بازیکنان در Rise of the Ronin میتوانند در نقش یک رونین آزاد قرار گیرند و داستان را طبق انتخاب خود پیش ببرند. این بازی علاوهبر داشتن یک دنیای گسترده و باز، از سیستم مبارزهای استفاده میکند که برای طرفداران آثار نقشآفرینی قبلی استودیوی تیم نینجا آشنا خواهد بود. البته این اطلاعات باتوجهبه نقش داشتن فومیهیکو یاسودا، تهیه کنندهی Nioh 2 و Wo Long در ساخت Rise of the Ronin، جای تعجبی ندارند.
استودیوی بازیسازی تیم نینجا اخیرا برای بازی Wo Long: Fallen Dynasty یک دموی محدود روی کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر کرد و توانست بازخوردهای مثبتی را دریافت کند. بااینحال بازی انحصاری پلی استیشن 5 این استودیو یعنی Rise of the Ronin نیز پس از معرفی در رویداد State of Play اخیر سونی توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرد.
اخیرا یاسودا به همراه ماساکی یاماگیوا، تهیه کننده Rise of the Ronin، در گفتگویی با NextGenPlayer گفت: «من در حال کارگردانی [Rise of the Ronin] هستم. این بازی بزرگ بعدی ما بعد از Wo Long است. بازخوردهایی که تاکنون دریافت کردیم، خوب بوده است و ما از این اتفاق بسیار خوشحال هستیم. ما قصد داریم پس از عرضهی Wo Long بازی Rise of the Ronin را منتشر کنیم و به این مسیر ادامه دهیم و این بازیهای عالی را به پیش ببریم. استودیو Team Ninja برای انتشار این دو بازی بزرگ واقعا انگیزه دارد. ما میخواهیم به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم».
تهیهکنندهی استودیو تیم نینجا از بازخوردهای بازیکنان نسبت به دو بازی Rise of the Ronin و Wo Long: Fallen Dynasty رضایت دارد.