ادغام این سه بازی در یک بسته واحد با دشواری های زیادی همراه خواهد بود.
با این حال، کارگردان Dragon Age: The Veilguard پرتو امیدی را برای طرفداران به جای گذاشت. او گفت: “به عنوان یکی از 20 توسعه دهنده بازی که تجربه کار با موتور Eclipse را در Bioware دارم، باید بگویم که اگرچه این پروژه به سادگی Mass Effect نخواهد بود، اما ما عمیقاً مجذوب سری اصلی هستیم.” بنابراین هیچ چیز را نمی توان غیرممکن دانست.»
علاوه بر این موارد، طبق اعلام رسمی جان اپلر، BioWare تصمیم گرفته است تا انتشار بسته الحاقی بازی Dragon Age: The Veilguard را کنار بگذارد. در عوض، استودیو تمام منابع و انرژی خود را صرف توسعه نسخه جدیدی از مجموعه محبوب Mass Effect خواهد کرد.
Dragon Age: The Veilguard هم اکنون برای پلی استیشن 5 و سری ایکس باکس در دسترس است