شان لایدن: هزینه های بالای ساخت بازی، صنعت بازی را در معرض خطر قرار داده است

شان لایدن، رئیس سابق پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای هشدار داد که افزایش بیش از حد هزینه‌های ساخت بازی‌ها، زندگی این صنعت را به خطر می‌اندازد.

هزینه ساخت بازی های ویدیویی به شدت افزایش یافته است و طبق گزارش ها، Marvel’s Spider-Man 2 بیش از 300 میلیون دلار هزینه داشته است. ولی، شاون لایدنمدیر سابق پلی استیشن معتقد است که صنعت بازی باید به سمت ساخت بازی های کوتاه تر و ارزان تر حرکت کند.

هزینه های توسعه بسیار بالا خطر بزرگی برای استودیوها به همراه دارد. شکست تجاری بازی می تواند منجر به زیان مالی هنگفتی شود. ساده کردن فرآیند توسعه بازی با حفظ کیفیت برای موفقیت بلندمدت صنعت بازی ضروری است.

لیدن در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz از بار مالی صنعت بازی های ویدیویی ابراز نگرانی کرد. او از چرخه‌های توسعه کوتاه‌تر و سرمایه‌گذاری کمتر برای تضمین پایداری صنعت حمایت می‌کند. او پیش‌بینی کرد که افزایش هزینه‌ها و انحصار بر صنعت تأثیر منفی می‌گذارد، پیش‌بینی که متأسفانه به نظر می‌رسد محقق شده است..

Astro و سگ همراهش در بازی Astro Bot

Leyden راه حل های عملی برای مدیریت بودجه بازی شما ارائه می دهد. اول، پیشنهاد می‌کند که توسعه‌دهندگان باید تجربیات کوتاه‌تری داشته باشند، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که تنها 32 درصد از بازیکنان بازی‌های طولانی‌تری را به پایان می‌رسانند. او همچنین استدلال می کند که بازیکنان به جز در چند مورد خاص، مزایای قابل توجهی از فناوری های پیشرفته به دست نمی آورند. بنابراین ممکن است نیازی به سرمایه گذاری زیادی در این زمینه نباشد.

مدیر عامل سابق پلی استیشن نیز بر پتانسیل هوش مصنوعی تاکید دارد. او معتقد است که هوش مصنوعی می تواند بسیاری از وظایف توسعه را به طور موثر و با حداقل خطا به صورت خودکار انجام دهد. او همچنین توصیه می‌کند که به واقع‌گرایی مطلق متوسل نشوید و پیشنهاد می‌کند به جای جزئیات بیش‌رئالیستی، روی جلوه‌های بصری عالی تمرکز کنید.

بخوانید  آلفا قنطورس; نزدیکترین منظومه ستاره ای به زمین را بشناسید

لیدن بر اهمیت داشتن چشم‌انداز روشن و پایبندی به ضرب‌الاجل‌های توسعه‌دهنده تأکید می‌کند. این رویکرد منضبط، کیفیت بازی را تضمین می کند و در عین حال در حد بودجه باقی می ماند. توصیه های او با توجه به بینش او نسبت به چالش های فعلی بسیار مهم است.

تعطیلی و اخراج استودیوهای اخیر پیامدهای شیوه های توسعه ناپایدار را برجسته می کند. با اتخاذ رویکردی مقرون به صرفه تر، صنعت بازی می تواند به آینده ای پایدارتر امیدوار باشد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر