گروه سام پارت در کنار ارائه انواع لوازم یدکی هیوندای و سوزوکی، با ارائه سپر و لوازم مرتبط با آن این دغدغه را برطرف کرده است. حال که به محل قرار رسیدهاید و خودروی مورد نظر در مقابل چشمانتان قرار گرفته پس باید آن را حسابی جدی بگیرید! در این هنگام کارشناسی رنگ شدگی بدنه خودرو یکی از اولین و مهمترین کارهای پیش روی شماست. زیرا با فهمیدن ناحیه و وسعت رنگشدگی خودرو میتوانید با اطمنیان بیشتری به سراغ بخشهای دیگر بروید.
- سقف خودرو نیز از جمله نقاط دشوار و حساس برای صافکاری و نقاشی بوده و وضعیت آن میتواند نشانه مهمی از سالمبودن و یا چپی بودن خودروی مورد نظر باشد.
- برفپاککن از بخشهایی مانند موتور، رابط، تیغه و آبپاش تشکیل شده است.
- میزان مقاومت شاسی خودرو بسیار بالاست، در حالی که سر شاسی خودرو بسیار آسیب پذیر می باشد.
- بدنه خودرو اولین بخشی است که به چشم می آید و در واقع نما و ظاهر اتومبیل به شمار می رود.
- روغن ترمز به ویژه در سیلندرهای چرخ ترمزهای درام و کالیپرهای ترمز دیسکی در معرض دماهای بسیار بالا قرار می گیرد.
مواد پلی آمینه، پلیاستر، پلیاستایرن، پلیپروپیلن و پلاستیکهای اتیلنی نیز در بخشهایی که نیاز به سختی بالاتر، مقاومت بیشتر در برابر تغییر فرم و شکنندگی وجود دارد، مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال از این مواد برای ساخت روکش نمایشگرهای بدنه استفاده میشود. هنگام رانندگی بدون قالپاق ، همه انواع کثیفی ها و زباله ها در لاستیک ها جمع می شوند که می تواند باعث ساییدگی و پارگی لاستیک شود.
چراغ خطر عقب چپ اصل
شرکتهای بزرگ دارای ناوگان کامل لیفتراک بوده که روزانه به آنها وابسته هستند تا از حداکثر کارایی جابهجایی مواد خود اطمینان حاصل کنند. میتوان گفت بدنه لیفتراک قاب و محافظ مستحکم برای این ماشین است. قیمت قطعات شاسی لیفتراک، با کیفیت ساخت آن ارتباط مستقیمی دارد. خرید قطعات بدنه لیفتراک باکیفیت بیشباهت به یک سرمایهگذاری بلند مدت نیست. سپر بخشی از بدنه خودرو محسوب می شود که در قسمت جلویی و عقبی اتومبیل ها قرار می گیرد و از وارد شدن ضربه به بدنه جلوگیری می کند.
شلگیر جلو راست
مهم ترین مزیت این بخش از خودرو قابلیت تعمیر و تعویض اسان آن می باشد که در محل های مشخص با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت قابل انجام می باشد. شاسی خودرو در انواع معمولی و بلند موجود می باشد که متناسب با انواع خودرو طراحی و تولید شده و سپس در بازار عرضه می شود. میتوان گفت که شاسی به فرم های مختلف به اسکلت اصلی و بدنه خودرو متصل میشود که به تبع این قضیه سه نوع شاسی از نظر فرم اتصال داریم که شاسی سه بخشی ، شاسی دوبخشی و شاسی یکپارچه هستند . به طور کلی دو نوع شاسی وجود دارد ۱-شاسی مستقل ۲-شاسی نیمه مستقل که هرکدام معایب و مزایای خاص خود را دارند که در مقالات بعدی مختصرا توضیح داده میشوند. در واقع شاسی هر چیزی که قطعات لیفتراک به آن متصل میشوند را شامل میشود. در بعضی از لیفتراکها، مخازن سوخت یا مایعات هیدرولیک نیز در شاسی لیفتراک تعبیه شده است.
توجه به قطعات بدنه و شاسی لیفتراک و لوازم جانبی باکیفیت برای حفظ کارکرد مطلوب دستگاه و ایمنی کارکنان امری ضروری به شمار میرود. اهمیت سالم نبودن شاسی در حدی است که خود به تنهایی میتواند عامل محکمی در انصراف از خرید یک خودروی کارکرده تلقی شود. شاسی خودرو بسته به کاربرد و نوع خودرو انواع مختلفی داشته و ترمیم هر کدام از انواع آنها، اهمیت و روش متفاوتی دارند.