جلوه های سرویس زنده باعث کاهش تعداد بازی های پلی استیشن شد

جیسون شرایر ورود به بازار خدمات زنده را دلیل کاهش تعداد بازی های پلی استیشن می داند.

از زمانی که سونی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری بیشتری روی بازی‌های سرویس زنده انجام خواهد داد، بسیاری از مردم نگران بودند که این موضوع بر روی بازی‌های معمولی تک‌نفره پلی‌استیشن تأثیر منفی بگذارد. متأسفانه، به نظر می رسد که چنین چیزی قبلاً اتفاق افتاده است و در نتیجه تعداد بازی های شخص اول سونی در این نسل کاهش یافته است.

در همان سال 2024، سونی این موضوع را تایید کرد 12 آوریل 1404 (1 آوریل 2025)، در آغاز سال مالی آینده، نسخه‌های جدیدی از بزرگترین مجموعه‌های خود را منتشر نخواهد کرد و چندین پروژه لغو شده است. اکنون جیسون شرایریکی از خبرنگاران بلومبرگ ادعا کرد که همین کسب و کار خدمات زنده باعث کاهش تعداد بازی های پلی استیشن شده است.

شرایر نوشت: «با تاخیر برخی بازی‌های بزرگ و پروژه‌های کمتری در راه به دلیل اینکه بازی‌های مبتنی بر سرویس طبق برنامه پیش نمی‌روند، پلی‌استیشن تلاش خواهد کرد تا فروش کنسول‌های خود را در پایان سال جاری با جذب مخاطبان جدید افزایش دهد.»

بعید است که سونی به طور رسمی چنین پیشنهادی را اعلام کند. اما شرایر در دنیای بازی های ویدیویی فردی قابل احترام است و اطلاعات دقیقی از این صنعت دارد. زمان نشان خواهد داد که آیا سونی با سرمایه گذاری در بخش خدمات زنده، استراتژی درستی را انتخاب کرده است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  سبد ماین لگو دیدی کونگ با کمترین قیمت به فروش می رسد