پس از خرید موفق Activision Blizzard در اکتبر 2023، مایکروسافت اکنون نتایج این سرمایه گذاری عظیم را مشاهده می کند. این خرید استراتژیک مجموعه ای از برندهای پیشرو در صنعت بازی مانند Call of Duty، World of Warcraft، Diablo و Overwatch را به سبد محصولات مایکروسافت اضافه می کند.
با توجه به VGC، اگرچه درآمد بخش سختافزار ایکسباکس ۲۹ درصد کاهش یافت، اما رشد قابلتوجه ۶۱ درصدی در محتوا و خدمات – بیش از نیمی از آن (۵۳ درصد) مستقیماً از Activision Blizzard بود – توانست این کاهش را به خوبی جبران کند.
ساتیا نادلامدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد: “اکنون که یک سال از تکمیل خرید بلیزارد کینگ توسط اکتیویژن می گذرد، استراتژی اصلی ما ایجاد یک کسب و کار پایدار با چشم انداز رشد بلندمدت است. این امر با ارائه محتوا و خدمات با سود بیشتر محقق خواهد شد.” در جلسه با سهامداران
Call of Duty: Black Ops 6 با انتشار همزمان خود در Game Pass به موفقیت بزرگی دست یافت. این نسخه که اولین بازی از سری Call of Duty است و از روز اول بر روی Game Pass قرار گرفت، توانست در روز اول رکورد تعداد بازیکنان نسخه جدید Call of Duty را بشکند. امسال صدور آن. این موفقیت باعث افزایش چشمگیر و بی سابقه تعداد مشترکین سرویس Game Pass شد.
نکته جالب این است که انتشار این بازی بر روی پلتفرم های دیگر نیز با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، زیرا فروش آن بر روی پلتفرم های پلی استیشن و استیم نسبت به نسخه سال قبل رشد قابل توجه 60 درصدی را به ثبت رساند.
تحلیلگران صنعت بازی انتظار دارند با انتشار بازی محبوب Call of Duty: Black Ops 6، سرویس Game Pass مایکروسافت شاهد جهش قابل توجهی در تعداد مشترکین خود باشد و تا چهار میلیون کاربر جدید را جذب کند.
این انتظارات در حالی است که Game Pass در سه ماهه اول سال مالی جاری فراتر از حد انتظار عمل کرد و توانست رکوردهای جدیدی را از نظر درآمد و تعداد کاربران فعال ماهانه به ثبت برساند. به نظر می رسد که استراتژی سرمایه گذاری کلان مایکروسافت در زمینه بازی های ویدیویی اکنون به تدریج شروع به نشان دادن نتایج می کند.