تراشه های RTX انویدیا معادل قدرت یک کامپیوتر قدرتمند هوش مصنوعی هستند

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 معادل 33 ​​کامپیوتر Copilot+ AI با قدرت پردازش استثنایی هوش مصنوعی 1321 تریلیون عملیات در ثانیه است.

با ارائه قابلیت های هوش مصنوعی مدرن در دستگاه های تلفن همراه و Windows + Copilot که دستگاه های مانند پردازنده Snapdragon X Elite موارد استفاده، مایکروسافت به وضوح بیان می کند که کاربران باید ویژگی های Copilot+ را پیاده سازی کنند به صورت محلی، در دستگاه هایی که استفاده می کنید، باید از واحد پردازش هوش مصنوعی استفاده کنید NPU این دارای قدرت پردازش هوش مصنوعی حداقل 40 TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه) است.

در واقع، این بدان معناست که یک کامپیوتر با حداقل 40 اوج قدرت پردازش AI برای بهره‌گیری از ویژگی‌های مدرن هوش مصنوعی مناسب است. این با وجود قابلیت‌های هوش مصنوعی موجود در برنامه‌هایی مانند Adobe و Blender یا حتی فناوری‌هایی مانند DLSS است که برای کاربران بازی توسعه داده شده‌اند، رایانه‌های مجهز به پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX دارای ظرفیت پردازش هوش مصنوعی بسیار بالاتر از حداکثر ۴۰ هستند که باعث می‌شود هر سیستمی مجهز به یک تراشه می تواند قدرت پردازش چندین کامپیوتر هوشمند مصنوعی را داشته باشد.

در زیر می توانید قدرت پردازش هوش مصنوعی هر محصول دسکتاپ سری Nvidia RTX را مشاهده کنید:

قدرت پردازش هوش مصنوعی کارت های گرافیک NVIDIA RTX

کاربران Nvidia GeForce RTX GPU مدتهاست که منتظر اجرای ویژه RTX هستند آنها از هوش مصنوعی با قابلیت اهرم استفاده می کنند. انویدیا نیز در این کنفرانس حضور دارد Computex 2024 خود در مورد عملکرد هوش مصنوعی که کاربران می توانند در محدوده محصولات GeForce RTX انتظار داشته باشند صحبت کرد. پرچمدار فعلی این خانواده GeForce RTX 4090 است که دارای قدرت پردازش چشمگیر هوش مصنوعی 1321 تریلیون عملیات در ثانیه است. این مقدار عملا معادل 33 ​​کامپیوتر هوش مصنوعی + یک کمک خلبان است او هست.

بخوانید  تاریخ رویداد Elden Ring: Shadow of the Erdtree مشخص شد

همچنین لازم به ذکر است که پردازنده گرافیکی این لپ تاپ GeForce RTX 4050 می باشد. Nvidia 194 Tops به‌عنوان ضعیف‌ترین عضو خانواده این نسل، قدرت پردازشی معادل هوش مصنوعی دارد که پنج برابر یک رایانه شخصی قدرتمند است. او کمک خلبان است +. لپ تاپ های مجهز به پردازنده گرافیکی GeForce RTX این می تواند تا 686 پیک پردازش هوش مصنوعی را در خود جای دهد. از سوی دیگر، بیش از 100 میلیون رایانه مجهز به پردازنده گرافیکی وجود دارد RTX انویدیا در سرتاسر جهان حضور دارد، به همین دلیل است که انویدیا دستگاه‌های مجهز به حداقل قدرت 40 TOPS را مناسب برای به کارگیری قابلیت‌های هوش مصنوعی «سبک» توصیف می‌کند.

در زیر می توانید قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده های لپ تاپ RTX را نیز مشاهده کنید:

قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده های گرافیکی لپ تاپ انویدیا

بنابراین اگر یکی از لپ تاپ ها یا رایانه های مجهز به پردازنده گرافیکی GeForce RTX را دارید شما Nvidia دارید، شما عملا یک کامپیوتر قدرتمند هوش مصنوعی در خانه دارید که بیش از 100 میلیون واحد در سراسر جهان وجود دارد.

در نهایت می توانید نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر