هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی، ادعا کرد که پلی استیشن به اندازه کافی IP اصلی ندارد، چه در بازی، چه در فیلم یا انیمه.
پلی استیشن، مانند تمامی پلتفرم های صنعت بازی های ویدیویی، گزینش زیادی از بازی ها دارد که سال هاست مورد غفلت قرار گرفته اند. هر یک از شما که این مطلب را می خوانید بدون شک طرفدار بازی های قدیمی و فراموش شده ای هستید که دوست دارید دوباره آنها را در کانون توجه قرار دهید. اما برخلاف سونی، با وجود تمام کارهایی که انجام داده، بالاخره به این نتیجه رسیده است که پلی استیشن به اندازه کافی IP اصلی ندارد.
این را هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی در مصاحبه اخیر خود با فایننشال تایمز بیان کرد. او در بخشی از سخنان خود می گوید: “این شرکت در حال حاضر با کمبود IP های اصلی که از ابتدا ساخته شده اند، مواجه است. فرقی نمی کند که منظورمان بازی ها، فیلم ها یا انیمیشن ها باشد. این مشکلی است که ما در حال حاضر با آن روبرو هستیم.”
توتوکی در ادامه توضیح داد که از نظر وی این شرکت در معرفی آثار موجود به مخاطبان جدید عملکرد خوبی داشته است. به احتمال زیاد مدیر سونی در اینجا به عرضه بازی های پلی استیشن روی رایانه شخصی اشاره می کند. اما به نظر او پلی استیشن نمی تواند بدون اختراع آثار اصلی به روند رو به رشد خود ادامه دهد.
اما آنچه در مورد زمان عجیب اظهار نظر توتوکی در این مورد قابل توجه است، مقایسه او با عرضه ناموفق Concord است، یک IP جدید برای پلی استیشن که بدون شک امیدهای زیادی داشت، اما تنها دو هفته پس از انتشار آن، کنار گذاشته شد. همچنین تا چند هفته دیگر شاهد عرضه بازی خواهیم بود ما Astro Bot خواهیم بود که تاریخ غنی بازی ها و شخصیت های این کنسول را با شخصیت های همیشه حاضر آثار اصلی پلی استیشن چند سال گذشته که نقش مهمی در رشد این پلتفرم داشته اند جشن خواهیم گرفت.
Jak & Daxter، Sly Cooper، PaRappa the Rapper، Bloodborne، Gravity Rush و بسیاری دیگر قطعا برخی از فرنچایزهایی هستند که در این بازی حضور خواهند داشت. اما این ها همه بازی هایی هستند که بسیاری از طرفداران معتقدند پلی استیشن دلیل کمی برای کنار گذاشتن آن ها دارد. برخی استدلال می کنند که Astro Bot بیشتر شبیه یک قبرستان ایده های خوب است که به حال خود رها شده اند تا جشنواره تاریخ بازی های پلی استیشن. بنابراین، اگر پلیاستیشن فکر میکند که IPهای اصلی کافی در مجموعه خود ندارد، هیچ چیز منطقیتر از بازگرداندن آن ایدهها به نظر نمیرسد.
همه این موقعیتها زمانی پیش میآیند که پلیاستیشن، مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ صنعت بازی، در مسیر یک سرویس زنده حرکت میکند و قصد دارد در آینده حدود دوازده بازی مختلف در این سبک منتشر کند. در حال حاضر بازی هایی مانند $Fairgame و Marathon در شرف انتشار هستند و با شکست ظاهری Project Concord هیچ کس نمی داند که سرنوشت این بازی ها چه خواهد شد.
بنابراین، امیدواریم Astro Bot، یک بازی با شخصیت ها و بازی های محبوب تاریخ پلی استیشن، با استقبال خوبی روبرو شود، شاید این شرکت تصمیم بگیرد که مسیر خود را تغییر دهد و این روند را قبل از اینکه با مشکلات جدی تری مواجه شود، اصلاح کند.
در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.