طراح سابق Bethesda: توسعه Skyrim برای PS3 بسیار دشوار بود

سری بازی های Elder Scrolls یکی از محبوب ترین بازی های نقش آفرینی جهان باز است که توسط Bethesda ساخته شده است. قسمت پنجم این مجموعه The Elder Scrolls V: Skyrim نام دارد و در سال 2011 برای پلتفرم های PC، PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر شد.

به گزارش وب سایت Gamingbolt، بروس نیسمیت، طراح سابق Bethesda در گفتگو با VideoGamer درباره مشکلات فنی نسخه PS3 این بازی توضیح داد و معماری حافظه متفاوت این کنسول را چالش بزرگی برای تیم سازنده دانست. به گفته وی، برخلاف Xbox 360 که دارای بلوک حافظه یکپارچه است، حافظه PS3 به دو قسمت جداگانه تقسیم می شود: 50 درصد برای منطق بازی و 50 درصد برای گرافیک.

این طراح کهنه کار می گوید: «من تلاش فوق العاده ای را که برنامه نویسان ما برای اجرای بازی روی PS3 انجام دادند، به یاد دارم. این کار بسیار دشواری بوده است و من به همه اعضای تیم که ساعات طولانی و سختی را برای تحقق این امر متحمل شدند، احترام می‌گذارم.»

البته Naismith اعتراف می کند که نسخه PS3 در زمان انتشار مشکلات فنی زیادی داشته است، اما با انتشار بسته های الحاقی و به روز رسانی، بازی بسیار بهتر شده است. با این حال، او همچنان معتقد است که نسخه Xbox 360 تجربه بهتری را ارائه می‌کرد.

لازم به ذکر است که Naismith اخیرا در مورد بازی Starfield صحبت کرده و مطمئن است که Bethesda در نسخه بعدی این بازی می تواند نتایج بهتری کسب کند. نظر شما در مورد مشکلات فنی نسخه PS3 Skyrim چیست؟

بخوانید  Steamworld Heist 2 جهان Steam را گسترش می دهد | GameSpot Summer Live

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر