تریلر فیلم ها فیلم ها را می کشد

یک تریلر فیلم خوب به تنهایی می‌تواند یک فیلم را به یک داستان پرفروش تبدیل کند – مانند آن تریلر فوق‌العاده کلاورفیلد از سال 2007 که عنوان فیلم را نگفت. اما من می گویم این روزها بیشتر دیده می شود که یک تریلر تاثیر معکوس داشته باشد. یک تریلر عمومی می تواند هیاهوی یک فیلم را به قدری کم کند که چیزی مانند Furiosa، فیلمی عالی که همه آن را دوست دارند و دنباله ای بر فیلمی عالی است که همه آن را دوست دارند، می تواند به یک فیلم اصلی ناامید کننده در گیشه تبدیل شود.

Furiosa دومین ناامیدی مالی بزرگ می پس از شروع ماه باکس آفیس The Fall Guy بود و هر دو در نهایت بسیار کمتر از رقمی خواهند بود که بلاک‌باسترهای تابستانی داشته باشند – هیچ کدام. این فیلم ها در باکس آفیس داخلی به مرز 100 میلیون دلار خواهند رسید. عوامل زیادی وجود دارد که توضیح می دهد که چرا تابستان تا این لحظه دلگیر بوده است، اما این مورد مورد علاقه من است: تریلرهای این فیلم ها خیلی بد و ناخوشایند.

از نظر فنی، تبلیغات The Fall Guy و Furiosa هستند خوب. آنها به طرز ماهرانه ای تدوین شده بودند و اکشن باحال آن فیلم ها و این چیزها را به نمایش گذاشتند. اما آنها چیزی را از دست دادند که به اندازه انفجارهای بزرگ برای مخاطبان بالقوه مهم است: اطلاعات. The Fall Guy به عنوان فیلمی به بازار عرضه شد که رایان گاسلینگ در آن صحنه‌های اکشن انجام می‌دهد – اما اگر واقعاً می‌خواهید بدانید درباره چیست یا عنوان آن چیست، باید آن را در گوگل جستجو کنید. Furiosa، به همین ترتیب، کمی بیشتر از Fury Road فروخته شد، اما با بازیگران جدید، با تریلرهای کمی که نشان می دهد ساختار آن چقدر متفاوت است. Furiosa یک داستان حماسی است که در طول 18 سال اتفاق می افتد. این اساساً قسمت 2 پدرخوانده از Mad Max است، اما تبلیغات همه چیزهایی را که آن را از قبلی متفاوت می کرد پنهان می کرد.

مشکل اصلی، واقعاً این است که چگونه ماشین بازاریابی هالیوود به یک الگو تبدیل شده است – تقریباً همه تریلرهای بزرگ به همان شکلی که من از آنها شکایت دارم بریده می شوند. اما وقتی واقعاً اطلاعاتی به ما می دهند یا می توانند کمی به حال و هوای فیلم نزدیک شوند، خوب است. این قطعاً عاملی است که نشان می‌دهد چرا فیلم‌های Dune دنیس ویلنوو موفق شده‌اند به محبوبیت تبدیل شوند، و قسمت 2 بهترین فیلم سال 2024 تاکنون بوده است – تریلرهای هر دو فیلم Dune عموماً منعکس کننده حال و هوای فیلم‌هایی هستند که می‌فروشند، و از روایت استفاده می‌کنند. تضادهای مختلف در داستان را برای شما توضیح دهید تا بتوانید بدون مطالعه کتاب ایده ای از آنچه در جریان است به دست آورید. به عبارت دیگر، این تریلرها ناخودآگاه برای بینندگان صمیمانه و قابل اعتماد به نظر می رسند.

بخوانید  بزرگترین به روز رسانی Starfield در راه است

و با بسط، تریلرهای The Fall Guy و Furiosa، که به نظر می‌رسد از تلاش برای فروش این فیلم‌ها بر اساس شایستگی‌های خود می‌ترسند، در عوض خالی و بی‌معنی هستند و واقعاً ارزش آزار دادن ندارند. هالیوود تقریباً یک دهه است که تریلرهایی از این قبیل را پخش می کند که کاملاً متکی به حال و هوا هستند به قیمت اینکه به شما بگویند درباره چه فیلمی است، بدون وقفه – ممکن است در این مرحله تمام شده باشد.

این روند خیلی وقت پیش شروع شد، اما واقعاً خود را به عنوان یک هنجار هالیوود با یک رگه سه فیلم در سال‌های 2015 و 2016 تثبیت کرد که با Star Wars: The Force Awakens شروع شد. چیزی که جی جی آبرامز کارگردان دوست داشت در آن زمان درباره آن صحبت کند این ایده بود که همه چیز برای معما بودن یک راز است – او در TED گفت: “شاید مواقعی وجود داشته باشد که راز مهمتر از دانش باشد.” صحبت. در مورد عشق او به “جعبه اسرارآمیز” در اوایل سال 2008. این ایده به بازاریابی دیزنی برای The Force Awakens دامن زد، که به سادگی کلیپ های تصادفی از فیلم را بدون هیچ زمینه ای نشان داد که ممکن است به شما امکان دهد جزئیات اصلی داستان را جمع آوری کنید. بدیهی است که این برای این فیلم کافی بود زیرا در باکس آفیس جهانی 2 میلیارد دلار فروخت.

سپس، در حالی که The Force Awakens هنوز در سینماها بود، اتفاق عجیبی در برادران وارنر رقیب رخ داد: آن‌ها تریلر جدیدی از فیلم Suicide Squad دیوید آیر منتشر کردند که برش از بوهمی راپسودی توسط کویین. همه تریلر را دوست داشتند، اما ظاهراً لحن فیلمی را که کارگردان دیوید آیر برنامه ریزی می کرد، منعکس نمی کرد. بنابراین برادران وارنر کار منطقی را انجام دادند و فیلم را دوباره ویرایش کردند تا شبیه تریلر شود. نتیجه یکی از بدترین فیلم های کمیک تمام دوران بود، اما آب آن تریلر آنقدر قوی بود که به هر حال Suicde Squad یک موفقیت بزرگ بود.

بخوانید  WWE 2K24 Review - Long-Term Booking

سومین فیلم این داستان یک جنگ ستارگان دیگر است. لوکاس فیلم و دیزنی سال 2016 را به بازسازی Rogue One سپری کردند، پس از آن که اولین فیلم کارگردان گارث ادواردز را دوست نداشتند و طبق گزارش ها، تونی گیلروی فیلمنامه نویس نیمی از فیلم را بازسازی کرده است. اما ظاهراً بازاریابان مطالب جدید را دریافت نکردند، زیرا تریلرها و آگهی‌های تبلیغاتی Rogue One به شدت به صحنه‌ها و نماهایی متکی بودند که در فیلم استفاده نشده بودند. Rogue One هنوز یک میلیارد دلار درآمد داشته و بهترین فیلم جنگ ستارگان دیزنی محسوب می شود.

این توالی وقایع به هالیوود درس های اشتباهی در مورد نحوه بازاریابی یک فیلم داد. تریلرها نیازی ندارند که چیزی در مورد فیلم به شما بگویند و همچنین نیازی ندارند که ظاهرشان را به شما نشان دهند. در عوض، آنها فقط باید شما را با حال و هوای هیجان انگیز و وعده های یک نمایش خالی که شما را به یاد برنامه های دیگر می اندازد، به باد دهند. شما قبلا نگاه کرده اید

اما همانطور که باکس آفیس تابستانی نشان می دهد، این روشی برای انجام کارهایی نیست که این روزها برای اکثر فیلم ها خیلی خوب عمل کند. می‌توانید با برخی چیزها مانند Godzilla x Kong یا Kingdom of the Planet of the Apes کنار بیایید، که هر دو دارای چنان پیش‌فرض‌های خاص و آشنا هستند که نیازی به جزئیات زیادی در بازاریابی ندارید. اما بیشتر فیلم ها اینطور نیستند. با The Fall Guy، شما نیاز به بازاریابی دارید تا برخی از اصول اولیه را برای شما توضیح دهد – این برنامه بر اساس یک نمایش قدیمی است که هیچ کس در جمعیت اولیه آن را نشنیده است، و تریلر به سختی اشاره می کند که نوعی توطئه / رمز و راز وجود دارد. تاریخ.

بخوانید  Hunger Games Director Regrets Making Mockingjay Into 2 Movies

و با توجه به تبلیغات Furiosa که بر یادآوری Fury Road متمرکز شده است، مردم تعجب می کنند که چرا باید فیلم جدید را تماشا کنند. از این گذشته، آنها قبلاً Fury Road را دیده بودند و تریلر چیزی برای ارائه به غیر از “این جاده خشم بیشتر است” نداشت. با این تفاوت که این اصلاً آن چیزی نیست که Furiosa است: این یک داستان حماسی است که در طول دهه ها اتفاق می افتد و نیمی از فیلم در حالی که Furiosa یک کودک واقعی بود دنبال می شود. این یک فیلم بسیار متفاوت از Fury Road است، اما به سختی می توان انتظار داشت که مصرف کنندگان بدانند که وقتی بازاریابی هر کاری می کرد تا همه چیزهایی را که Furiosa را تازه و جالب می کرد پنهان کند.

اما همانطور که درآمدهای باکس آفیس تابستان امسال نشان می دهد، این سبک بازاریابی بدون مواد به پایان سودمندی خود رسیده است. با هزاران گزینه پخش در دسترس بدون بیرون رفتن، نمی‌توانید سالن‌های سینما را با انبوهی از محتوای ناشناس پر کنید، بدون اینکه کاری انجام دهید که آن را از محتوایی که می‌توانید در جاهای دیگر تماشا کنید، متمایز کنید، و پس از تماشای تریلرهای بسیار یکسان برای چندین سال. ، مردم دیگر آنقدر به این تاکتیک های خسته کننده و کلاسیک نمی افتند. بنابراین اگر هالیوود می‌خواهد در دنیای پسا کووید شانسی برای بهبودی داشته باشد، باید راهی جدید برای فروش فیلم‌هایش پیدا کند.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر